چانک فودز در آستانه افتتاح کارخانه برای تولید «میلیون‌ها» استیک گیاهی

بر اساس ارقام جدید موسسه Good Food، صنعت جهانی غذاهای گیاهی ۸ میلیارد دلار فروش داشته و ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ داشته است.

کسانی که اخیرا بودجه دریافت کرده اند عبارتند از No Meat Factory، Planetarians، ISH Company و Chunk Foods که در حال توسعه یک پروتئین جایگزین گیاهی است که بافت و طعم گوشت سنتی، در ابتدا استیک، و در نهایت گوشت خوک، بره و مرغ را تقلید می کند.

آموس گولان، بنیانگذار و مدیرعامل چانک فودز، به تک کرانچ گفت که در حالی که بازار مبتنی بر گیاهان حدود 8 میلیارد دلار است، بازار سنتی گوشت حدود 1.4 تریلیون دلار است، که به این معنی است که «ما حتی سطح بازار آدرس پذیر را در آنجا خراش نمی دهیم. ” او این شرکت را در سال 2020 زمانی که در MIT بود تأسیس کرد.

چانک فودز مستقر در اسرائیل در ماه نوامبر 15 میلیون دلار بودجه بذر دریافت کرد، که جولان گفت: “بزرگترین دور اولیه برای یک شرکت گیاهی اسرائیلی است.” Fall Line Capital سرمایه گذاری جدید را رهبری کرد و صندوق MIT E14 و FootPrint Coalition به آن پیوستند. چانک فودز قبلاً 2 میلیون دلار بودجه پیش از بذر جمع آوری کرده بود.

این شرکت با استفاده از فناوری تخمیر و میکروارگانیسم‌های درجه غذایی، برش‌های کامل پروتئین‌های جایگزین را برای تبدیل سویا و گندم به پروتئین‌های خود تولید می‌کند. و، بله، چانک فودز برخی از محصولات را بدون این دو ماده برای مصرف کنندگان مبتلا به آلرژی در خط لوله دارد. محصول استیک آن فاقد مواد نگهدارنده، افزودنی، کلسترول یا GMO بوده و دارای 25 گرم پروتئین است.

گولان گفت آنچه شرکت او را از سایر شرکت های گیاهی متمایز می کند این است که فناوری تخمیر اختصاصی چانک فودز توانسته است بافت، رنگ و طعم گوشت سنتی را به همراه جهت و ضخامت الیاف و آبدار بودن برش تقلید کند. همچنین این کار را با لیست مواد تشکیل دهنده کوتاهتر و تمیزتر، خالی از صمغ و تثبیت کننده هایی که اغلب برای غلیظ کردن و حفظ شکل غذاها استفاده می شود، انجام می دهد.

فناوری آن همچنین به شرکت کمک کرده است تا هزینه های خود را به حدود 5 دلار برای هر استیک کاهش دهد، که گولان گفت تقریباً قیمت آن تقریباً با فیله گوشت گاو سنتی است. به دلیل نیاز به واردات به ایالات متحده، “اقتصاد مقیاس هنوز به طور کامل وجود ندارد”.

مانند سایر شرکت های این صنعت، چانک فودز نیز در مراحل اولیه خود قرار دارد. مرحله آزمایشی خود را در سه ماهه چهارم سال 2022 آغاز کرد و هنوز هم پیش درآمد است، اگرچه محصول استیک آن در حال حاضر در رستوران‌های شهر نیویورک از جمله Coletta، Anixi و The Butcher’s Daughter سرو می‌شود.

چانک فودز سرمایه‌های جدید را در تأسیسات جدیدی در اسرائیل مستقر می‌کند، جایی که جولان می‌گوید «یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های برش گیاهی در جهان» خواهد بود. گولان افزود: انتظار می‌رود این در ماه ژوئن تکمیل شود و پس از اتمام، می‌تواند سالانه میلیون‌ها استیک تولید کند.

همانطور که گفته شد، این شرکت هنوز محصولات خود را نمی فروشد، اما به اندازه کافی پیش فروش را تعطیل کرده است که گولان گفته است که تاسیسات جدید در ابتدا برای چند ماه مشغول خواهد بود. وجوه همچنین برای گسترش پایگاه 25 کارمند فعلی خود با تحقیق و توسعه در اسرائیل و تیم تجاری در ایالات متحده استفاده خواهد شد.

در همین حال، صنعت جایگزین گوشت مبتنی بر گیاه در سال گذشته بین اخراج‌های شرکت‌های Beyond Meat و Impossible Foods که هر دو از نسل اول شرکت‌های این صنعت هستند، مشکلات تولیدی که توسط Oatly احساس می‌شد و سایر موانع، از سرگردانی عبور کرده است.

جولان با پرداختن به این گمانه زنی مبنی بر اینکه پایان پروتئین جایگزین گیاهی نزدیک است، خاطرنشان کرد که اتفاقی که افتاد این بود که ده ها، اگر نگوییم صدها شرکت، به سرعت محصولاتی در این زمینه تولید کردند تا بخشی از بازار، اغلب با محصولات را به دست آورند. که “به اندازه کافی خوب نبودند.”

حتی با اخراج های خود در اوایل سال جاری، Golan به Impossible به عنوان شرکتی اشاره کرد که توانسته است به سرعت رشد کند زیرا بازار گیاهی به آرامی حرکت می کند. در سال 2023، Impossible چهار محصول جدید شامل سه محصول “مرغ” گیاهی و یک نسخه لاغرتر از محصول “گوساله” خود را روانه بازار کرد.

جولان گفت: «برخی شرکت‌ها برای مدت طولانی وجود ندارند. آنها یا در شرکت های دیگر جذب می شوند یا ناپدید می شوند. نسل سوم شرکت‌های گیاهی محصول بهتری ارائه می‌کنند و پیشرو هستند. چانک در حال حاضر با آنهاست. محصولات ما قیمت مناسب تری نسبت به عرضه دارند و بهتر با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار می کنیم.

اگر در مورد اتفاقات دنیای سرمایه‌گذاری اطلاعاتی دارید، می‌توانید با آدرس [email protected] به کریستین هال یا Signal به شماره 832-862-1051 مراجعه کنید. درخواست های ناشناس رعایت خواهد شد.