پکن به دنبال الگوریتمی است ، شیائومی اتومبیل های برقی را خودکار می کند – TechCrunch

با سلام و بازگشت به فهرست TechCrunch در چین ، خلاصه ای از رویدادهای اخیر که چشم انداز فناوری چین را شکل می دهد و معنای آنها برای مردم در سایر نقاط جهان چیست.

بزرگترین خبر هفته دوباره از تلاش مداوم پکن برای کاهش نفوذ غول های فناوری این کشور ناشی می شود. رگولاتورها اکنون به دنبال استفاده سوء استفاده از توصیه های کاربر با الگوریتم هستند. ما همچنین شاهد چند خرید عمده در این هفته بودیم. شیائومی در حال خرید یک استارتاپ خودروی مستقل به نام Deepmotion است و گفته می شود ByteDance استارتاپ سخت افزاری واقعیت مجازی Pico را خریداری می کند.

تنظیم الگوریتمی

پکن از پیش نویس یک مقررات گسترده برای کنترل نحوه استفاده شرکت های فناوری در چین از الگوریتم ها ، موتور تقریباً همه مشاغل فناوری پردرآمد امروز ، از فیلم های کوتاه و جمع آوری اخبار گرفته تا حمل و نقل ، تحویل غذا و تجارت الکترونیکی رونمایی کرد. همکار من مانیش سینگ نمای کلی این سیاست را نوشت و در اینجا نگاهی دقیق تر به سند 30 ماده ای ارائه شده از سوی ناظر عالی فضای مجازی چین می بینید.

پکن واضح است که چگونه محتواهای کاملاً توصیه شده توسط ماشین می تواند از ارزش های تبلیغ شده توسط حزب کمونیست فاصله گرفته و حتی به ضرر منافع ملی منجر شود. در ذهن خود ، الگوریتم ها باید کاملاً با منافع ملت مطابقت داشته باشند:

توصیه های الگوریتمی باید ارزشهای اصلی را حفظ کند … و نباید برای به خطر انداختن امنیت ملی استفاده شود (نکته 6).

نهادهای نظارتی خواهان شفافیت بیشتر در مورد جعبه های سیاه الگوریتمی شرکت ها هستند و آنها را مسئول عواقب کدهای برنامه نویسی خود می دانند. مثلا:

ارائه دهندگان خدمات باید مسئول امنیت الگوریتم ها باشند ، سیستمی برای … بررسی اطلاعات منتشر شده ، مکانیزم های الگوریتمی ، نظارت امنیتی … وضع و انتشار قوانین مربوط به توصیه های الگوریتمی (نقطه 7).

ارائه دهندگان خدمات … نباید مدلهای الگوریتمی ایجاد کنند که کاربران را به اعتیاد ، مصرف با ارزش بالا یا سایر رفتارهایی که نظم عمومی را مختل می کند ، ترغیب کند (نکته 8).

دولت همچنین الگوریتم های تبعیض آمیز را محدود کرده و استقلال خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد:

ارائه دهندگان خدمات … نباید از اطلاعات غیرقانونی یا مضر به عنوان منافع کاربر برای توصیه محتوا یا ایجاد برچسب های جنسیتی یا مغرضانه استفاده کنند (نکته 10).

ارائه دهندگان خدمات باید کاربران را از منطق ، هدف و مکانیسم الگوریتم های مورد استفاده مطلع کنند (نکته 14).

ارائه دهندگان خدمات … باید به کاربران اجازه دهند ویژگی های الگوریتمی را خاموش کنند (نکته 15).

نهادهای نظارتی نمی خواهند غول های اینترنتی بر تفکر یا نظرات عمومی تأثیر بگذارند. اگرچه در سند ذکر نشده است ، بدون تردید کنترل سانسور در دست مقامات خواهد بود.

ارائه دهندگان خدمات نباید از …

مانند بسیاری از جنبه های دیگر تجارت فناوری ، الگوریتم های خاصی برای تأیید دولت هستند. همچنین شرکت های فناوری باید الگوریتم های خود را در صورت تحقیقات به پلیس تحویل دهند.

ارائه دهندگان خدمات باید در صورتی که الگوریتم های توصیه آنها می تواند بر افکار عمومی تأثیر بگذارد یا غیرنظامیان را بسیج کند به دولت مراجعه کنید (نکته 20).

ارائه دهندگان خدمات … باید الگوریتم های توصیه ای خود را حداقل به مدت شش ماه ثبت کرده و آنها را برای انجام تحقیقات در اختیار ادارات اجرای قانون قرار دهند (نکته 23).

در صورت تصویب ، این قانون منطق تجاری اصلی شرکت های فناوری چینی را که برای کسب درآمد به الگوریتم ها متکی هستند ، متزلزل می کند. برنامه نویسان باید به این قوانین توجه داشته باشند و بتوانند کدهای خود را برای تنظیم کنندگان تجزیه کنند. به نظر می رسد قانون پیشنهادی حتی از محدوده قوانین داده های اتحادیه اروپا فراتر رفته است ، اما چگونگی اجرای قانون چینی باید مشخص شود.

لی جون روی خودروهای خودران شرط بندی می کند

در جدیدترین درآمد شیائومی ، سازنده تلفن های هوشمند گفت که DeepMotion ، یک استارتاپ رانندگی خودران مستقر در پکن را به دست می آورد تا به رانندگی خودران کمک کند. وانگ شیانگ ، رئیس شیائومی در این تماس گفت: این قرارداد حدود 77.3 میلیون دلار برای شیائومی هزینه خواهد داشت و “بسیاری از آن از نظر موجودی خواهد بود” و “بسیاری از این پرداخت ها تا رسیدن به نقاط عطف به تعویق می افتد.”

بنیانگذار شیائومی ، لی جون ، پیشتر به برنامه شرکت برای ورود به فضای شلوغ اشاره کرد. در 28 جولای ، لی در Weibo ، معادل توییتر چین ، اعلام کرد که این شرکت 500 متخصص رانندگی خودکار را در سراسر چین استخدام می کند.

اتوماسیون به نقطه فروش نسل جدید خودروسازان برقی چین تبدیل شده است ، غالباً با شرکت هایی که سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) را با رانندگی خودران سطح 4 مخلوط می کنند. چنین افراط و تفریط هایی در زمینه بازاریابی ، مصرف کنندگان را گمراه می کند و یک سوال را در مورد توانایی فنی واقعی این دستگاه های نوپای EV مطرح می کند.

شیائومی به طور مشابه از برنامه های خود برای تولید خودروهای برقی از طریق یک شرکت تابعه جداگانه برای ساخت خودرو رونمایی کرده است. قابلیت های ADAS ارائه شده توسط DeepMotion طبیعتاً مکمل خوبی برای خودروهای آینده شیائومی است. همانطور که وانگ توضیح داد:

ما معتقدیم که هم افزایی زیادی با [DeepMotion’s ADAS] فناوری با ابتکارات EV ما بنابراین فکر می کنم به شما چند نکته می گوید. شماره یک این است که ما تجارت الکترونیکی را توسعه خواهیم داد. و من در اظهارات آماده شده خود گفتم ، ما در حال حاضر بر استخدام تیم مناسب برای تجارت EV تمرکز کرده ایم ، استراتژی خود را تدوین کرده ، استراتژی محصول خود را تدوین کرده ایم ، و غیره. اما در عین حال ، ما از اعمال آن و ادغام تیم های دیگر نمی ترسیم اگر متوجه شویم که اینها به ما در تسریع برنامه ما کمک می کنند.

قابل ذکر است که DeepMotion ، که توسط سربازان قدیمی مایکروسافت تأسیس شده است ، در زمینه فناوری های ادراک و نقشه برداری با دقت بالا تخصص دارد و این امر آن را در اردوگاه رانندگی خودران مبتنی بر دید قرار می دهد. تعدادی از تولیدکنندگان اصلی خودروهای الکتریکی چینی برای برگزاری اتوماتیک خودروهای خود به لیدار درجه مصرف کننده اعتماد می کنند.

ByteDance مجازی می شود

به گزارش سایت خبری VR VuTuoluo ، ByteDance گفته است که Pico سازنده سخت افزار VR مستقر در پکن را به مبلغ 5 میلیارد یوان (770 میلیون دلار) خریداری می کند. بلافاصله برای اظهار نظر نمی توان به ByteDance رسید.

هدست های پیشرفته VR اغلب به دلیل هزینه پردازنده های گران قیمت گران هستند. کارشناسان مشاهده می کنند که اکثر سازندگان سخت افزار VR هنوز وارد بازار مصرف گسترده نشده اند. آنها پول نقد را از دست می دهند و از طریق سرمایه گذاری سخاوتمندانه و معاملات شرکتی زندگی می کنند.

ByteDance ممکن است در حال خرید یک کسب و کار از دست دادن پول باشد ، اما Pico ، یکی از سازندگان اصلی VR در چین ، راهی سریع برای والدین TikTok برای ورود به تولید VR فراهم می کند. ByteDance به عنوان بزرگترین توزیع کننده ویدئوی کوتاه جهان و تازه وارد تهاجمی به بازی های ویدئویی ، هیچ کمبودی در استعدادهای خلاق ندارد. اگر قرارداد Pico به نتیجه برسد ، خواهیم دید که چگونه در تولید محتوای مجازی کار می کند.