کاهش 12 درصدی در فروش جهانی گوشی های هوشمند چیزی است که این روزها به ثبات رسیده است

در یک نقطه خاص، بازار در واقع ثبات خواهد داشت. مجبور است. مدتی است که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند جدید به‌طور مداوم کاهش یافته است، اما بدیهی است که خود گوشی‌ها در اینجا باقی مانده‌اند. اینگونه است که به نظرسنجی‌هایی می‌رسیم که نشان می‌دهد مردم شامپو زدن را کنار می‌گذارند یا انگشت خود را از دست می‌دهند نه اینکه بدون گوشی بمانند (مشت «میلنیال‌ها!!» را تکان می‌دهد).

اما اقلیم های کلان، اقلیم کلان خواهند بود. و این ارقام جدید از Canalys به طرز وحشتناکی شبیه ارقام چند فصل گذشته هستند. سه ماهه اول 2022 شاهد کاهش 12 درصدی سالانه در فروش جهانی گوشی های هوشمند بودیم. این پنجمین سه ماهه متوالی کاهش برای این دسته است. پس چرا چیزی شبیه به آن، تیتر Canalys مانند «بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با کاهش 12 درصدی در سه ماهه اول 2023 نشانه‌هایی از ثبات را نشان می‌دهد» را تضمین می‌کند؟

البته «ثبات» امری نسبی است. شاید احساسی وجود داشته باشد که ادامه نزول پایدار باشد – یا حداقل قابل پیش بینی باشد. اما این چیزی نیست که شرکت در اینجا در مورد آن صحبت می کند. در عوض، سیگنال‌هایی در نویز هستند که به دلایلی برای امیدوار بودن اشاره می‌کنند.

توبی ژو، تحلیلگر می گوید: «با این حال، ما متوجه برخی نشانه های اعتدال در ادامه کاهش شده ایم. بهبودهایی در تقاضا برای برخی از محصولات گوشی های هوشمند و باندهای قیمتی صورت گرفته است. علاوه بر این، برخی از فروشندگان گوشی های هوشمند در برنامه ریزی تولید و سفارش قطعات فعال تر می شوند. Canalys پیش بینی می کند که موجودی صنعت گوشی های هوشمند، صرف نظر از کانال یا فروشنده، می تواند تا پایان سه ماهه دوم سال 2023 به سطح نسبتاً سالمی برسد.

اعتبار تصویر: کانال ها

ثبات در اینجا به این معنی است که، با فرض اینکه خیلی چیزهای دیگر به طور ناگهانی برای جهان پیش نرود (شرط شرطی نیست که من لزوماً در این مرحله حاضر به انجام آن باشم)، ممکن است به محض پایان دوره، اوضاع برای بازار شروع به تغییر کند. این سه ماهه با استقبال از تمایل من به استقبال از خوش بینی شاد، به این نکته اشاره می کنم که اخیراً همه چیز تمایل به انباشته شدن داشته است. کاهش ها مربوط به قبل از همه گیری بود و در نهایت توسط آن تسریع شد. سپس مسائل مربوط به زنجیره تامین و سپس مبارزات کلان اقتصادی وجود داشت. اثرات ضربه بر اثرات ضربه بر.

از جایی که من نشسته ام، دلیل اصلی مثبت بودن این است: تلفن ها اکنون کالا هستند. دیر یا زود، مردم نیاز به ارتقا دارند. سازندگان تلفن کار خوبی برای پر کردن پمپ انجام نداده اند – و صنعت هنوز روی استاندارد 6G به توافق نرسیده است – اما در یک نقطه خاص، دستگاه ها کند می شوند، باتری ها شارژ خود را حفظ نمی کنند و زمان خرید یک باتری جدید فرا می رسد.

ما سه سال از این همه‌گیری جهانی می‌گذریم، و این زمان احتمالاً برای بسیاری از مردمی که به دلایل مختلف دست از کار کشیده‌اند، نزدیک به افق است. من فکر می کنم که اپل مجبور به پذیرش USB-C در نهایت تأثیر مثبتی بر فروش آیفون 14 خواهد داشت. با این حال، این بار اپل با 21 درصد از بازار در مقایسه با 22 شرکت سامسونگ، دوم شد. شیائومی، اوپو و ویوو پنج رتبه برتر را تکمیل کردند.