چگونه Aurora در جاده پر دست انداز به سمت کامیون های تجاری خودران حرکت می کند

در میان عدم اطمینان اقتصادیAurora Innovation، بازارهای سرمایه فشرده، سرمایه‌گذاران محتاط و ادغام در صنعت خودروهای خودران نوپا، همچنان به سمت هدف تجاری‌سازی کامیون‌های خودران تا سال 2024 حرکت می‌کند و نقاط عطف و نقاط عطف در این مسیر را کاهش می‌دهد.

حتی در سال گذشته موفق به کسب چند پیروزی شد، از جمله راه‌اندازی یا گسترش برنامه‌های آزمایشی با FedEx، Ryder، Schneider و Uber Freight. اخیراً، Aurora اعلام کرده است که سیستم خودرانش «ویژگی کامل» است – اصطلاحات صنعتی به این معنی است که این فناوری تمام قابلیت‌های لازم برای حمل بار به‌طور مستقل در جاده‌های عمومی را دارد. و اولین پایانه حمل و نقل خودران “آماده تجاری” خود را در پالمر، تگزاس مستقر کرد، زیرساخت مورد نیاز برای تردد کامیون های شرکت در 24 ساعت از روز سال.

سه سال پیش، چندان مشخص نبود که آیا آرورا از حرکات بلندپروازانه و مخاطره آمیز خود جان سالم به در خواهد برد یا خیر.

در اواخر سال 2020، Uber واحد خودران Uber ATG را در یک معامله پیچیده به Aurora فروخت که ارزش این استارت‌آپ را به همراه تلاش‌های خودمختاری آن به 10 میلیارد دلار افزایش می‌داد. در حالی که به اوبر 26 درصد از سهام این شرکت را می دهد.

این قرارداد اوبر را از مسیر توسعه نگران‌کننده‌ای از جمله شکایت Waymo در سال 2017 برای سرقت اسرار تجاری و نقض حق اختراع (که اوبر در سال 2018 حل و فصل کرد) و همچنین تصادف مرگبار 2018 مربوط به یک خودروی آزمایشی خودکار Uber ATG را آزاد کرد. اما در حالی که Aurora مهندسان با استعدادی را به دست آورد، با فرآیند پیچیده ادغام حدود 1200 کارمند سابق Uber ATG در عملیات خود نیز مواجه شد.

شش ماه بعد، Aurora یک جهش دیگر انجام داد: این بار به بازارهای عمومی از طریق ادغام با یک شرکت اکتسابی با هدف ویژه، مسیری که به طور فزاینده‌ای پر فراز و نشیب است که بسیاری از استارت‌آپ‌های دیگر خودرو را با مشکل مواجه کرده است. سهام Aurora همراه با سایر SPAC های تحرک آسیب دیده است. قیمت سهام آن در 4 نوامبر 2021 با 11.25 دلار برای هر سهم آغاز شد. سهام آرورا از آن زمان تاکنون 85 درصد سقوط کرده است و روز دوشنبه با قیمت 1.46 دلار برای هر سهم معامله می شد.

«من فکر می‌کنم در یک محله بد، نوعی بهترین خانه وجود دارد. اینکه چیزهای زیادی وجود دارد که شاید در این فضا به خوبی پیش نمی روند، درست است؟ کریس اورمسون، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، در مصاحبه اخیر خود گفت: برخی از شکست های عمومی و خنجر زدن از پشت. اما، می دانید، من فکر می کنم این کوتاه مدت است. یک موضوع کوتاه مدت، زیرا در حالی که ما همچنان به نشان دادن پیشرفت و اجرا و این واقعیت که سال ها پیش شرط بندی های استراتژیک انجام دادیم که نتیجه می دهند، ادامه می دهیم، درست است؟ که ما انتظار داریم که به رسمیت شناخته شود و، می دانید، همه چیز به جلو پیش خواهد رفت.»

چالش های تازه

شفق قطبی نوآوری-کریس اورمسون

کریس اورمسون، بنیانگذار و مدیرعامل Aurora اعتبار تصویر: شفق قطبی

Aurora اکنون در حالی که به سمت تجاری سازی پیش می رود، با دسته دیگری از چالش ها روبرو می شود، از کاهش سهامداران و لیست رو به رشد شرکای خود گرفته تا عبور از موانع نظارتی در کالیفرنیا و جمع آوری پول بیشتر.

و علیرغم این دستاورد «کامل ویژگی‌ها»، Aurora هنوز آزمایش‌های زیادی برای انجام دارد، از جمله تا پایان سال جاری تا 100 بار در هفته بین دالاس و هیوستون.

این شرکت بیش از امروز 30 کامیون در جاده های تگزاس در حال حمل و نقل کالا با بیش از 50 سفر در هفته هستند. تا به امروز، کامیون های این شرکت بیش از 400000 مایل را پیموده و حمل کرده اند. 20 میلیون پوند حمل و نقل برای FedEx، Uber Freight، Werner و Schneider.

کامیون خودران آرورا مسیر تگزاس

تصویری از مسیر حمل و نقل آرورا در آوریل 2023

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، Aurora تا پایان سال 2024 سیستم خودران خود به نام Driver را به صورت تجاری در تگزاس و بدون نظارت انسان روی هواپیما مستقر خواهد کرد.

به گفته اورمسون، فناوری خودمختاری شرکت او چیزی را که او آن را «مشکل سیستمی» در زنجیره تأمین ایالات متحده می‌خواند برطرف خواهد کرد: «مردم کافی برای رانندگی کامیون‌ها وجود ندارد. ما حدود 80000 کم داریم. ما انتظار داریم تا پایان این دهه حدود 150000 عدد کوتاه شود.

صنعت حمل و نقل نیز از نرخ گردش مالی 90 درصدی رنج می برد و کارگران آن باید از محدودیت های روزانه 11 ساعته فدرال پشت فرمان پیروی کنند.

Urmson می‌گوید که راننده Aurora باید بتواند یک کامیون را حدود 20 ساعت در روز حرکت کند و این به علاوه صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های بیمه به دلیل رانندگی ایمن‌تر، از لحاظ نظری به معنای دوبرابر کردن درآمد هر کامیون برای یک اپراتور ناوگان است.

به عنوان مثال، رسیدن از هیوستون به لس آنجلس، امروز با کامیون حدود سه روز طول می کشد، زیرا این محدودیت 11 ساعته است. اورمسون گفت: راننده شفق قطبی باید بتواند آن سفر را در 24 ساعت انجام دهد.

سرعت گیرهای تنظیمی

کامیون خودران Aurora Innovation

یک کامیون Aurora Innovation از روی یک پل در تگزاس رانندگی می کند. اعتبار تصویر: شفق قطبی

این افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های متعاقب آن برای جذابیت فناوری Aurora در صنعت حمل و نقل بسیار مهم است. اما، یک مگس زشت وجود دارد که به طرز تهدیدآمیزی در اطراف سوپ وزوز می کند: AB-316 کالیفرنیا. در صورت تصویب، این لایحه به اپراتورهای انسانی در کامیون ها در ایالت کالیفرنیا نیاز خواهد داشت و می تواند قوانین مشابهی را در جاهای دیگر آغاز کند.

در حالی که اورمسون امیدوار است که کالیفرنیا “مزایای اقتصادی و ایمنی” کامیون‌های خودران را ببیند و اجازه عملیات بدون راننده را بدهد، Aurora آماده است تا در نهایت به قانون تبدیل شود: “این به معنای کمک به مشتریان ما برای حمل بار بین آریزونا و ساحل شرقی است. اورمسون گفت.

به عبارت دیگر: هیچ تجارتی در کالیفرنیا وجود ندارد. اگر سیاست هایی مانند این شتاب بیشتری پیدا کند، این روند می تواند تهدیدی برای طرح تجاری آرورا باشد.

اورمسون گفت: «مطمئناً اگر ما در سرتاسر ایالات متحده با یک تخته شطرنجی روبه‌رو شویم. “اما، من فکر می کنم در عمل بعید است.”

تقویت ATG Uber

در حال حاضر، اهداف اولیه Aurora اعتبارسنجی عملکرد Driver خود در ایالت تگزاس و انجام هر کاری که می تواند برای کاهش هزینه ها است. اورمسون به TechCrunch گفت که خرید ATG در هر دو جبهه کمک کرده است.

با ATG، Aurora از 600 کارمند به 1800 کارمند “یک شبه” رسید، و Urmson می گوید که آنها هنوز با حدود 1700 کارمند مشغول به کار هستند. در حالی که برخی از کارمندان Uber ATG پس از بسته شدن قرارداد تصمیم به ترک آن گرفتند، Urmson گفت که هیچ یک از کار بیکار نشدند: “کسانی که می خواهند اینجا باشند، و این واقعاً تنها چیزی است که می توانیم به آنها امیدوار باشیم، درست است؟”

به گفته اورمسون، در این مرحله، تیم ها به خوبی ادغام شده اند، اما این یک روند دردناک بود.

ما نسبت به فرهنگ هر دو طرف بسیار احترام گذاشتیم. اورمسون با خطوط متناقض گزارش‌ها و تلاش‌های تکراری گفت و من فکر می‌کنم که این فقط منجر به سردرگمی شد. مانند هر سازمانی، چالش‌هایی وجود دارد، اما من فکر می‌کنم که، دوباره، آن دسته از افرادی که در مأموریت متحد شده بودند، بیایید بریم وسایل نقلیه را در جاده بیاوریم، بیایید کاری انجام دهیم که جهان را تغییر دهد، آن‌ها واقعاً با هم سازگاری دارند. “

قرارداد Uber ATG همچنین به Aurora کمک کرد تا کارآمدتر شود و هزینه ها را با هدف گسترش باند شرکت در پیشبرد تجاری سازی کاهش دهد. به عنوان مثال، Urmson گفت که پردازش دسته ای ATG از رایانش ابری بسیار کارآمدتر از روشی است که Aurora قبلاً وظایف توزیع شده را مدیریت می کرد. همانطور که می توانید تصور کنید، برای همه ML ما [machine learning] همه آزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌های ما، حجم عظیمی از ارکستراسیون ابری اتفاق می‌افتد.» اورمسون گفت.

با استفاده از فرآیند دسته‌بندی ATG، تیم سیستم‌های توزیع‌شده Aurora توانست درخواست‌های ابری متفاوت را دریافت کند و آنها را با هم به درخواست‌های کمتر و بزرگ‌تر تبدیل کند، در زمان صرفه‌جویی و هزینه‌ها را کاهش دهد. اورمسون گفت: «این واقعاً قدرتمند بوده و قلب چیزی است که ما امروز از آن استفاده می کنیم.

از جنبه عملکردی، رویه محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان آفلاین ATG (SLAM) دارای Aurora است که نقشه‌های با وضوح بالا را کارآمدتر تولید می‌کند. برنامه ریزی حرکت مبتنی بر نمونه برداری ATG برای کمک به راننده شفق قطبی در شرایط اضطراری و نزدیک به برخورد یکپارچه شده است. رفتار راننده شفق قطبی در مناطق ساخت و ساز نیز از الگوریتم های ATG ناشی می شود.

همه اینها در نسخه Aurora Driver Beta 6.0 گنجانده خواهد شد که طبق گفته Aurora “قابلیت های رانندگی نهایی مورد نیاز برای حمل تجاری بار بدون اپراتور خودرو را معرفی می کند”. اورمسون می‌گوید این راه‌اندازی تجاری هنوز برای سال آینده در نظر گرفته شده است، و این اقدامات کاهش هزینه تضمین کرده است که Aurora پول نقد کافی برای شرکت در اواسط سال 2024 خواهد داشت.

پول نقد بیشتر، باند پرواز بیشتر

Aurora اکنون بر تبدیل تمام این برنامه های آزمایشی به مشتریان بلند مدت متمرکز شده است. به گفته این شرکت، این شرکت اولین اجلاس مشتریان خود را در پایان آوریل در دالاس برگزار می کند – رویدادی که مشتریان و شرکای آزمایشی خود را گرد هم می آورد تا در مورد گام های بعدی به سمت راه اندازی تجاری صحبت کنند.

با این حال، افزایش دیگری هنوز در برنامه است. در 6 آوریل، آرورا برای یک پیشنهاد پیشنهادی برای جمع آوری 350 میلیون دلار درخواست داد.

یکی از سخنگویان آرورا در پاسخ به سوالی درباره این پرونده به TechCrunch گفت: «ما از این واقعیت که در آینده نیاز به جذب سرمایه اضافی خواهیم داشت خجالتی نبودیم. “این یک پرونده استاندارد است که به Aurora انعطاف پذیری برای جمع آوری در تاریخ آینده را می دهد، اما سیگنالی نیست که ما قصد جمع آوری کمک فوری داریم.”

در همین حال، اورمسون گفت که تمرکز خود را بر کاهش ریسک کسب و کار گذاشته است.

ما منتظر زمان مناسب و شرکای مناسب خواهیم بود. آنچه که ما می بینیم این است که به عنوان یک شرکت، به این نقاط عطف و اجرای خود در برابر آنها نگاه می کنیم و آنها را به عنوان لحظات اصلی از خطر انداختن کسب و کار خود می بینیم.

کاهش ریسک و ایجاد اطمینان در حال حاضر کلیدی است، به ویژه در پی ادغام گسترده در سراسر صنعت که برخی از سرمایه گذاران را محتاط کرده است.

خاتمه ناگهانی هوش مصنوعی Argo در سال گذشته بسیاری را در مورد آینده استقلال به عنوان یک تجارت زیر سوال برد. در همین حال، طبق گزارش‌ها، واحد خودران آلفابت Waymo به تلاش‌های خود با نام Waymo Via در ماه ژانویه پایان داد. (اورمسون قبلا پروژه خودران گوگل را رهبری می کرد.)

اورمسون با اشاره به تامین مالی Argo AI توسط فورد و فولکس واگن گفت: “من فکر می کنم یکی از تصمیمات اولیه بسیار مهم ما به عنوان یک شرکت این بود که مستقل باشیم.” او گفت: “به عنوان یک شرکت، ما مأموریت داریم که مزایای فناوری خودران را به صورت ایمن، سریع و گسترده ارائه دهیم.” ما با شرکای شگفت انگیزی کار می کنیم، اما برای هیچ یک از آنها این ماموریت آنها نیست.

از نظر اورمسون، آن ناهماهنگی بین تلاش آرگو برای خودمختاری و نیاز والدین شرکتی آن به سودآوری که در نهایت سرنوشت آرگو را در دوران سخت اقتصادی رقم زد.

تا زمانی که اوضاع بهبود نیابد، اورمسون به اهمیت صرفه جویی در تیمش ادامه می دهد: «در هر یک از ما، بخشی را داریم که آن را «هر کمی مهم است» می نامیم و مکان هایی را برجسته می کنیم که تیم های سراسر شرکت بین آنها ذخیره کرده اند. هزاران و میلیون ها دلار با انجام ندادن کاری یا یافتن راهی ارزان تر برای انجام آن. فکر می‌کنم این عضله‌ای است که به خوبی به ما کمک می‌کند، حتی زمانی که شرایط اقتصادی بهتر شود.»