چگونه سرمایه گذاران مناسب برای استارت آپ خود را پیدا کنیم

خیلی از کارهای من به عنوان یک مشاور شامل کمک به بنیانگذاران برای ارائه یک داستان جمع آوری سرمایه خوب است، اما به نظر می رسد تعداد شگفت انگیزی از بنیانگذاران در مرحله بعدی گیر کرده اند: یافتن سرمایه گذاران مناسب و برگزاری جلسه ای برای معرفی شرکت های خود.

این یک مشکل است. اگر کسی را ندارید که آن را به او ارائه دهید، خواندن نزدیک به 50 مورد از عرشه زمین و ساختن یک آهنگ عالی خوب نیست.

بنابراین اینجاست: راهی مطمئن برای قرار گرفتن در مقابل سرمایه گذاران مناسب، در زمان مناسب.

در این مقاله به موارد زیر خواهم پرداخت:

  • چگونه می توانید منطقه حمله خود را شناسایی کنید (در واقع به دنبال چه چیزی در یک سرمایه گذار هستید). و
  • چگونه می توان سرمایه گذارانی را که در فضا، صحنه و جغرافیای شما سرمایه گذاری می کنند شناسایی کرد.

چگونه منطقه حمله خود را شناسایی کنیم

سرمایه گذاران از یک پایان نامه سرمایه گذاری برای شناسایی مواردی که باید در آن سرمایه گذاری کنند استفاده می کنند. در دنیای ایده آل، شما وقت خود را برای ملاقات با سرمایه گذارانی که برای پایان نامه آنها واجد شرایط نیستید تلف نمی کنید.

برای اینکه بفهمید آیا با تز سرمایه گذاری یک نفر مطابقت دارید، باید درک محکمی از کاری که به عنوان یک شرکت انجام می دهید داشته باشید.

موقعیت مکانی شما کجاست؟

برخی از سرمایه گذاران فعالیت های خود را به یک منطقه خاص محدود می کنند: برخی ممکن است فقط در سیلیکون ولی سرمایه گذاری کنند، برخی دیگر ممکن است فقط روی آلمان تمرکز کنند و برخی از شتاب دهنده ها در یک منطقه یا شهر خاص مستقر خواهند شد. تحقیقات خود را انجام دهید و از موقعیت مکانی خود تا جایی که می توانید استفاده کنید.

البته، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها کاملاً از راه دور می‌روند، که این موضوع بحث در مورد اینکه شما وابستگی محلی دارید، سخت‌تر می‌کند. با این حال، اگر 70 درصد از تیم شما در اروپا مستقر هستند، اما مدیرعامل آن در سانفرانسیسکو است و این شرکت یک شرکت Delaware C-corp است، اشتباه نکنید که خود را یک استارتاپ اروپایی توصیف کنید.

آیا تمایلات مدرسه یا هر «سس خاص» دیگری دارید؟

برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است عمدتاً در بخش‌های خاصی سرمایه‌گذاری کنند: زنان، رنگین پوستان، یا بنیان‌گذارانی که به MIT، استنفورد، هاروارد یا موارد مشابه رفته‌اند.

در واقع، اکثر دانشگاه ها دارای باشگاه های سرمایه گذاری یا ارتباط با سرمایه گذارانی هستند که وابستگی خاصی به موسسات آموزش عالی دارند.

شما در کدام صنعت هستید؟

آیا در امور مالی، مراقبت های بهداشتی، سخت افزار مصرف کننده یا فناوری آب و هوا هستید؟ برخی از سرمایه گذاران در صنایع خاصی تخصص دارند که دیگران به هر قیمتی از آنها اجتناب خواهند کرد.

من دیده ام که مردم اشتباه می کنند که یک بازی مالی را به عنوان یک استارت آپ مراقبت های بهداشتی توصیف می کنند، زیرا یک ارتباط غیرمستقیم با سلامتی وجود دارد. به عنوان مثال، Gofundme اغلب برای تأمین هزینه های پزشکی استفاده می شود، اما یک پلت فرم سرمایه گذاری جمعی یا فناوری مالی است. اگر بنیانگذاران آن از زاویه پزشکی برای بیان داستان شرکت استفاده می کردند، ممکن بود برخی از سرمایه گذاران با مشکل مواجه شوند.

مدل کسب و کار شما چیست؟

آیا شما یک شرکت کالاهای بسته بندی مصرف کننده مستقیم به مصرف کننده مانند Native یا Blueland هستید یا یک شرکت SaaS مانند Growfin یا Primo هستید؟ آیا شما یک شرکت تجارت به مصرف کننده (B2C) هستید؟ آیا شما یک مدل بازار مانند Sourceful یا MBP را اجرا می کنید؟ یا آیا مدل کسب و کار عجیب‌تری مانند Ampersand دارید که به طور خاص به شرکت‌های SaaS خدمت می‌کند (شاید B2SaaS؟)

مهم است که پویایی بازار خود را درک کنید زیرا سرمایه گذاران می خواهند بدانند. بسیاری از سرمایه گذاران فقط بر روی مدل های کسب و کار خاصی تمرکز می کنند و اگر با این تعریف مطابقت نداشته باشید ممکن است شما را سرگرم نکنند. به عنوان مثال، برخی فقط در بازارها سرمایه گذاری می کنند در حالی که برخی دیگر به محض گفتن “بازار” به سمت تپه ها می روند.

بسیار مهم است که در مورد آنچه در مورد شما صدق می کند روشن باشید.

شما در کدام مرحله هستید؟

من یک گفتگوی بسیار جالب با بنیان‌گذاری داشتم که در حال جمع‌آوری یک سری A 3 میلیون دلاری بود. آنها تصور کردند که این یک سری A است زیرا قبلاً یک دور فرشته و یک دور سازمانی بسیار کوچک را مطرح کرده بودند، اما مشخص شد که شرکت آماده نیست. به مقیاس هنوز.

انصافاً نامگذاری دورها بسیار بی فایده است، اما در اینجا یک راهنمای تقریبی وجود دارد:

  • آ دور قبل از بذر معمولاً اولین پولی است که در شرکتی سرمایه گذاری می شود که معمولاً مشغول ساخت یک محصول است و هنوز هیچ درآمدی ندارد. مبالغ در این مرحله بسته به پیچیدگی مشکلی که حل می کنید بین 200000 تا 3 میلیون دلار متغیر است.
  • آ دانه گرد معمولاً زمانی مطرح می شود که محصول شما شروع به تحقق می کند. یک استارت‌آپ در این مرحله ممکن است مشتریان و مقداری درآمد داشته باشد، اما تناسب محصول و بازار را از بین نمی‌برد یا مدل تجاری قابل تکراری ندارد. مبالغ جمع آوری شده در این مرحله معمولاً بین 1 تا 15 میلیون دلار است.
  • آ سری A دور معمولاً زمانی مطرح می‌شود که استارت‌آپ شاهد کشش قابل توجهی باشد و بنیانگذاران آن برای رشد بیشتر به پول نیاز دارند. یک راند بسیار کوچک سری A می‌تواند تقریباً به اندازه دور Seed باشد (حدود 1 میلیون دلار)، اما معمولاً 10 میلیون دلار به بالا هستند.

چقدر داری بالا میبری؟

احتمالاً متوجه شده اید که نام راند ارتباط مستقیمی با مقدار پول جمع آوری شده ندارد. با این حال، با یک سوال واضح و یک برنامه عملیاتی فشرده، احتمالاً می توانید ایده مناسبی در مورد مقداری که باید افزایش دهید به دست آورید. این یکی دیگر از نکات داده‌ای است که باید قبل از آماده شدن برای جمع‌آوری پول در مورد آن شفاف باشید.

در ادامه این مقاله، اطلاعات جمع‌آوری‌شده در بالا را برای سرمایه‌گذاران ترسیم می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید از آن برای ایجاد فهرستی از سرمایه‌گذاران عالی برای خود استفاده کنید.

نحوه شناسایی سرمایه گذاران