کارگران SEGA در حال تشکیل اتحادیه هستند

گروهی متشکل از 144 کارگر در حال تشکیل اتحادیه ای در مقر آمریکایی SEGA در ایروین، کالیفرنیا هستند. SEGA راه کارمندان سایر شرکت های بازی مانند ZeniMax متعلق به مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را دنبال می کند که هر دو سال گذشته به اتحادیه تبدیل شدند.

SEGA که غول بازی پشت فرنچایزهایی مانند Sonic the Hedgehog و Total War است، هنوز به طور داوطلبانه اتحادیه را به رسمیت نشناخته یا به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداده است. اگر SEGA اتحادیه را به رسمیت نشناسد، کارگران واجد شرایط می توانند از طریق هیئت ملی روابط کار (NLRB) یک انتخابات برگزار کنند. کارگران انتظار دارند که این رأی تصویب شود، زیرا تنها حدود 170 کارگر واجد شرایط وجود دارد و اکثریت فوق العاده قبلاً به اتحادیه پیوسته اند.

اتحادیه SEGA از همتایان خود در جنبش کارگری در حال رشد صنعت بازی متمایز است، زیرا در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند. اعضای اتحادیه، که از طریق کارکنان ارتباطات آمریکا (CWA) سازماندهی شده‌اند، در بازاریابی، طراحی محصول، بومی‌سازی، تضمین کیفیت و موارد دیگر کار می‌کنند.

Em Geiger، یک ویرایشگر موقت در محلی سازی که از سال 2018 در SEGA بوده است، فکر می کند که اتحادیه می تواند چندین بخش را متحد کند زیرا کارگران این فرصت را داشته اند که با همتایان خود در سراسر رشته ها ارتباط برقرار کنند.

گایگر به TechCrunch گفت: «فرصت‌هایی برای دپارتمان‌های مختلف وجود دارد که با هم ترکیب شوند و با یکدیگر آشنا شوند. “این از صرفاً خواستار بهبود محیط کاری که در آن هستیم، تبدیل شد به اینکه می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همکاران و دوستان ما در بخش های مختلف از رفتار بهتری نسبت به آنچه در حال حاضر دارند برخوردار می شوند.”

گایگر می‌گوید که این تلاش اتحادیه‌سازی برای مدت طولانی در حال انجام بوده است و پاسخ مستقیمی به تلاش‌های اتحادیه در سایر شرکت‌های بازی نبود. با این حال، تلاش های موفق اتحادیه در استودیوهای دیگر تایید شده است.

آنها گفتند: «این مطمئناً اعتماد به نفس را برانگیخت، زیرا دیدیم که بسیاری از شرکت‌های بازی در نهایت حقوق خود را برای سازماندهی اعلام کردند و با تلاش‌های خود به صورت عمومی عرضه شدند. ما بسیار خوش شانس هستیم که سوار بر این موج افرادی هستیم که شروع به نشان دادن حمایت بیشتر از ایده اتحادیه ها به طور کلی کرده اند.

اتحادیه که به نام AEGIS (Allied Employees Guild Improving SEGA) شناخته می شود، از دستمزد پایه بالاتر، مزایای بهبود یافته مانند مراقبت های بهداشتی، بازنشستگی و گزینه های کار از راه دور، فرصت های واضح تر برای پیشرفت و افزایش کارکنان برای مبارزه با کار بیش از حد و فرسودگی شغلی حمایت می کند. مفهوم «کرانچ» – یا کار کردن در ساعات شدید برای رسیدن به ضرب الاجل برای انتشار یک بازی – در صنعت بازی رایج است و این حرکت ناگهانی اتحادیه در استودیوها را تحریک می کند.

مایکروسافت که بخش‌های زیادی از بازی‌ها را در خود جای داده است، یک قرارداد بی‌طرفی قانونی الزام‌آور دارد، به این معنی که مانعی برای سازماندهی اتحادیه‌ها نخواهد داشت. این یک هنجار در حوزه فناوری نیست. اکتیویژن بلیزارد، که انتظار می‌رود در صورت جلوگیری از ادغام آن توسط دولت، بخشی از مایکروسافت شود، توسط NLRB مشخص شد که به طور غیرقانونی علیه کارگران اتحادیه‌ای انتقام گرفته است.

وقتی صحبت از SEGA به میان می‌آید، Winry Ramsey آزمایش‌کننده QA، که از ماه آگوست در این سمت بوده است، کاملاً مطمئن نیست که شرکت چگونه پاسخ خواهد داد.

رمزی به TechCrunch گفت: «برای گفتن در مورد آن خیلی زود است. من بیشتر از میزان حمایت عمومی که در حال حاضر داریم هیجان زده هستم.