چگونه Colossal سرمایه گذاران را در تلاش برای احیای یک ماموت پشمالو فروخت – TechCrunch

در حال رشد هستند تعدادی از شرکت های علاقمند به پتانسیل CRISPR برای افزایش دارو. احتمالاً می توان گفت که تنها یک شرکت علاقه مند به استفاده از سیستم ویرایش ژن برای ایجاد یک ماموت پشمالوی زنده و تنفسی وجود دارد. یا حداقل چیزی تقریباً نزدیک به آن.

این ماموریت اصلی یک شرکت جدید به نام Colossal است. توسط ژنتیک متخصص ماوریک تاسیس شد کلیسای جورجو کارآفرین بن لم ، مدیرعامل فعلی Hypergiant ، این شرکت قصد دارد یکی از این موجودات را با استفاده از CRISPR برای ویرایش ژنوم فیلهای آسیایی موجود زنده کند. از این نظر این موجود بسیار شبیه به یک ماموت پشمالو است ، اما بیشتر شبیه یک هیبرید فیل-ماموت است.

این پروژه ای است که آزمایشگاه چرچ سالها روی آن سرمایه گذاری کرده است. اما در حال حاضر ، چرچ و لم موفق شده اند سرمایه گذاران را به این ایده بفروشند که بازگرداندن ماموت چیزی فراتر از یک پروژه علمی تخیلی است.

امروز Colossal راه اندازی خود را اعلام کرد و 15 میلیون دلار بذر را به رهبری هدایت کرد توماس تول، مدیرعامل سابق Legendary Entertainment (شرکتی که مسئولیت امثال Dune ، Jurassic World ، The Dark Knight را بر عهده دارد). این دور شامل سرمایه گذاری های Breyer Capital ، Draper Associates ، Animal Capital ، At One Ventures ، Jazz Ventures ، Jeff Wilke ، Bold Capital ، Global Space Ventures ، Climate Capital ، Winklevoss Capital ، Liquid2 Ventures ، Capital Factory ، Tony Robbins و First Light Capital می شود.

رابینز به TechCrunch می گوید: “این دو یک تیم قدرتمند هستند که می توانند درک ما را از ژنتیک مدرن به طور کامل تغییر دهند در حالی که فناوری های نوآورانه ای را توسعه می دهند که نه تنها به بازگرداندن گونه های از دست رفته بلکه به پیشرفت کل صنعت کمک می کند.” “من افتخار می کنم که در سفر آنها سرمایه گذار هستم.”

لم به عنوان بنیانگذار Hypergiant ، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در تگزاس ، به Colossal می آید. او همچنین سه شرکت دیگر ایجاد کرده و فروخته است: محاوره ای (خریداری شده توسط LivePerson) ، استودیوهای Chaotic Moon (خریداری شده توسط Accenture) و Team Chaos (خریداری Zynga).

و پروژه های بزرگ و تحریک آمیز بخشی از چیزی است که کلیسا در حال حاضر به خاطر آن مشهور است.

چرچ اولین روش تعیین توالی ژنومی را در دهه 1980 ایجاد کرد و به آغاز پروژه ژنوم انسان کمک کرد. اکنون ، او تلاش های بیولوژیکی مصنوعی را در موسسه Wyss هدایت می کند متمرکز کرده است در سنتز کل ژن ها و ژنوم ها

در حالی که ویرایش ژن CRISPR به تازگی وارد آزمایشات انسانی شده است و معمولاً با هدف ویرایش یک ژن عامل بیماری ایجاد می شود ، پروژه های کلیسا اغلب بسیار بزرگتر فکر می کنند-اغلب در راستای سرعت در طول تکامل. در سال 2015 ، چرچ و همکارانش ویرایش کردند 62 ژن در جنین خوک (رکورد در آن زمان) ، در تلاش برای ایجاد اندام برای پیوند انسان.

شرکت خارج از این تلاش ، eGenesis ، در جدول زمانی اولیه کلیسا عقب ماند (او پیش بینی کرد که اعضای خوک تا سال 2019 قابل پیوند زنده خواهند بود) ، اما این شرکت در حال انجام است آزمایشات پیش بالینی روی میمون ها

احیای یک ماموت پشمالو مدتهاست که در مرکز نظر کلیسا قرار دارد. در سال 2017، آزمایشگاه وی در دانشگاه هاروارد گزارش داد که آنها موفق شده اند 45 ژن را به ژنوم یک فیل آسیایی اضافه کنند تا بتوانند این ماموت را بازسازی کنند. این شرکت از طریق یک توافقنامه تحقیقاتی حمایت شده ، از کار ماموت در آزمایشگاه چرچ به طور کامل حمایت می کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی ، هدف شرکت برای بازگرداندن ماموت مبارزه با اثرات تغییرات آب و هوایی از طریق بازسازی اکوسیستم است. لام در این مورد توضیح می دهد:

او می گوید: “هدف ما این نیست که فقط ماموت را برگردانیم ، این خود یک شاهکار است.” “این برای موفقیت دوباره ماموت ها است. اگر از مجموعه ابزار استفاده کنید ، همه ابزارهایی که در اختیار دارید برای جلوگیری از انقراض یا بازگرداندن گونه های در خطر انقراض است. “

حدود 1 میلیون گونه گیاهی و جانوری وجود دارد تهدید به انقراض شدبه پروژه ماموت Colossal ، در صورت موفقیت ، نشان می دهد که آنها توانایی ایجاد مجدد جمعیت در موجودات اخیراً مرده را دارند و حتی می توانند آنچه را که لام “نجات ژنتیکی” می نامد ، برای جلوگیری از ناپدید شدن آنها در وهله اول انجام دهند.

نجات ژنتیکی فرایند افزایش تنوع ژنتیکی در جمعیت در حال انقراض است-این امر می تواند از طریق ویرایش ژن یا در برخی موارد ، شبیه سازی افراد جدید برای ایجاد یک مجموعه ژنی وسیع تر انجام شود (به شرط آنکه ژن های موجود در کلون و حیوانات موجود به اندازه کافی متفاوت باشند). به در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این امکان پذیر است. در فوریه 2021 ، یک فرت سیاه پا به نام الیزابت آن تبدیل به اولین گونه در حال انقراض بومی آمریکای شمالی شد. او از DNA که در نمونه های بافت منجمد جمع آوری شده در سال 1988 جمع آوری شده بود ، شبیه سازی شد.

ماموت در وسط کوه. این یک تصویر رندر سه بعدی است

بازگرداندن گونه های منقرض شده ممکن است به مقابله با عواقب تغییرات آب و هوایی کمک کند ، اما مشکل اصلی را حل نمی کند. تا زمانی که عوامل تغییر اقلیم انسان محور باشند ، امید چندانی به موجود تازه متولد شده ای که برای اولین بار در اثر تغییرات آب و هوایی کشته شد وجود ندارد. در واقع ، نوسان آب و هوا بود یک دلیل megafauna در وهله اول فوت کرد

و ممکن است موارد جدی وجود داشته باشد پیامدهای اکوسیستم از طریق وحشی شدن مجدد گونه های مرده ، مانند گسترش بیماری جدید ، جابجایی گونه های موجود و تغییر چشم انداز واقعی (به هر حال فیل ها مهندسین اکوسیستم هستند).

اگر مقابله با تنوع زیستی بخشی از محور اصلی Colossal است ، چرا مستقیماً به سراغ ماموت بروید در حالی که گونه هایی وجود دارند که ممکن است در حال حاضر نجات داده شوند؟ لم خاطرنشان می کند که ممکن است این شرکت ژنوم فیل های آسیایی را نیز ویرایش کند تا انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد ، اما پروژه ماموت “ستاره شمالی” این شرکت باقی می ماند.

بحث از دیدگاه لام این است که پروژه ماموت یک عکس ماه است. حتی اگر این شرکت برای ماه شلیک کند و در میان ستارگان فرود بیاید ، آنها مجبور به توسعه فناوری اختصاصی برای انقراض هستند که ممکن است مجوز گرفته یا به خریداران بالقوه فروخته شود.

“این بسیار شبیه به برنامه آپولو است – که یک عکس واقعی ماه بود. یک سری فناوری در این راه ایجاد شد. مواردی مانند GPS ، اصول اولیه اینترنت و نیمه هادی ها. همه آنها بسیار سودآور بودند. ”

به طور خلاصه ، پروژه ماموت بیشتر شبیه یک دستگاه جوجه کشی برای توسعه مجموعه ای از مالکیت معنوی است. این می تواند شامل پروژه هایی مانند رحم مصنوعی یا سایر کاربردهای CRISPR باشد. این محصولات هنوز با موانع بزرگ علمی روبرو خواهند شد – پروژه های موجود رحم مصنوعی حتی وارد آزمایشات انسانی نمی شوند – اما این موانع ممکن است کمی بیشتر از موجودات زنده و تنفسی دست یافتنی باشد.

در حالی که این تحقیقات در حال انجام است ، Colossal برنامه های موقت زیادی ندارد. این شرکت همچنین قصد دارد در این راه یک برند به یاد ماندنی ایجاد کند. لام می گوید شما می توانید مارک را به عنوان “هاروارد با MTV ملاقات می کند” در نظر بگیرید.

اگرچه هیچ شرکتی وجود ندارد که Lamm مقایسه مستقیم با Colossal داشته باشد ، اما او در مکالمه ما از چندین مارک و آژانس بزرگ فضایی مانند Blue Origin ، SpaceX و به ویژه ناسا نام برد – “من فکر می کنم که ناسا بهترین مارک ایالات متحده است ، “او اشاره می کند.

اگر به SpaceX و Blue Origin and Virgin نگاه کنید ، مادربزرگ 91 ساله من می دانست که این بچه ها به فضا رفته اند. ULA و افراد دیگر چندین دهه است که موشک پرتاب می کنند و ماهواره ها را در آنجا قرار می دهند – هیچ کس اهمیتی نمی داد. این شرکت ها در ورود عموم مردم کار بزرگی انجام دادند. ”

همه اینها کمی یادآور برنامه ایلان ماسک است فرستادن انسان به مریخ، اگرچه Starship (وسیله ای که قرار است ما را به آنجا برساند) فراتر نرفته است آزمایش نمونه اولیه پروازها

لام می گوید ، ایده های بزرگ در بین مردم جلب می شود. مالکیت معنوی توسعه یافته در طول راه می تواند سرمایه گذاران را در این مدت آرام کند. چشم انداز اجتناب ناپذیر علمی-تخیلی است ، اما شاید تصور می شود این گونه باشد.

و این بدان معنا نیست که این شرکت برای زنده ماندن یک ماموت کاملاً مرده نیست. لام می گوید این سرمایه باید برای کمک به رشد جنین ماموت مناسب کافی باشد. آنها قصد دارند اولین گروه گوساله ها را در چهار تا شش سال آینده متولد کنند.