پورشه روی Mobileye برای عملکردهای رانندگی خودکار در مدل های آینده ضربه می زند

پورشه با Mobileye، واحد رانندگی خودکاری که سال گذشته اینتل به یک شرکت عمومی تبدیل شد، شریک شده است تا دستیار خودکار و عملکردهای ناوبری هندزفری را به خودروهای اسپورت آینده بیاورد.

در همکاری آتی، پلتفرم فناوری SuperVision برند Mobileye به عنوان پایه ای برای سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) در خودروهای آینده پورشه عمل خواهد کرد. به گفته Mobileye، SuperVision به خودروها اجازه می دهد تا مسیرهای ناوبری را دنبال کنند، به طور مستقل خط را تغییر دهند و به طور خودکار از خودروهای کندتر در جاده های چند لاین سبقت بگیرند. این شرکت حتی به خود می بالد که سیستم آن به رانندگان اجازه می دهد تا در انواع خاصی از جاده ها دستان خود را از روی فرمان بردارند، تا زمانی که در صورت نیاز به کنترل وسیله نقلیه، از نظر بصری هوشیار باشند. SuperVision به مجموعه ای از دوربین ها و رادارهای پشتیبانی کننده برای درک محیط اطراف متکی است.

این همکاری چند ماه پس از آن صورت گرفت که شرکت مادر پورشه، فولکس واگن، و فورد سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت فناوری خودروهای خودمختار Argo AI انجام دادند که منجر به تعطیلی استارت‌آپ شد. به گفته SAE، Argo در حال توسعه فناوری خودروی خودران سطح 4 بود که به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا تمام جنبه‌های رانندگی را در شرایط خاص بدون دخالت انسان انجام دهد.

این شرکت قبلاً همکاری با Lyft را برای ارائه خدمات روباتاکسی عمومی در چندین شهر آغاز کرده بود. با این حال، خدمات هنوز از مسافران شارژ نمی‌شد، و مسیر بازار برای ربات‌اکسی‌ها روز به روز طولانی‌تر و تیره‌تر می‌شد. فورد و فولکس واگن تصمیم گرفتند به جای شرط بندی های مهتابی مانند خودمختاری در مقیاس کامل، سود کوتاه مدت به دست آمده از ADAS را در اولویت قرار دهند.

زمانی که فولکس واگن قرارداد خود را با Argo AI پایان داد، طبق گزارش ها همکاری خود را با Mobileye گسترش داد. واحد نرم افزاری فولکس واگن Cariad قبلاً با Mobileye برای توسعه فناوری های رانندگی بسیار خودکار و خودمختار رابطه داشته است. Cariad همچنین با Bosch، Qualcomm و Horizon Robotics چین در همین راستا کار می کند.

«Mobileye یکی از ارائه دهندگان پیشرو در زمینه عملکردهای رانندگی خودکار در جهان است. الیور بلوم، رئیس هیئت اجرایی پورشه، در بیانیه‌ای گفت: این فناوری به ما کمک می‌کند تا با استراتژی لوکس مدرن و اسپرت پیش برویم. ما در حال ترکیب یک محصول برجسته با یک تجربه بسیار شخصی هستیم. خواسته ها و سبک زندگی مشتریان برای ما مهم است. ما می خواهیم بارها و بارها از انتظارات فراتر برویم.»

پورشه به طور کامل ADAS Mobileye را در مدل های آینده خود ادغام خواهد کرد. به گفته Mobileye، مهندسان داخلی این شرکت سیستم‌های سفارشی را برای نظارت بر توجه راننده توسعه خواهند داد.

مایکل اشتاینر، یکی از اعضای هیئت مدیره تحقیق و توسعه پورشه و رئیس توسعه در گروه فولکس‌واگن، می‌گوید: «در اکثر مواقع، رانندگان همچنان می‌خواهند در آینده خودشان یک پورشه رانندگی کنند – و در هر زمان می‌توانند این کار را انجام دهند». سیستم‌های هوشمند مانند فناوری Mobileye SuperVision می‌توانند در موقعیت‌های روزمره به راننده کمک کنند، به‌عنوان مثال نیازی به نگه‌داشتن دست روی فرمان در تمام مدت در ترافیک نداشته باشند. “

پورشه اشاره ای نکرد که مشتریان چه زمانی فناوری Mobileye را در مدل های آینده خواهند دید و همچنین اشاره ای نکرد که کدام مدل ها دارای SuperVision خواهند بود. این شرکت اعلام کرد که سایر برندهای گروه فولکس‌واگن می‌توانند SuperVision را به عنوان یک راه‌حل پلتفرم استفاده کنند.