چگونه این سرمایه گذار شبکه خود را با امتناع از معرفی گرم گسترش می دهد

من اغلب دارم از معرفی گرم آزرده خاطر شده است. می‌دانم که چرا سرمایه‌گذاران بر آنها پافشاری می‌کنند، اما همیشه به نظر من تنبل و غیرشامل بوده است.

بنابراین وقتی با GoAhead Ventures معرفی شدم، سرشار از لذت و کنجکاوی شدم. این شرکت ادعا می کند که صدای هر کسی را می شنود، بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستید یا در حال ساخت چه چیزی هستید، تا زمانی که یک شرکت پیش تولید یا بذر باشید.

گرفتن؟ آنها اصرار دارند که یک فیلم ویدئویی پخش شود. سمت بالا؟ آنها قول می دهند که در عرض یک روز با شما تماس خواهند گرفت و اگر به جلسه شریک پایان داده اید به شما اطلاع دهند. با فرض اینکه بررسی (بسیار ضعیف) طبق برنامه انجام شود و آنها شرکت شما را دوست داشته باشند، می توانید ظرف یک هفته پول را در حساب بانکی خود داشته باشید.

این رویکرد به اندازه‌ای متفاوت از اکثر رسانه‌های سرمایه‌گذاری است که تصمیم گرفتم با کلنسی استار و فیل بردی، هر دو شرکای مدیریت شرکت، صحبت کنم تا بفهمم زندگی با درهای ضرب المثل VC که کاملاً باز شده‌اند، چگونه است. من همچنین مشتاق بودم که مسیر داخلی را در مورد آنچه که شرکت در سرمایه گذاری به دنبال آن است و آنچه بنیانگذاران می توانند برای برجسته شدن انجام دهند، دریافت کنم.

زمانی که ما شروع به کار کردیم، کاری که انجام می‌دادیم بسیار شبیه به سایر شرکت‌های VC بود: سعی می‌کردیم رهبری فکری انجام دهیم، بازاریابی مردمی را در محوطه دانشگاه استنفورد انجام دهیم. این نوع چیزها اما تا زمانی که کووید شروع به تمایز و حرکت به روند فعلی خود کردیم، سفر شرکت از سال 2014 را توصیف کرد.

کووید سرمایه گذاری را برای بسیاری از شرکت ها تغییر داد. روزهای ملاقات های حضوری گذشته بود و همه باید با روزهای آشفتگی ناشی از زوم دست و پنجه نرم می کردند. این زمانی بود که GoAhead تصمیم گرفت تا در فرآیندهای خود تجدید نظر کند.

ما می‌خواستیم بفهمیم که چگونه مقیاس کنیم [our process] تا موثرترین اکنون، ما فقط از بنیانگذاران داریم که از طریق پلتفرم ما یک ویدیوی پیشنهادی ارسال می کنند. به معنای واقعی کلمه از شروع تا پایان حدود پنج دقیقه طول می کشد. یک زمین آسانسور چهار دقیقه ای است. آنها فقط برخی از اطلاعات اولیه مانند نام و نام شرکت خود را از قبل پر می کنند. از لحظه‌ای که آن‌ها آن پیشنهاد را ارائه می‌کنند، ما در عرض سه روز یا کمتر به آنها اطلاع می‌دهیم که آیا می‌خواهیم آنها را به یک جلسه شریک دعوت کنیم یا نه.

این شرکت همچنان به وعده خود مبنی بر چرخش سه روزه خود ادامه می دهد. «اگر آنها را به جلسه شریک دعوت کنیم، روز بعد ساعت پنج تصمیم نهایی را به آنها می‌دهیم. بنابراین کل فرآیند را می توان در یک هفته انجام داد. می‌توانید روز دوشنبه یک پیشنهاد ارسال کنید و ممکن است روز جمعه پولی در بانک داشته باشید.»

ما فردای آن روز به مردم تصمیم می‌گیریم، بنابراین زمانی برای بررسی آنچه شرکت‌های دیگر انجام می‌دهند، نداریم. ما فقط مقدار پولی را که می‌خواهیم سرمایه‌گذاری کنیم و سقف ارزش‌گذاری که می‌خواهیم در آن سرمایه‌گذاری کنیم را بیان می‌کنیم.» کلنسی استار، شریک مدیریت GoAhead Ventures

از نظر ظاهری، به نظر می‌رسد که روشی بسیار مناسب برای بکارگیری سرمایه است: هر کسی می‌تواند پیشنهاد دهد و پس از انجام آن، فرآیند شفاف، سریع و نسبتاً ساده‌تر خواهد بود. مهم‌تر از همه، این واقعیت که هر کسی می‌تواند در وب‌سایت خود یک پیشنهاد ارائه کند، به این معنی است که شرکت برای سرمایه‌گذاری‌های بالقوه شرایط بازی برابر ارائه می‌دهد.

ما در هر کجای دنیا معاملات انجام می دهیم. ما همه بخش ها را پوشش می دهیم. ما کاملاً منعطف هستیم و تنها “عامل دروازه” این است که فقط روی مراحل اولیه تمرکز کرده ایم. جدای از آن، ما فقط افراد را انتخاب می کنیم، بنابراین می خواستیم همه بنیانگذاران را در موقعیت برابر قرار دهیم. ما احساس می‌کردیم که اکثر صندوق‌های دیگر تنها در صورتی از بنیان‌گذاران دعوت می‌کنند که مقدمه‌ای گرم یا شجره‌نامه‌ای قوی در پس‌زمینه‌شان داشته باشند که به نوعی آن‌ها را در جلوی درب قرار دهد.»

ما دوست داریم که بتوانیم تمام این فیلم‌ها را سیب به سیب تماشا کنیم تا بدون عوامل بیرونی دیگر تصمیم بگیریم. تا الان که عالی بوده. ما آن را در اطراف COVID راه اندازی کردیم و واقعاً جریان معاملات ما را به روشی که نمی توانستیم تصورش را هم بکنیم افزایش داده است. من فکر می کنم که این یک نوع برد-برد برای بنیانگذاران و برای ما بوده است.»

بر این باور است که انتخاب مبارزه با مقدمه‌های گرم – جایگزینی آنها با مانع ضبط ویدیو – به شرکت برتری داده است.

شرکت‌های بسیار معروفی وجود دارند. وقتی به وب‌سایت آن‌ها می‌روید، چیزی مانند «یک شریک برای معرفی گرم شراکت پیدا کنید». برای ما به‌عنوان مدیران صندوق‌های نوظهور، ناامیدکننده‌ترین چیز در مورد راه‌اندازی یک صندوق VC نیز جذب سرمایه است. همه چیز در مورد روند بد است. شما باید یک معرفی گرم برای این میلیاردر پیدا کنید. شما باید کسی را پیدا کنید که کسی را بشناسد که کسی را بشناسد – این روند کاملاً نامشخص است.

“شما با کسی ملاقات می کنید، آنها می گویند، “اوه، این عالی به نظر می رسد” و سپس ناپدید می شوند. من می‌دانم که این اتفاق همیشه برای بنیان‌گذاران نیز می‌افتد، و تمام تنظیمات دقیقی که ما روی فرآیند خود در بالای قیف انجام داده‌ایم و همچنین شفاف‌سازی آن عمدتاً بر اساس ناامیدی ما از جمع‌آوری کمک مالی برای سرمایه‌های خودمان است. ما فقط از آن متنفر بودیم، بنابراین تصمیم گرفتیم آن را تغییر دهیم.»

این شرکت صراحتاً با یک مدل اجماع محور سرمایه گذاری نمی کند: اگر یکی از سرمایه گذاران بخواهد چک بنویسد، می تواند، حتی اگر دیگران فکر کنند این ایده افتضاح است.