چک‌ها، پروژه حفاظت از داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که در منطقه ۱۲۰ انکوبه شده است، رسماً به Google «خروج» می‌شود.

پس از اینکه گوگل همه پروژه ها را به جز سه پروژه در انکوباتور داخلی خود Area 120 قطع کرد و آن را به کار بر روی پروژه های هوش مصنوعی در سراسر گوگل سوق داد، یکی از تلاش های قدیمی – اتفاقاً یک پروژه هوش مصنوعی – اکنون به طور رسمی به گوگل می رود. چک، ابزاری با هوش مصنوعی برای بررسی انطباق برنامه‌های تلفن همراه با قوانین و مقررات مختلف حریم خصوصی، به‌عنوان یک محصول حریم خصوصی با هدف توسعه‌دهندگان تلفن همراه، وارد گوگل می‌شود.

چک در ابتدا در فوریه 2022 شروع به کار کرد، اگرچه قبل از آن مدتی در حال توسعه بود. بنیانگذاران فرگوس هرلی و نیا کاستلی به من گفتند که در زمان خود در Area 120، این پروژه به یکی از بزرگترین پروژه های گروه تبدیل شد، با 10 نفر که به طور کامل به آن اختصاص یافته بودند و تعدادی دیگر به طور رسمی کمتر مشارکت داشتند. عنوان شغلی بنیانگذاران تحت گوگل اکنون به ترتیب GM و Legal Lead for Checks خواهد بود.

مبلغی که گوگل در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است، هرگز فاش نشد، و همچنین «ارزش‌گذاری» خروج شرکت مادر از انکوباتور، در صورتی که پروژه در وهله اول قیمتی برای آن تعیین کرده بود، هرگز فاش نشد.

چک تعداد مشتریان خود را در مجموع فاش نمی کند، اما خاطرنشان می کند که آنها در بخش های بازی، بهداشت، درمان، آموزش و خرده فروشی هستند. نمونه گیری شامل Miniclip، Rovio، Kongregate، Crayola و Yousician است و در مجموع تعداد مشتریانی که توسط مشتریان آن نمایندگی می شوند بیش از 3 میلیارد است.

چک یکی از آن ایده‌هایی است که به‌طور باورنکردنی به‌موقع به نظر می‌رسد، زیرا در مورد موضوعی صحبت می‌کند که اهمیت آن برای مصرف‌کنندگان در حال افزایش است – وقتی احساس کنند که حریم خصوصی‌شان در خطر است، با پای خود رای می‌دهند. این نیز به نوبه خود فشار بیشتری را بر توسعه دهندگان وارد می کند تا همه چیز را در زمینه حفظ حریم خصوصی درست کنند. ناشران اپلیکیشن‌ها این روزها با مجموعه‌ای از قوانین و مقررات در مورد حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی، نه تنها قوانینی مانند GDPR در اروپا و CCPA در کالیفرنیا (و ایالات متحده) که در کشورها و حوزه‌های قضایی مختلف وضع شده‌اند، بلکه توسط شرکت‌هایی که پلتفرم‌ها را اجرا می‌کنند، مواجه هستند. ، در تلاش های انطباق خود.

وقتی به نحوه تأثیر این مقررات بر برنامه‌ها ترجمه می‌شود، مشکلات احتمالی در قسمت جلویی، اما همچنین در قسمت پشتی، در مورد نحوه کدگذاری برنامه‌ها و انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر برای بررسی وجود دارد. این کاسه اسپاگتی از مشکلات است، با اصلاحات در یک ناحیه به طور بالقوه بر دیگری تأثیر می گذارد و تجربه کاربر را برای راه اندازی کمتر می کند.

بررسی تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای اسکن برنامه‌ها و کد آن‌ها برای شناسایی مناطقی که ممکن است قوانین حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها را نقض کند، و راه‌حل‌هایی را برای نشان دادن نحوه رفع آن ارائه می‌کند – کارهایی که برای تیمی بسیار دشوارتر است. انسان ها به تنهایی اجرا کنند. این در حال حاضر با مدل‌های زبان بزرگ Google و آنچه که به عنوان «فناوری‌های درک برنامه» توصیف می‌کند یکپارچه شده است تا هم آنچه را که شناسایی می‌کند و هم پیشنهادهایی برای رفع مشکلات ارائه دهد.

داشبورد به کاربران اجازه می‌دهد تا مسائل را در زمینه‌های نظارت بر انطباق، نظارت بر داده‌ها و پشتیبانی افشای ذخیره (که به طور خاص بر ایمنی داده‌های Google Play متمرکز است) نظارت و تریاژ کنند. با توجه به این که این سرویس توسعه دهندگان iOS را نیز هدف قرار داده است، مشخص نیست که آیا امنیت داده های اپل اپ استور را در هر نقطه ای به این ترکیب اضافه می کند یا خیر. همه اینها را می توان در زمان واقعی در برنامه های زنده و همچنین زمانی که آنها هنوز در حال توسعه هستند نظارت کرد.

ما با Google تماس گرفتیم تا وضعیت دو پروژه دیگر را که پس از تغییر تمرکز منطقه 120 از بسته شدن کامل در امان ماندند، دریافت کنیم. آنها شامل راه حل دوبله ویدیو با صدای بلند و یک محصول مصرفی هنوز نامشخص از تیمی است که قبلاً یک برنامه نشانه گذاری لیست (که توسط گوگل خریداری شده بود) ساخته بود.

در حال حاضر، دیوید فریدل، یکی از بنیانگذاران Liist، هنوز خود را در لینکدین توصیف می کند که روی یک محصول مخفی کار در Area 120 کار می کند، و Aloud همچنان از URL Area 120 استفاده می کند، بنابراین به نظر می رسد که آنها در یک الگوی نگهداری باقی می مانند. (اگر و زمانی که بیشتر بشنویم این را به روز خواهیم کرد.)

در این میان، خود منطقه 120 نیز شاهد برخی از درهای گردان است. Clay Bavor که در میان چیزهای دیگر Area 120 را اداره می کرد و تغییرات بزرگ را در ژانویه به کارکنان پیام داد، تنها یک ماه بعد خودش را بیرون آورد. او اکنون با برت تیلور – یکی دیگر از کارمندان سابق گوگل که سابقه کاری بزرگی دارد که شامل مدیر عاملی فیس بوک و مدیرعاملی مشترک Salesforce است – همکاری کرده است تا روی یک استارت آپ مرموز کار کند.