کاواک مکزیک با 700 میلیون دلار بودجه جدید از بین می رود و ارزش آن را دو برابر می کند و به 8.7 میلیارد دلار می رساند – TechCrunch

Kavak ، یک استارتاپ مستقر در مکزیکو سیتی که از بازار خودروهای متعلق به آمریکای لاتین استفاده می کند ، امروز اعلام کرد که در دور سری سری E 700 میلیون دلار جمع آوری کرده است که ارزش شرکت را بیش از دو برابر کرده و به 8.7 میلیارد دلار می رساند.

این خبر به چند دلیل قابل توجه است. برای یک ، این مبلغ سرسام آوری برای هر استارتاپی است ، بسیار کمتر از آن که در آمریکای لاتین مستقر است. همچنین ، اخبار این افزایش تنها پنج ماه پس از آن است که کاواک 485 میلیون دلار در سری D با ارزش 4 میلیارد دلار جمع آوری کرد. این سرمایه گذاری همچنین دومین بار در سال جاری است که کاواک ارزش خود را دو برابر کرده است. (این شرکت فقط در اکتبر گذشته به مقام تک شاخ دست یافت.) و در نهایت ، این دور کاواک را به دومین استارتاپ ارزشمند در کل آمریکای لاتین تبدیل می کند – اولین آن نوبانک فین تک برزیلی است که اوایل امسال 30 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

کمبریج ، ماساچوست مستقر در General Catalyst ، سری E کاواک را رهبری کرد ، که مجموع سرمایه این شرکت را از ابتدای سال 2016 به بیش از 1.5 میلیارد دلار رساند. Tiger Global ، Spruce House ، D1 ، SEA ، Founders Fund ، Ribbit Capital ، SoftBank و دیگران نیز در آخرین تامین مالی شرکت کردند.

به بیان ساده ، Kavak یک بازار آنلاین است که هدف آن ایجاد شفافیت ، امنیت و دسترسی به منابع مالی به بازار خودروهای فرسوده است. قول می دهد به اطمینان از معاملات “قابل اعتماد” که تقلب را کاهش می دهد و هدف آن افزایش استانداردهای خودروهای فرسوده از نظر مکانیکی و ایمنی با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری داده است.

این شرکت همچنین منابع مالی خود را از طریق بازوی fintech خود ، Kavak Capital ، که حدود 18 ماه پیش راه اندازی کرده است ، ارائه می دهد.

کارلوس گارسیا اوتاتی ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل کاواک در مصاحبه با TechCrunch گفت: “من دوست دارم آن را طوری توصیف کنم که گویی Spotify ، آمازون ، تویوتا و سیتی بانک صاحب فرزندی شده اند ، بنابراین چیزی شبیه به Kavak متولد می شود.”

واضح است که به نظر می رسد مدل تجاری شرکت در حال کار است. به گفته گارسیا اوتاتی ، کاواک هر سه تا پنج ماه یکبار درآمد خود را دو برابر کرده است. و در 14 ماه گذشته ، تعجبی ندارد – با توجه به افزایش ارزش گذاری آن و تمام سرمایه ای که جمع آوری کرده است – که کاواک به طور تصاعدی رشد کرده است – از 300 به بیش از 5000 کارمند در آمریکای لاتین ، برای برآوردن آنچه گارسیا اوتاتی تقاضای قوی را توصیف می کند. این استارتاپ در حال حاضر دارای 40 مرکز لجستیکی و بازسازی در مکزیک ، برزیل و آرژانتین است. که با آن مقایسه می شود بیش از 2500 کارمند و 20 مرکز لجستیکی و بازسازی در مکزیک و آرژانتین در زمان آخرین افزایش آن در آوریل. در طول سالها ، به “صدها هزار” مشتری خدمت کرده است.

او گفت: “چیزی که من را در مورد این افزایش حقوق هیجان زده می کند ، بازتاب بلندپروازی کاواک است و آنچه می خواهیم بسازیم و کمتر در مورد نیاز است.” “مهمتر از همه ، این به ما اجازه می دهد تا در دراز مدت فکر کنیم و یک شرکت نسلی واقعی بسازیم.”

گارسیا اوتاتی ، که پس از چالش های خود برای فروش خودرو ، الهام گرفته شد تا شرکت را راه اندازی کند ، افزودن مشارکت مالی بخش بزرگی از ماموریت کاواک است. در کلمبیا و تلاش برای خرید یکی از مکزیک.

اگر ما وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم ، در 20 سال آینده ، طبقه متوسط ​​باید 30 درصد در بازارهای نوظهور رشد کند ، تنها با اعطای منابع مالی به تعداد زیادی از افرادی که امروز محروم هستند و به آنها ابزاری می دهیم که قطعاً می تواند آنها را تقویت کند. زندگی می کند ، “او گفت. “ما می خواهیم همانطور باشیمبرنامه بالاتر ، یا یک اکوسیستم از خدمات ، که به تحرک و سلامت مالی کمک می کند و فراتر از کمک به خرید و فروش اتومبیل است. “

با نگاهی به آینده ، کاواک قصد دارد از سرمایه جدید خود تا حدی برای توسعه در سراسر آمریکای لاتین استفاده کند و برنامه دارد در 12 ماه آینده فعالیت خود را در چندین بازار دیگر آغاز کند. در درازمدت ، چشم به گسترش “بازارهای نوظهور دیگر” در سطح جهان است. همچنین قصد دارد استخدام خود را ادامه دهد – به ویژه مهندسان و افراد محصول – و همچنین توسعه محصول را دو برابر کند.

گارسیا اوتاتی همچنین از تأثیر افزایش کاواک بر استارتاپ های آمریکای لاتین به طور کلی هیجان زده است.

او گفت: “آوردن وجوه جدیدی که قبلاً در منطقه سرمایه گذاری نکرده بودند ، برای دیدن نحوه ظاهر و عملکرد LatAm فوق العاده است.” آنها می توانند ببینند که ما در حال بررسی مسائل عمیق و بزرگ هستیم. “

آدام والکین ، مدیرعامل Catalyst General معتقد است که این استارتاپ راه اندازی شده است خود را به عنوان “رهبر واضح” در بازار خودروهای متعلق به آمریکای لاتین معرفی کرده است.

او در بیانیه ای کتبی گفت: “این شرکت یک دفترچه بازی برای ارائه تجربه دگرگون کننده مشتری با یک مدل اقتصادی قانع کننده و کارآمد تهیه کرده است.” “ما مشتاق هستیم که کاواک به سایر بازارهای در حال ظهور گسترش یابد ، جایی که فرصت مشابهی برای افزایش مشارکت مالی و توانمندسازی طبقه متوسط ​​از طریق دسترسی به مالکیت خودرو وجود دارد.”