چگونه Newcomer River قصد دارد خلاء موجود در بازار رقابت دوچرخه EV را تکمیل کند-TechCrunch

دوچرخه از دیرباز سنگ بنای زندگی در هند بوده اند-اندازه کوچک و قیمت مناسب آنها این وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیل سنتی را به عنوان وسیله ای برای حرکت در خیابان های ترافیکی پرجمعیت ترین شهرهای این کشور تبدیل کرده است.

در حال حاضر ، یک استارتاپ جدید به نام River با روروک مخصوص بچه ها دوچرخه-و خدمات اشتراک-طراحی شده است تا برای مصرف کنندگان امروزی که به دنبال یک وسیله نقلیه مقرون به صرفه و در عین حال شیک هستند که می تواند برای کار ، بازی و هر کار در بین

ریور ، که در اواخر سال 2020 توسط Aravind Mani و Vipin George تأسیس شد و 2 میلیون دلار از Maniv Mobility و TrucksVC پشتیبانی کرد ، در طول عمر کوتاه خود به 42 نفر رسید. تیم کوچک و رو به رشد آن ، که از شرکت هایی مانند Ather ، Arai ، Bosch ، Honda ، Ultraviolette و Vespa سرچشمه می گیرند ، نمونه اولیه خودرویی را توسعه داده اند که اواخر امسال برای مصرف کنندگان رونمایی می شود.

هر دو موسس در حمل و نقل دوچرخه نیز تجربه دارند. مانی ، مهندسی که زمانی در صنعت پتروشیمی کار می کرد قبل از اینکه به حمل و نقل الکتریکی روی آورد ، اخیراً معاون استراتژی تجارت در Ultraviolette قبل از رفتن به تشکیل ریور بود. جورج به مدت هشت سال در Honda R&D در هند کار کرد ، از جمله به عنوان طراح اصلی ، و اخیراً رهبری طراحی در Ultraviolette را بر عهده داشت.

این زوج از یک دوچرخه به اندازه کافی قوی استفاده می کردند که بتواند به عنوان ابزاری برای کار یا هر کار دیگری مورد استفاده قرار گیرد ، در حالی که عملکرد و سبک کار را تقویت می کند تا برای همه ساعات دیگر روز مفید و سرگرم کننده باشد.

“فرهنگ کامیون در ایالات متحده مشابه آن خواهد بود. اگر نجار یا صاحب مغازه هستید ، یک کامیون دارید که از آن برای حمل وسایل استفاده می کنید و همچنین این وسیله اصلی رفت و آمد شما است. ” “ما هیچ چیز مشابهی در فضای دوچرخه در هند نداریم و این همان چیزی است که ما می خواهیم ایجاد کنیم.”

در همان زمان ، مانی خاطرنشان کرد که این وسیله نقلیه نیز باید دارای شخصیت باشد زیرا “در هند هنوز یک خرید رسمی است که می خواهید برای دوستان خود نشان دهید. این اولین نمادی است که شما برای بسیاری از افرادی که صاحب یک دوچرخه هستند وارد زندگی شده اید. “

نمای جلویی رودخانه خودروی برقی دوچرخه

اعتبار تصویر: رودخانه

چیزی که آنها به دست آوردند یک اسکوتر برقی دوچرخه “چند منظوره” با کد RX-1 است که در چندین اندازه بسته باتری موجود است که می تواند بین 100 کیلومتر (62 مایل) و 180 کیلومتر (112 مایل) به صورت یکجا حرکت کند. شارژ.

این خودرو می تواند از صفر به 40 کیلومتر در ساعت (25 مایل در ساعت) در 4 ثانیه برسد و حداکثر سرعت آن 80 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت) است. و از آنجا که تمرکز اصلی آن به عنوان یک وسیله نقلیه چند منظوره است ، وزن آن 200 کیلوگرم است که برای سوار برای حمل بسته ها کافی است.

قیمت ، که بستگی به بسته باتری دارد ، بین 80،000 INR (1،070 دلار) تا 100،000 INR (1،337 دلار) متغیر است.

راه اندازی ریور در یک لحظه پربار و در عین حال شدید در هند رخ می دهد.

دولت هند که تمایل دارد سرعت استفاده از خودروهای برقی را در راستای دوری از وسایل نقلیه گازوئیل و گازوئیل آلوده کند ، یارانه دوچرخ های برقی ساخت این کشور را افزایش داده است. دپارتمان صنایع سنگین هند در حال حاضر مشوق هایی را ارائه می دهد که به ازای هر کیلووات ساعت 15000 روپیه (200 دلار) ارائه می دهد. سقف یارانه ها نیز تا 40 درصد قیمت خودرو دو برابر شده است.

در عین حال ، تلاش های تجارت الکترونیک و شرکت های تحویل ، از جمله Flipkart ، Swiggy و Zomato برای برق رسانی ناوگان وجود دارد. Zomato تا پایان دهه دارای ناوگان فقط EV خواهد بود. استارتاپ Swiggy در ماه آگوست اعلام کرد که تا سال 2025 هر روز 800000 کیلومتر (497،000 مایل) را از طریق وسایل نقلیه برقی طی می کند. در فوریه ، Flipkart متعلق به Walmart اعلام کرد که تا سال 2030 بیش از 25000 خودروی برقی را در زنجیره تامین خود مستقر خواهد کرد.

آراویند مانی ، یکی از بنیانگذاران این شرکت در مصاحبه ای گفت: “حدود 60 تا 70 درصد از کشور دارای مشاغل آزاد است و دو چرخه بخشی از معیشت هند هستند” ، و افزود که تجارت الکترونیکی با حدود 14 میلیون ناوگان باعث رشد شده است. سواران تحویل امروز در هند “COVID در واقع این روند را تسریع کرده است و خدمات مورد تقاضا به طور مداوم در حال افزایش است.”

این فرصت ها باعث راه اندازی صدها استارتاپ EV شده است. بر اساس یادداشت تحقیقاتی مارس 2021 از Sanford C. Bernstein & Co. ، بیش از 470 شرکت EV در هند ثبت شده است.

گزارش ونوگوپال گار ، مدیرعامل و تحلیلگر ارشد می گوید: “شتاب طلا برای به دست آوردن این فرصت نوظهور آغاز شده است.” “تعدادی از آنها خریداری می شوند ، چندین نفر از بین می روند ، برخی از آنها در مقیاس پایین OEM ها باقی می مانند ، اما ما فکر می کنیم تعداد کمی از نظر مقیاس افزایش می یابند.”

رودخانه در برابر رقبای بزرگتر و با بودجه بهتر مانند Ola Electric ، Bounce و Aether Energy و ده ها لباس کوچکتر قرار می گیرد. اما بنیانگذاران ریور ادعا می کنند خودرو و مدل تجاری جدید آنها خلاء موجود در بازار را پر می کند.

ریور قصد دارد به طور مستقیم به مصرف کنندگان بفروشد و مجموعه ای از خدمات اشتراک و مجموعه ای از لوازم جانبی را ارائه دهد که به مالکان اجازه می دهد اسکوتر خود را سفارشی کرده و آنها را بردارند ، در طول روز نیاز به تغییر دارد. انتظار می رود فروش در نیمه دوم سال 2022 آغاز شود.

این شرکت قصد دارد بسته های شارژ ، باتری هایی با ابعاد مختلف ، بسته های نگهداری و اتصال ارائه دهد که از طریق اشتراک ارائه می شود. ریور قرار نیست وظیفه پرهزینه ایجاد زیرساخت شارژ را بر عهده بگیرد. در عوض ، این شرکت قصد دارد از سیستم حق رای دادن شارژ استفاده کند. مانی گفت که این شرکت در حال کار روی مجموعه ای از مشاغل کوچک است که ممکن است خودروها و شارژرها را خریداری کرده و شارژرها را برای استفاده عمومی باز کنند.

ریور می خواهد اسکوترهای خود را مستقیماً به مشاغلی مانند رستوران ها و همچنین اپراتورهای ناوگان و حتی شرکت های بزرگ تجارت الکترونیک که می توانند به مصرف کنندگان بفروشند بفروشد.

این استارتاپ اسکوترها را در آنچه مانی به عنوان “تاسیسات تولید در مقیاس کوچک” توصیف کرد مونتاژ می کند که می تواند حدود 3000 خودرو را در ماه تردد کند. در صورت موفقیت ، ریور می خواهد تعدادی از این امکانات را در سراسر هند ایجاد کند. مانی گفت که ریور با چندین تامین کننده از جمله توسعه و مونتاژ بسته های باتری خود به توافق اولیه رسیده است.