کره جنوبی لایحه “قانون ضد گوگل” را برای محدود کردن کمیسیون پرداخت درون برنامه ای گوگل و اپل تصویب کرد-TechCrunch

پس از چندین تاخیر ، مجمع ملی کره جنوبی امروز به تصویب تصویب “قانون ضد گوگل” خود رای داد. این قانون با نام مستعار غول جست وجوگر اما گسترده تر ، مانع از آن می شود که گوگل و اپل توسعه دهندگان را هنگام استفاده از برنامه های کاربردی خود برای دو فروشگاه برنامه برتر خود ، از سیستم های صورتحساب درون برنامه ای خود استفاده کنند.

این برای اولین بار در سطح جهان است که دولتی برای جلوگیری از تحمیل گوگل و اپل به ریل پرداخت خود در خریدهای درون برنامه ای مداخله می کند.

گوگل و اپل به طور فزاینده ای تحت نظارت بر جنبه های محدود کننده سیستم های مربوطه خود در سایر بازارها قرار گرفته اند ، بنابراین اکنون بسیاری به دنبال این هستند که آیا حرکت در کره جنوبی به نقطه اوج تبدیل می شود ، جایی که ممکن است این دو تحت اقدامات مشابهی قرار گیرند. کشورهای دیگر. بر اساس گزارش رسانه ها ، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) همچنین مقرراتی را برای سیستم پرداخت های دیجیتال اپل ، گوگل و WeChat در نظر گرفته است.

کمیته مقدماتی کره جنوبی روز چهارشنبه ، 25 آگوست ، به تصویب قانون تجدید نظر شده در زمینه تجارت مخابرات رای داد و به دنبال محدود کردن هزینه های کمیسیون توسعه دهندگان برنامه در خریدهای درون برنامه ای از سوی گوگل و اپل بود.

از آگوست 2020 ، قانونگذاران کره جنوبی لوایحی را پیشنهاد کرده اند که شرکت های فناوری جهانی را از تسلط بر بازار پرداخت برنامه منع می کند.

گوگل در مارس 2021 مبلغ کمیسیون خود را از 15 درصد اصلی برای خریدهای درون برنامه ای به 15 درصد کاهش داد تا توسعه دهندگان برنامه راضی باشند. اما چهار ماه بعد ، اعلام کرد که سیستم جدید صورتحساب درون برنامه ای خود را تا مارس 2022 عقب می اندازد.

در همین حال ، اپل در ماه آگوست در دادخواهی که توسط توسعه دهندگان نرم افزار در ایالات متحده علیه آن تنظیم شده است ، توافق کرد که نشان می دهد اپل به توسعه دهندگان برنامه اجازه می دهد تا گزینه های پرداخت خود را خارج از برنامه iOS یا App Store خود هدایت کنند ، اگرچه این کار تا آنجا پیش نرفت. زیرا به توسعه دهندگان اجازه می دهد روش های جایگزین پرداخت را در برنامه خود قرار دهند.