چگونگی API شدن منطقه – TechCrunch

ما فقط در اولین فصل از سفر طولانی آمریکای لاتین به رشد فناوری. اما با تشنگی منطقه برای نوآوری ، انتظار می رود بازار در دهه آینده تقریباً ده برابر شود ، زیرا بانکداری باز از طریق استفاده از API ها پیشرو بوده و به عنوان تسهیل کننده تحول دیجیتال عمل می کند.

با ادغام مداوم مشاغل و استارتاپ های LatAm با سیستم عامل ها و سرویس های عصر جدید ، اتخاذ استراتژی تحول مبتنی بر API ضروری شده است-در نتیجه ، کل سیستم مالی “APIfied” است.

به عبارت دیگر ، این اکوسیستم API باز ، که در آن ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث به داده های مصرف کننده از موسسات مالی دسترسی دارند ، به این معنی است که خدمات مالی به منظور کاهش هزینه ها و زمان صرف شده برای معاملات و بهبود تجربه کاربر بهینه سازی می شود.

مزایای برقراری ارتباط باز بین محصولات و خدمات مختلف برای نمره گذاری اعتبار ، جابجایی پول بین حساب های بانکی و گسترش عمودی مانند بانک های نوپا ، ارائه دهندگان اعتبار و محصولات مالی شخصی آمریکای لاتین هر روز تقریباً نامحدود است.

در سال 2019 ، استفاده از API در بخش های مالی و تجارت الکترونیکی بالغ تر بود ، اما اکنون در زمینه های دیگر مانند بازاریابی و بیمه در حال توسعه است. شرکت های فین تک به طور فزاینده ای با بازیگران سنتی مانند بانک ها ، آژانس های پرداخت ، ارائه دهندگان بیمه و بورس سهام همکاری می کنند. پلتفرم ها و شرکت های معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده نیز برای کسب جایگاه خود در کانون توجه هستند و از آنجا که اکثر عملیات آنها در حال دیجیتالی شدن است ، از سیستم عامل های API برای پشتیبانی از دارایی های رمزنگاری شده استفاده کرده اند.

به نظر می رسد انقلاب API به خوبی در حال انجام است. بنابراین ، بعدی برای LatAm چیست؟

کلید نفوذ فناوری در LatAm: API ها

تا همین اواخر ، بسیاری از موسسات مالی و بانک های سنتی در LatAm دروازه بان بودند و حساب بانکی پیش شرط مشارکت مصرف کنندگان در اقتصاد بود. و قبل از ظهور فین تک ، زیرساخت های پشتیبان این موسسات مالی برای مدیریت ریسک ، تصمیمات اعتباری و کشف تقلب شامل تلاش دستی و نیاز به هماهنگی بین بخشی بود.

هر مرحله توسط شخصی از ثبت نام کاربر تا تولید محصولات و خدمات انجام می شد. این اغلب داده های مشتری را بدون بهره برداری ، افزایش هزینه های معامله ، مانع نوآوری و کاهش تجربه مشتری می کند.

در حالی که موسسات مالی با تحول دیجیتالی دست و پنجه نرم می کنند ، آندرس متا ، VP در Grupo Bind و بنیانگذار Arfintech ، گفت بسیاری از بانک ها با fintechs همکاری می کنند یا به محصولات مبتنی بر فناوری دسترسی دارند تا مدل های تجاری منحصر به فرد ایجاد کنند و همچنان مرتبط باشند.

یکی از راه های بهبود عملکرد پشتیبان ، کاهش هزینه ها و بهبود ارتباط ، استفاده از API ها است. این امکان دسترسی به اطلاعات را فراهم می آورد ، مصرف محصولات و خدمات را بهبود می بخشد و زنجیره های ارزش ایجاد شده را مختل و ساختار آن را از بین می برد.