چت ربات Bard AI گوگل اکنون می تواند کد تولید و اشکال زدایی کند

ابزار هوش مصنوعی مکالمه Google Bard اکنون می‌تواند به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در برنامه‌نویسی، از جمله تولید کد، اشکال‌زدایی و توضیح کد کمک کند – مجموعه جدیدی از مهارت‌ها که در پاسخ به تقاضای کاربر اضافه شده است.

بر اساس یک پست وبلاگی توسط پیج بیلی، سرپرست محصول تحقیقاتی گوگل، کدنویسی یکی از مهمترین درخواست‌هایی است که گوگل از کاربران دریافت کرده است.

گوگل روز جمعه اعلام کرد که این قابلیت های توسعه نرم افزار را در بیش از 20 زبان برنامه نویسی از جمله C++، Go، Java، Javascript، Python و Typescript راه اندازی می کند. کاربران می توانند کد پایتون را به Google Colab صادر کنند. Bard همچنین می تواند در نوشتن توابع برای Google Sheets کمک کند.

در مجموع، این بدان معنی است که Bard، آزمایش هوش مصنوعی مولد گوگل که اوایل امسال راه اندازی کرد، می تواند به کاربران کمک کند خط و خط کد منبع خود را اشکال زدایی کنند. گوگل گفت که توسعه‌دهندگان می‌توانند به Bard بگویند «این کد کار نمی‌کند، لطفاً آن را اصلاح کنید» و به اشکال‌زدایی کمک می‌کند.

همچنین می‌تواند کد را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کند و تکه‌های کد را توضیح دهد، که این یک ویژگی مفید برای کسانی است که تازه وارد برنامه‌نویسی شده‌اند.

Bard که برای رقابت با ChatGPT و سایر مدل‌های زبانی ایجاد شده بود، در آزمایش خود TechCrunch بر روی عملکرد چت بات، کاملاً با همتایان هوش مصنوعی خود سازگار نبود. این آخرین مجموعه از مهارت‌ها می‌تواند به بارد کمک کند حداقل با ChatGPT و کلود همگام باشد – حداقل روی کاغذ.

چگونه خوب بارد قادر به ایجاد، ترجمه و اشکال زدایی کد است.

همانطور که بیلی در پست وبلاگ هشدار داد، بارد هنوز یک آزمایش اولیه است و “ممکن است گاهی اوقات اطلاعات نادرست، گمراه کننده یا نادرست را در حالی که با اطمینان ارائه می کند ارائه دهد.”

به عنوان مثال، Bard ممکن است کد کاری را به توسعه دهندگان بدهد که ناقص است یا خروجی مورد انتظار را تولید نمی کند.

با وجود این چالش‌ها، ما معتقدیم که قابلیت‌های جدید Bard می‌تواند با ارائه راه‌های جدید برای نوشتن کد، ایجاد موارد آزمایشی یا به‌روزرسانی API به شما کمک کند. اگر Bard به طور طولانی از یک پروژه منبع باز موجود نقل قول کند، منبع را ذکر خواهد کرد.