پنج ویژگی وکلای بزرگ چیست

چه چیزی یک وکیل عالی را می سازد؟ البته باید هوش و انگیزه خاصی در کنار تجربه و فرصت داشته باشیم. اما حقیقت این است که ویژگی هایی که یک وکیل خوب را به یک وکیل عالی تبدیل می کند، ممکن است آن چیزی نباشد که شما فکر می کنید.

در اینجا پنج ویژگی وجود دارد که باعث می شود یک وکیل – یا هر شخصی – بالاتر از بقیه قرار بگیرد. پرورش این صفات فرصت درک واقعی مسائل و ارائه راه حل های موثر را فراهم می کند.

1. شفقت: یکی از بسیاری از ویژگی های یک وکیل

شفقت یک پاسخ احساسی است که در آن شخص مشکل دیگری را درک می کند و به طور واقعی می خواهد به حل مشکل کمک کند. این بخشی از کاری است که وکلا انجام می دهند: مردم با مشکلات خود یا برای جلوگیری از مشکلات بعدی به ما مراجعه می کنند و ما به حل و فصل یا اجتناب از مسائل کمک می کنیم. اگر قانون تجارت، قانون مالیات یا در هر زمینه‌ای که «احساسی» نیست، عمل می‌کنید، ممکن است فکر نکنید که شفقت برای تمرین شما مهم است. اما آن است. وکیل دلسوز بر احساس دیگران تمرکز می کند و دیدگاه آنها را می پذیرد، خواه در نهایت با آن موافق باشد یا نه.

شفقت پایه و اساس مهارت های افراد خوب است. بدون شفقت، شما نمی توانید خود را به جای مشتری خود قرار دهید یا به طور کامل مشکلاتی را که مشتری با آن مواجه است درک کنید. بدون شفقت، نمی‌توانید موقعیت دشمن خود را درک کنید، آنچه را که او انجام خواهد داد را پیش‌بینی کنید و گام‌های پیشگیرانه را برای نفع مشتری خود بردارید. بدون آن نمی توانید بهترین راه حل ها را ارائه دهید.

2. توانایی گوش دادن

مهارت های ارتباط موثر برای وکالت خوب ضروری است. یکی از مهمترین جنبه های ارتباط، گوش دادن است. البته اینکه چه می گوییم، چگونه می گوییم و چه زمانی می گوییم مهم است. اما فقط در صورتی می‌توانیم این کار را درست انجام دهیم که ابتدا گوش کنیم. به مشتریان خود گوش دهید. به مخالفان، همکاران و قضات خود گوش دهید. به عنوان وکیل، ما باید اطلاعات زیادی را دریافت کنیم، آن ها را تجزیه و تحلیل و ترکیب کنیم و برای ارائه مشاوره به مشتریان خود قضاوت خوبی داشته باشیم. با گوش دادن شروع می شود.

3. قاطعیت، نه پرخاشگری

من اغلب از مردم می شنوم که می گویند: “او به اندازه کافی پرخاشگر نیست که یک وکیل موثر باشد.” درست نیست. شما نیازی به پرخاشگری ندارید – اگرچه باید قاطع باشید. وکلای قاطع نظرات خود را بیان می کنند و در عین احترام به دیگران، خود را شنیده می کنند. وکلای پرخاشگر به نظرات دیگران به نفع خود حمله می کنند یا آنها را نادیده می گیرند.

وکلای بیش از حد پرخاشگر، درست مانند کسانی که دلسوزی ندارند، نمی توانند موقعیت دیگری را زمانی که با موقعیت موکلشان متفاوت است، درک کنند. این باعث می شود که آنها در درک مشکل ناکارآمد باشند و در نتیجه قادر به ارائه راه حل مؤثر نباشند. وکلای مضرتر و بیش از حد تهاجمی بدون احترام به دیگران عمل می کنند. این به روابط بین فردی آسیب می رساند و در نهایت منجر به محیطی غیرهمکاری می شود که حل و فصل یا توافق را غیر ممکن می کند.

4. خلاقیت

برای یافتن راه حل های واقعی برای مشکلاتی که مشتریانمان با آن مواجه هستند، باید خلاق باشیم. هر موضوع منحصر به فرد است. هر مشتری باید به طور متفاوتی رفتار شود و هر راه حل به دقت ساخته شود. در حالی که به طور کلی ما وکلا یک گروه نسبتاً ریسک گریز هستیم، باید یاد بگیریم که خارج از چارچوب فکر کنیم. بهترین راه برای ایجاد راه حل های منحصر به فرد این است که به هر موقعیتی با گوش دادن دلسوزانه برخورد کنید، که به شما امکان می دهد واقعاً مسائل و نیازهای مشتری و دشمن را درک کنید. این سطح از درک می تواند منجر به راه حل های طولانی مدتی شود که برای همه طرف های ذینفع مفید است. بن‌بست‌ها اغلب زمانی به وجود می‌آیند که وکیل مخالف نتواند با گوش دادن دلسوزانه به موضوع برخورد کند و در عوض، بی‌جهت پرخاشگر می‌شود. این معامله شکن نباش

5. پشتکار

موفقیت با پشتکار به دست می آید. ما باید به کار ادامه دهیم، تلاش کنیم و ادامه دهیم. ما باید بتوانیم زمانی که همه چیز کار نمی کند، کنار برویم، استراحت کنیم و سرحال و آماده برای «مبارزه کردن»، مذاکره یا هر چیز دیگری که موضوع ایجاب می کند، برگردیم.

مطالعه بیشتر:

شغل وکالت چند شاخه دارد؟ (لینک زیر را کلیک کنید)

https://resalat-news.com/?p=63954