چین کنترل دقیق الگوریتم ها را پیشنهاد می کند – TechCrunch

چین با مهار نفوذ خدمات اینترنتی محلی در بزرگترین بازار پرجمعیت جهان کار خود را انجام نداده است. به دنبال افزایش سلسله سرکوب های نظارتی در ماه های اخیر ، این کشور روز جمعه پیش نویس دستورالعمل هایی را برای تنظیم الگوریتم هایی که شرکت ها برای ارائه توصیه به کاربران اجرا می کنند ، صادر کرد.

در پیش نویس دستورالعمل 30 ماده ای که روز جمعه منتشر شد ، اداره فضای مجازی چین (CAC) پیشنهاد داد شرکت ها را از به کارگیری الگوریتم هایی که “اعتیاد یا مصرف زیاد را تشویق می کند و امنیت ملی را به خطر می اندازد یا نظم عمومی را به هم می ریزد” منع کند.

دستورالعمل های ناظر اینترنت ، که به گروه رهبری مرکزی به ریاست شی جین پینگ گزارش می شود ، گفت: خدمات باید از اخلاق تجاری و اصول انصاف پیروی کنند و الگوریتم های آنها نباید برای ایجاد حساب کاربری جعلی یا ایجاد تصورات غلط دیگر استفاده شود. این ناظر گفت که به مدت یک ماه (تا 26 سپتامبر) بازخورد عمومی درباره دستورالعمل های جدید را دریافت خواهد کرد.

دستورالعمل ها همچنین پیشنهاد می کنند که کاربران باید قادر باشند توصیه های الگوریتم را به راحتی خاموش کنند. ارائه دهندگان الگوریتم که قدرت تأثیرگذاری بر افکار عمومی یا بسیج شهروندان را دارند باید از CAC تأیید کنند.

پیشنهاد روز جمعه در شرایطی مطرح می شود که پکن به طور فزاینده ای شرکت ها را به دلیل نحوه مدیریت داده های مصرف کننده و موقعیت های انحصاری که در کشور در نظر گرفته اند ، هدف قرار می دهد.

در اوایل سال جاری ، انجمن مصرف کنندگان چین تحت حمایت پکن گفت که شرکت های اینترنتی محلی کاربران را در خرید و تبلیغات “زورگو” کرده و حقوق خصوصی آنها را زیر پا گذاشته اند.

سرکوب اخیر امنیت اطلاعات توسط پکن و تشدید مقررات در مورد خدمات معلمان ، سرمایه گذاران را به وحشت انداخته و صدها میلیارد دلار از بین برده است.

به نظر می رسد دستورالعمل های جمعه ByteDance ، گروه علی بابا ، Tencent و دیدی و سایر شرکت هایی را که خدمات آنها بر اساس الگوریتم های اختصاصی ساخته شده است ، مورد هدف قرار دهد. سهام Alibaba و Tencent در اخبار اندکی کاهش یافت.

در سال های اخیر ، چندین دولت از جمله دولت های ایالات متحده و هند تلاش کرده اند – اما موفقیتی چندانی کسب نکرده اند – که نحوه عملکرد الگوریتم های این شرکت های بزرگ فناوری را شفاف سازی کرده و بررسی هایی را برای جلوگیری از سوء استفاده انجام دهند.