کلاریفا فراتر از دید رایانه ای برای مدیریت داده های بدون ساختار شرکت ها حرکت می کند – TechCrunch

کلاریفائی می خواهد هوش مصنوعی را وارد زندگی توسعه دهندگان ، اپراتورهای تجاری و دانشمندان داده کند تا بتوانند توسعه مدل خود را به صورت خودکار و سرعت بخشند.

مت زایلر شرکت مستقر در نیویورک را در سال 2013 با تمرکز بر بینایی رایانه تأسیس کرد. از زمان سری B 30 میلیون دلاری خود در سال 2016 ، Clarifai قابلیت ها و محصولات جدیدی را ارائه می دهد که فایل های داده ، تصویر ، متن و صوت بدون ساختار یک شرکت را هدف قرار می دهد.

ویژگی های جدید شامل پردازش زبان طبیعی ، تشخیص صدا ، اسکن و ویژگی برچسب گذاری خودکار داده ها ، Scribe ، است که سال گذشته راه اندازی شد. همچنین از قابلیت Edge AI خود استفاده می کند که AI را در بالای جریان داده ها با استفاده از سخت افزارهای مختلف محلی ، از سرورهای قدرتمند گرفته تا دوربین ها و هواپیماهای بدون سرنشین قرار می دهد. این شرکت قصد دارد در کنفرانس سالانه یادگیری عمیق خود ، Perceive 2021 ، در 20 اکتبر ، حتی بیشتر رونمایی کند.

در میان همه این فعالیتها – و برای ادامه آن – کلاریفای روز جمعه یک دور بودجه 60 میلیون دلاری از سری C را به رهبری New Enterprise Associates با مشارکت سرمایه گذاران موجود Menlo Ventures ، Union Square Ventures ، Lux Capital ، LDV Capital ، Corazon Capital اعلام کرد. و صندوق سرمایه گذاری نوآوری NYU و سرمایه گذاران جدید CPP Investments ، Next Equity Partners ، SineWave Ventures و Trousdale Capital. آخرین دور ، مجموع بودجه شرکت را به 100 میلیون دلار افزایش می دهد.

زیلر به TechCrunch گفت: “ما توانستیم مدت زیادی بدون جمع آوری بودجه بیشتر کار کنیم.” “ما درآمد خود را به طور قابل توجهی افزایش دادیم در حالی که هزینه ها را کنترل می کردیم و کارآمد عمل می کردیم. ما فرصتی را دیدیم و دور را بالا بردیم. “

وی افزود که این فرصت شامل داشتن تیم مناسب برای اجرای فروش سازمانی است. در روزهای اولیه این شرکت ، بازار نابالغ بود ، بنابراین کلاریفایی فروش به مشاغل کوچک و افراد را آغاز کرد. اکنون با بالغ شدن بازار ، معاملات خود را با شرکت های Fortune 500 بسته است.

از نظر شرکت ، “داده های بدون ساختار” داده هایی هستند که مغز انسان در آنها خوب است ، اما رایانه ها مانند تصاویر ، فیلم ها و متن نیستند. زیلر گفت ، این چیزی است که شرکت ها به طور پیوسته به آن پی برده اند که ارزش بسیار بالایی دارد و در حقیقت تا 95 درصد از داده های یک شرکت بدون ساختار است و “فرصتی بزرگ” برای کلاریفائی فراهم می کند.

هنگامی که این شرکت شروع به مشاهده این سیگنال های سازمانی در بازار کرد ، به دنبال سری C رفت. همچنین با Snowflake با یکپارچه سازی همکاری کرد تا Clarifai را با پشتیبانی داده های بدون ساختار اخیر Snowflake پیوند دهد.

زیلر افزود: “یک دایره برفی دارای یک تجارت 100 میلیارد دلاری است که بر اساس داده های ساختار یافته ساخته شده است ، و اکنون در حال انجام داده های بدون ساختار است.” “اگر مشتریان داده ها را با Snowflake ذخیره می کنند ، می توانند از آن ارزش کسب کنند ، آنها نیاز به هوش مصنوعی از Clarifai دارند تا آن را درک کنند.”

کلاریفائی

خط لوله محصول Clarifai. اعتبار تصویر: کلاریفائی

در همین حال ، این شرکت بیش از دو برابر درآمد خود را در سال گذشته و از 130،000 کاربر عبور کرد. بودجه سری C به کلاریفای این امکان را می دهد تا تیم جهانی 100 نفری کارکنان خود را افزایش دهد و برنامه های خود را تا سال آینده دو برابر کند.

این شرکت همچنین در زمینه فروش و بازاریابی و همچنین توسعه بین المللی سرمایه گذاری خواهد کرد. این دفتر در حال حاضر در استونی دارد و زیلر در حال بررسی استرالیا ، هند و ترکیه است ، جایی که مشتریان بیشتری را جمع آوری می کند. همچنین به کار بر روی محصول Edge AI خود ادامه می دهد که اولین مشتری تجاری خود را به خود جلب کرد.

به عنوان بخشی از سرمایه گذاری ، اندرو شون ، شریک NEA ، به هیئت مدیره Clarifai می پیوندد. این شرکت چندین سال در رادار او بود ، اما شوئن احساس کرد در آن زمان کلاریفا برای سرمایه گذاری خیلی زود بود.

وی گفت: “بادهای اولیه در هوش مصنوعی همه چیز را پیرامون داده های ساختاریافته تشکیل می داد ، که این میوه کم ارتفاع بود زیرا 90 درصد داده ها بدون ساختار هستند.” وی افزود: “اکنون که اکوسیستم بالغ شده است ، شرکت ها متوجه تنگنای فشردن همه چیزهایی که می توانند از داده های ساختار یافته ، شده اند. در حال حاضر آنها تمام داده های بدون ساختار را دارند که نمی توانند از آنها استفاده کنند و به طور منظم سازماندهی نشده اند. هدف کلاریفا حل این مشکل است. “

او می بیند که کلاریفای از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خلاص می شود و دموکراتیک می کند. با توجه به تمرکز اولیه شرکت بر روی داده های بدون ساختار ، توانست برخی از پذیرندگان اولیه را به دست آورد و اکنون در این زمینه پیشرو است.

علاوه بر این ، او می گوید که تیم در 12 ماه گذشته نقطه عطفی را با پیش بینی درآمد آغاز کرده است و دارای یک تجارت است که به خوبی در حال رشد است.

وی افزود: “این شرکت مجبور بود برای جذب مشتری و آموزش بازار کار کند ، اما اکنون به جای فشار آوردن به بازار ، این شرکت کشش می کند زیرا شرکت ها به دنبال راه حل هستند و Clarifai را محصول مناسب می دانند.”