ژن بردیچفسکی ، بنیانگذار شرکت شیمی باتری Sila در زمینه افزایش مقیاس – TechCrunch

قبل از ژن بردیچفسکی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت شیمی باتری سیلا نانو شد ، او هفتمین کارمند تسلا موتورز بود. بردیچفسکی به عنوان مهندس اصلی در باتری رودستر ، یکی از اولین افرادی بود که به اندازه کافی دیوانه شد و با استفاده از یک باتری لیتیوم یونی را در یک موتور موتور احتراق آزمایش کرد. نتیجه؟ رودستر اولین اتومبیل تمام الکتریکی قانونی تولید شده در بزرگراه بود که از سلول های باتری لیتیوم-یونی استفاده می کرد و قادر بود با هر بار شارژ بیش از 200 مایل را طی کند.

در سال 2011 ، Sila با مأموریت نه تنها ساخت نسل بعدی شیمی باتری ، بلکه قادر به مقیاس گذاری آن نیز تأسیس شد. از آن زمان به بعد ، شرکت به این نتیجه رسیده است که چگونه می توان گرافیت موجود در آند سلول لیتیوم-یون را با سیلیکون جایگزین کرد ، که بردیچفسکی می گوید سلول باتری متراکم تر و ارزان تری را ایجاد می کند. او توضیح می دهد که چرا:

چهار جزء اصلی در یک باتری وجود دارد. هنگامی که باتری ها شارژ می شوند ، آند لیتیوم را ذخیره می کند. هنگامی که باتری تخلیه می شود ، کاتد لیتیوم را ذخیره می کند و لیتیوم بین بار و تخلیه به جلو و عقب می رود و از طریق مایع الکترولیت حرکت می کند. جدا کننده آنها را از اتصال کوتاه جلوگیری می کند.

در 30 سال گذشته ، آند گرافیت بوده است و این ماده در گرافیت نیاز به یک حلقه از شش اتم کربن دارد تا یک اتم لیتیوم در زمان شارژ شدن باتری در وسط قرار گیرد. بنابراین برای ذخیره یک اتم لیتیوم به شش اتم کربن نیاز است. در سیلیکون ، می توانید یک اتم سیلیکون را با چهار اتم لیتیوم پیوند دهید. بنابراین به جای شش به یک ، شما یک به چهار هستید. شما به معنای واقعی کلمه دارای 42 برابر مزیت اتمی با سیلیکون هستید ، به این معنی که می توانید از مواد بسیار کمتری برای ذخیره همان مقدار لیتیوم استفاده کنید. در اصل ، شما از مواد بسیار کمتری در فضای بسیار کوچکتر برای ذخیره انرژی خود ، لیتیوم ، در آند استفاده می کنید.

اولین محصول تجاری سیلا ، که در ماه سپتامبر بر روی جدیدترین دستگاه ردیابی تناسب اندام پوشیدنی منتشر شد ، نه تنها ثابت می کند که دستور العمل این شرکت کار می کند ، بلکه می تواند مقیاس پذیر باشد-راه اندازی همچنین 10 سالگی سیلا را نشان می دهد. گام بعدی افزایش 100 برابری است تا شیمی مشابهی در خودروها ایجاد شود.

این شرکت در حال حاضر با ب ام و و دایملر مشارکت باتری دارد و قصد دارد تا سال 2025 شیمی باتری خودروهای برقی را ارائه دهد. تقریباً همه خودروسازان بزرگ وعده تولید محصولات جدید EV را می دهند ، اطمینان از بسته باتری پایدار و مقرون به صرفه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بردیچفسکی به عنوان یکی از پیشگامان فناوری باتری ، بازی طولانی را انجام می دهد و از قبل به کار چند دهه آینده فکر می کند ، نه فقط در چند سال آینده. او از طریق استراتژی بلند مدت خود ، افکار خود در مورد جمع آوری کمک های مالی و بینش خود در مورد صنعت باتری با ما صحبت می کند.

مصاحبه زیر ، بخشی از مجموعه ای در حال انجام با بنیانگذاران شرکت های حمل و نقل ، برای طول و وضوح ویرایش شده است.

چشم انداز بلند مدت سیلا چیست؟

ما می خواهیم پیشرو در جهان باشیم و کاری را که اینتل برای صنعت محاسبات شخصی انجام داد ، برای صنعت ذخیره انرژی انجام دهیم. اینتل تک تراشه یا مادربرد یا رایانه شخصی را تولید نکرده است. آنها مهمترین اجزایی را ایجاد کردند که عملکرد آنها باعث پذیرفتن وسایلی شد که مردم در واقع می خواستند ، و هرچه ریزپردازنده بهتر شد ، کامپیوترهای بهتری ، افراد بیشتری از آنها استفاده کردند و جهان بیشتر تغییر کرد.