چگونه IT سایه را ریشه کن کنیم و سرمایه گذاری های SaaS را به حداکثر برسانیم – TechCrunch

اتکای فزاینده به SaaS در را به روی سایه IT باز کرده است: برنامه های کاربردی SaaS که توسط کارکنان فردی بدون اطلاع یا تایید بخش فناوری اطلاعات سازمانشان خریداری می شود.

در حالی که IT سایه می‌تواند فرصتی برای نوآوری باشد، اگر به آن توجه نشود، می‌تواند منجر به خطراتی مانند اشتراک‌های تکراری، هزینه‌های هدر رفت فناوری اطلاعات، عدم انطباق و خطر بیشتر نقض داده شود.

با استفاده از مدیریت SaaS و برداشتن برخی گام ها، کسب و کارها می توانند به طور موثرتری IT سایه را مدیریت کنند، مزیت رقابتی به دست آورند، هزینه های غیرضروری را کاهش دهند و نیروی کار توزیع شده را توانمند سازند.

برای جلوگیری از عواقب منفی مرتبط با IT سایه، باید به تیم‌های فناوری اطلاعات در کل مجموعه SaaS سازمان خود را مشاهده کنید. هنگامی که فناوری اطلاعات تمام برنامه‌های کاربردی در حال استفاده و نحوه استفاده از آنها را دید، در موقعیتی قرار می‌گیرند که سرمایه‌گذاری‌ها را بهینه کنند. با این نکات سرمایه گذاری SaaS خود را به حداکثر برسانید:

پیاده سازی SaaS سلف سرویس در سازمان شما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

تمام برنامه های کاربردی SaaS و هزینه ها را کشف کنید

برخی از سازمان ها برای مدیریت برنامه های SaaS خود رویکردی مبتنی بر صفحه گسترده دارند. دیگران به پلاگین های مرورگر وب، ابزارهای ورود به سیستم واحد و کارگزاران امنیتی دسترسی ابری روی می آورند. اما این فرآیندهای کشف می‌توانند زمان‌بر باشند و شامل جمع‌آوری موجودی‌های SaaS از منابع متفاوت باشد، که اغلب منجر به ثبت‌هایی می‌شود که حتی قبل از تکمیل آنها قدیمی هستند.

حتی دقیق‌ترین و اغلب به‌روزرسانی‌شده‌ترین صفحه‌گسترده همیشه مؤثرترین راه برای مدیریت SaaS نیست، به‌ویژه وقتی در نظر بگیرید که سازمان‌ها به طور متوسط ​​بیش از 650 برنامه SaaS را مدیریت می‌کنند و تعداد برنامه‌های SaaS در اکوسیستم خود را دو تا سه برابر دست کم می‌گیرند. اگر نمی‌دانید یک برنامه SaaS وجود دارد، چگونه می‌توانید آن را مدیریت و بودجه‌بندی کنید؟

برای بهینه سازی پورتفولیوی SaaS خود، باید با به دست آوردن دید کامل شروع کنید. ابزارهایی مانند پلتفرم‌های مدیریت SaaS با قابلیت‌های یادگیری ماشینی که خریدهای SaaS را شناسایی می‌کنند، امکان کشف مداوم نرم‌افزار را فراهم می‌کنند. این راه حل ها همچنین می توانند با سیستم های مدیریت مالی شما برای کشف خرید ادغام شوند.

بسیار مهم است که این استراتژی در زمان واقعی اتفاق بیفتد، بنابراین شما تصویری از اکوسیستم فناوری خود داشته باشید که همیشه کامل، دقیق و به روز باشد.

مجوزها و ویژگی ها را بهینه کنید و حقوق دهید

آیا به اندازه تعداد کاربران فعال خود دارید یا می توانید طرح خود را کاهش دهید؟ شاید کارمندی رفته باشد، اما اکانت آنها هرگز غیرفعال نشده است. در عمل، ممکن است به همه ویژگی‌های ممتاز یا صندلی‌هایی که برایشان هزینه کرده‌اید نیاز نداشته باشید، به این معنی که فرصت‌هایی برای کاهش هزینه‌های SaaS شما وجود دارد.