کلید سخت افزاری جدید Yubico دارای خواننده اثر انگشت برای ورود بدون رمز – TechCrunch

Yubico ، سازنده کلیدهای امنیتی سخت افزاری ، YubiKey Bio را معرفی کرد ، اولین کلید آن برای پشتیبانی از احراز هویت بیومتریک برای ورود بدون رمز و احراز هویت چند عاملی (2FA)

راه اندازی YubiKey Bio در حالی رخ می دهد که غول های فناوری از ورود به سیستم های رمزگذاری شده سنتی ، که هدف اصلی حملات سایبری است ، دور می شوند. مایکروسافت اخیراً گزینه ورود به سیستم بدون رمز را برای همه حساب های مصرف کننده ارائه کرده است و گوگل امسال برنامه هایی را برای حذف رمز عبور اعلام کرده است.

YubiKey Bio-اولین بار تقریباً دو سال پیش در مایکروسافت Ignite در نوامبر 2019 مورد تمسخر قرار گرفت-با تعبیه خواننده اثر انگشت داخلی روی کلید ، روی باند بدون رمز عبور می پردازد. یوبیکو این را “گام منطقی بعدی” برای شرکت توصیف می کند ، به ویژه اینکه اکثر لپ تاپ های مدرن هنوز دارای امنیت بیومتریک داخلی نیستند.

هنگامی که اثر انگشت روی دستگاه ثبت می شود ، داده ها در یک عنصر امن ذخیره می شوند ، در حالی که زیرسیستم بیومتریک مستقل از عملکرد امنیتی اصلی کلید اجرا می شود. تمام ارتباطات بین عنصر امن و بقیه کلید رمزگذاری شده است تا به جلوگیری از حملات بازپخش کمک کند.

Stina Ehrensvärd ، مدیرعامل و بنیانگذار Yubico می گوید: “با راه اندازی YubiKey Bio Series ، ما مفتخریم که استاندارد کلیدهای امنیتی بیومتریک را افزایش می دهیم و احراز هویت ساده و قوی بدون رمز عبور را برای مشتریان سازمانی و کاربران روزمره YubiKey فعال می کنیم.”

YubiKey ارگانیک

YubiKey Bio (تصویر: Yubico/عرضه شده)

این شرکت همچنین خاطرنشان می کند که در حالی که هیچ سیستم امنیتی بی عیب نیست ، یک هکر با چاپ جعلی باید از دستگاه فیزیکی کاربر استفاده کند تا از این چاپ استفاده کند ، که به طور چشمگیری تهدیدی را برای مشتری معمولی YubiKey کاهش می دهد. در صورتی که احراز هویت بیومتریک به دلیل متغیرهایی در بافت پوست مربوط به رطوبت یا دما انجام نشود ، Yubico به کاربران اجازه می دهد تا از PIN های خود برای ورود به سیستم استفاده کنند.

مانند دیگر کلیدهای امنیتی سخت افزاری Yubico ، مانند YubiKey 5C NFC ، YubiKey Bio یک دستگاه پلاگین و بازی است. به هیچ باتری ، درایور یا نرم افزار مرتبط نیاز ندارد و در دستگاه های macOS ، Windows و Linux کار می کند. YubiKeys همچنین از استانداردهای امنیتی و احراز هویت باز-پروتکل های FIDO U2F ، FIDO2 و WebAuthn پشتیبانی می کند-بنابراین آنها بر روی مک ، آیفون ، رایانه های شخصی ویندوز ، و دستگاه های Android ، و همچنین برنامه ها و سرویس هایی که از پروتکل های FIDO پشتیبانی می کنند ، پشتیبانی می کنند. به

YubiKey Bio در حال حاضر در دو نسخه USB-A (80 دلار) و USB-C (85 دلار) در دسترس است.