چالو 40 میلیون دلار برای دیجیتالی شدن رفت و آمد اتوبوس ها در هند جمع آوری می کند – TechCrunch

بیش از یک دهه پیش ، موهیت دوبی CarWale را تأسیس کرد ، استارت آپی که به مردم اجازه می دهد خودروهای دست دوم و نو بخرند و بخرند. اما گذراندن بیش از 10 سال با این استارتاپ باعث شد که دوبی بفهمد که فقط برای 3 درصد از مردم هند مشکلات را حل می کند. او می خواست چیز بزرگتری را امتحان کند. به معنای واقعی کلمه.

پروژه فعلی وی Chalo است که به اپراتورهای اتوبوس کمک می کند پرداخت های دیجیتالی را بپذیرند و ردیابی رفت و آمد را امکان پذیر می کند. وی در مصاحبه ای با TechCrunch گفت که بازار اتوبوس های هند 20 میلیارد دلار فرصت دارد ، تقریباً دو برابر کابین ها ، اما اتوبوس های بسیار کمی در این کشور وجود دارد.

“متاسفانه ، [the bus space] مانیش خترپال ، شریک WaterBridge Ventures ، یکی از اولین حامیان Chalo ، گفت که هیچ اختلال در فناوری یا بهبود خدمات قابل توجه مشاهده نشده است. “راه حل منحصر به فرد چالو بر زندگی مسافران روزانه در 11 ایالت هند تأثیر مثبت می گذارد و در نظر دارد خدمات خود را در سراسر کشور گسترش دهد.”

فقط سه اتوبوس برای هر 10 هزار نفر در هند وجود دارد. این فضایی است که برای اختلال آماده است ، اما همچنین فضایی است که تا حد زیادی از آن استفاده نمی شود. مشتریان هنوز باید کرایه خود را به صورت نقدی پرداخت کنند. تعداد کمی از اتوبوس ها مجوز ماهانه ارائه می دهند. و هیچ قطعیتی وجود ندارد که هر یک از این اتوبوس ها در ایستگاه های تعیین شده خود برسند.

این چالش هایی است که چالو در حال حل آنهاست. این دستگاه GPS را روی اتوبوس ها مستقر می کند ، که به مشتریان امکان می دهد محل رفت و آمد خود را ردیابی کنند. برنامه مشهور آن بلیط و کارت های ماهانه می فروشد. و شروع به جذب در همه زمینه ها کرده است.

دیبی گفت: “این یک فرصت بزرگ است ، و افزود که دیجیتالی شدن رفت و آمد با اتوبوس نیز یک چالش بزرگ است. صاحبان اتوبوس ها اغلب نمی دانند که چقدر مجموعه در روز تهیه کرده اند. سیستم بلیط فروشی نیز باید در حالت آفلاین کار کند و همچنان پرداخت های آنلاین را بپذیرد ، زیرا اتوبوس ها در مناطقی که ارتباط کمی وجود دارد یا هیچ ارتباطی ندارند ، حرکت می کنند.

اعتبار تصویر: چالو

روز سه شنبه ، چالو اعلام کرد که 40 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری C خود جمع آوری کرده است. این دور توسط Lightrock India و Filter Capital رهبری شد. سرمایه گذاران فعلی WaterBridge Ventures ، Raine Venture Partners ، Neeraj Arora (مدیر ارشد تجاری سابق WhatsApp) و Amit Singhal (SVP سابق در Google) نیز در این دور شرکت کردند.

دوبی گفت که این استارتاپ قبل از شیوع بیماری همه گیر در سال گذشته حدود 1900 اتوبوس کار می کرد. در حال حاضر این استارتاپ با 2500 اتوبوس کار می کند و چندین هزار اتوبوس دیگر نیز ثبت نام کرده است. تا ماه دسامبر ، او گفت که حدود 8000 اتوبوس به صورت زنده روی سکو قرار می گیرند. او گفت: “به ندرت فرصتی برای تجارت پیدا می کنید که تأثیر اجتماعی نیز داشته باشد.”

“اتوبوس ها شماره 48 حمل و نقل عمومی هند با سهم 48 درصدی از سفرها هستند. با وجود این ، تجربه شکسته است. در Chalo ، ما از فناوری استفاده می کنیم که تجربه رانندگی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و در نتیجه سوار شدن را افزایش می دهد. ما امروزه یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل هند هستیم ، با 20 میلیون سواری خوشحال در هر ماه. ”

به عنوان بخشی از دور جدید تأمین مالی ، این استارتاپ گفت که از 10 میلیون دلار از درآمد حاصله برای خرید آپشن سهام برای پاداش به کارکنان فعلی و سابق خود و همچنین برخی از سرمایه گذاران فرشته اولیه استفاده خواهد کرد.

“چالو با پرداختن به بخش حمل و نقل عمومی که خدمات رسانی نمی کند ، بعنوان برنده واضحی پس از COVID ظاهر شده است. این باعث می شود که آنها سیستم عامل تحرک واقعاً کشور باشند. حمل و نقل عمومی ستون فقرات برای ایجاد یک پلت فرم تحرک بزرگتر است که نیازهای جابجایی را در مقیاس وسیع برطرف می کند. “Vaidhehi Ravindran ، شریک Lightrock ، در بیانیه ای گفت.

“ما تحت تأثیر رویکرد نوآورانه و فناوری رهبری تیم مingسس قرار گرفته ایم و با یک هدف عمیق برای خدمت به جامعه ترکیب شده است. همدلی آنها نسبت به ذینفعان در هر سطحی از تجارت ، آنها را به تیمی مناسب برای ساختن این راه حل برای عموم مردم هند تبدیل می کند. ما مشتاق همکاری با چالو هستیم زیرا آنها همچنان تحرک هند را تغییر می دهند. “