چگونه خیابان خالی قابل پشتوانه است

اما آیا مدل آن چیزی است که مشتریان می خواهند؟

در تابستان در سال 2020، یک چرخ دستی قهوه سبز نعنایی در پارک مک‌کارن ویلیامزبورگ در نزدیکی ورودی گرین پوینت – دقیقاً در آن طرف خیابان یک استارباکس ظاهر شد.

دوست داشتنی بود، و حداقل برای من، یک قهوه‌خانه مستقل جدید به نظر می‌رسید. چند ماه بعد، وقتی دیدم که شرکت مادر سبد خرید، خیابان بلانک، سرمایه گذاری خطرپذیر را افزایش داده است، آن را دریافت نکردم. چرا یک سبد قهوه به سرمایه گذاری خطرپذیر نیاز دارد؟ حتی وقتی فهمیدم این یک زنجیره است، ریاضی برای من معنی نداشت. به نظر می رسد که سرمایه گذاران خطرپذیر عموماً تجارت های آجر و ملات را دوست ندارند. آنها همچنین شرکت های دارای دارایی سنگین را دوست ندارند. این شبیه هر دو بود.

اما Blank Street ادعا می‌کند که کد نحوه ایجاد زنجیره‌ای متشکل از بیش از 65 کافی‌شاپ فیزیکی دارای معیارهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران خطرپذیر را شکسته است. آنها به تازگی با 26.8 میلیون دلار جدید در بحبوحه سالی بسته شده اند که جمع آوری کمک های مالی با مشکل مواجه شده است – حتی برای شرکت هایی با هزینه های سربار پایین.

Blank Street در سال 2020 توسط Vinay Menda و Issam Freiha که قبلاً Reshape Ventures را بنیانگذاری کرده بودند، تأسیس شد. به گفته Crunchbase، Reshape در کسب و کارهای مبتنی بر فناوری سرمایه گذاری می کند که برای افزایش مقیاس به املاک و مستغلات نیاز دارند. این زوج تز خود را اتخاذ کردند تا سعی کنند مشکل مصرف‌کنندگانی که قهوه بهتر می‌خواهند اما قیمت‌های بالاتر معمولاً با آن را نمی‌خواهند برطرف کنند.

البته، خیابان Blank اولین کافی شاپ با پشتوانه VC نیست. Luckin، Blue Bottle و CafeX قبل از آن آمده بودند. اما برای مندا و فریها، کلید انجام این کار، ایجاد یک مدل کسب‌وکار بود که بر مقیاس تکیه داشت – بیش از هر چیز دیگری.