کرم شب تاب اولین موشک خود را به فضا پرتاب می کند ، اما هواپیمای پرتاب کننده خود را در انفجار در میانه پرواز از دست می دهد-TechCrunch

Firefly اولین موشک خود را از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب کرد و تعدادی محموله بار را با مقصد مداری در مدار پایین زمین حمل کرد. موشک طبق برنامه ریزی به پرواز در آمد و به نظر می رسید که در قسمت اولیه پرتاب عملکرد خوبی داشته باشد ، قبل از آنکه “ناهنجاری” را تجربه کند که به وضوح منجر به انفجار و از دست دادن کل وسیله نقلیه قبل از رسیدن به فضا شده است.

موشکی که امروز پرواز کرد ، وسیله پرتاب آلفا Firefly است ، اولین موشک آن ، و این اولین تلاش پرتاب آن از فضاپیما بود. در واقع پیاده شدن از بالشتک در اولین تلاش به خودی خود یک دستاورد است و به نظر می رسد از دست دادن وسیله نقلیه مدتی بعد از آنچه به عنوان “max q” شناخته می شود یا زمانی که فضاپیما بیشترین فشار هوایی را قبل از خود تجربه می کند ، رخ داده است. برای خروج از جو زمین

Firefly بیانیه ای را از طریق توییتر بلافاصله پس از پخش انفجار در جریان مستقیم میزبانی Everyday Astronaut منتشر کرد که شامل صوت و تصویر رسمی ارائه شده توسط این شرکت بود. این سازمان می افزاید که کارکنان زمین به منظور به حداقل رساندن خطر و رعایت پروتکل های ایمنی ، سکو و مناطق اطراف را پاکسازی کرده اند.

این شرکت انتظار دارد جزئیات بیشتری در مورد اتفاقاتی که در مورد موشک آلفا رخ داده و دلیل ناپدید شدن این کشتی بعداً ارائه شود ، و ما بر این اساس به روز خواهیم کرد.

Firefly یک شرکت خصوصی راه اندازی تجاری مستقر در آستین ، در ابتدا در سال 204 تأسیس شد و از ورشکستگی جان سالم به در برد و به عنوان Firefly Aerospace در سال 2017 ظاهر شد. موشک Alpha این شرکت یک وسیله پرتاب کننده کوچک کاملاً یکبار مصرف است که می تواند حدود 2200 پوند را در مدار زمین پایین حمل کند. و همچنین در حال توسعه یک موشک بتا است که باید بتواند حدود 17000 پوند بار را به LEO حمل کند.

در حال توسعه…