کلی ابزار جدیدی را برای کمک به مردم برای مدیریت بهتر روابط تجاری و شخصی خود معرفی کرد – TechCrunch

یک استارتاپ جدید به نام Clay ، با پشتوانه 8 میلیون دلار از بودجه سیستم ، سیستمی را طراحی کرده است که به شما کمک می کند تا بیشتر با افراد زندگی خود فکر کنید ، که تا حدودی مانند یک CRM شخصی عمل می کند. با Clay ، مجموعه ای از افرادی را که ملاقات می کنید با اتصال ایمیل و تقویم خود به برنامه های اجتماعی ، از جمله توییتر و LinkedIn ، ایجاد می کنید. سپس کلی اطلاعات ورودی هر فرد را پر می کند با تمام اطلاعات مربوطه که باید در هر جلسه آینده به خاطر بسپارید – از سابقه کار آنها گرفته تا آخرین توییت ها تا جزئیات نحوه ملاقات و آخرین ارتباط ، و سایر موارد.

همچنین می توانید یادداشت های خود را به هر ورودی اضافه کنید ، برای فعال کردن یادآوری ها برای پیگیری افراد خاص کلیک کنید و ورودی ها را در گروه ها سازماندهی کنید. این برنامه از نوار فرمان ، میانبرهای صفحه کلید و ویجت های صفحه اصلی نیز پشتیبانی می کند.

نتیجه نهایی چیزی است که دقیقاً یک دفترچه آدرس نیست ، اما لزوماً به عنوان یک سیستم CRM به عنوان فروش و متمرکز بر خط لوله نیست.

بنیانگذاران کلی در عوض از برنامه خود به عنوان “خانه برای مردم شما” یاد می کنند ، زیرا سعی می کند فضای جدیدی را در بازار برای سیستم شخصی تری برای ردیابی افرادی که و چگونه می شناسید ، ایجاد کند.

اعتبار تصویر: خاک رس

ایده این استارتاپ از کارآفرینان متیو آچاریام و زکری حامد ، بنیانگذاران و مدیران عامل کلی است که در روزهای اولیه کار با استارتاپ ها ملاقات کردند. قبل از شروع Clay ، Achariam به عنوان محصول اصلی در شرکت تجزیه و تحلیل Y Combinator ، Custora ، و حامد تیم مدیریت محصول را برای پلت فرم وب Goldman Sachs ، Marquee رهبری می کرد.

“ما فکر می کنیم که افراد و روابط چنین نقش مهمی را در مسیرهای حرفه ای ما ایفا کرده اند. و ما می خواستیم به این موضوع بپردازیم ، “حامد توضیح می دهد ، وقتی در مورد آنچه باعث علاقه آنها به ساخت کلی شد صحبت می کند.

برای شروع کار با Clay – که به صورت وب ، دسکتاپ و برنامه تلفن همراه در دسترس است – ابتدا حساب های خود را متصل می کنید. در حال حاضر ، Clay از Microsoft Outlook/Office 365 ، Google Calendar ، Gmail/Google Mail و Twitter پشتیبانی می کند. همچنین می توانید سایر خدمات را از طریق ادغام Zapier اضافه کنید. پس از راه اندازی ، Clay به طور خودکار جلسات و ارتباطات شخصی شما را ردیابی می کند و با سایر جزئیات برداشته شده از وب ، مانند سابقه و سابقه کاری آنها در LinkedIn و آخرین توییت ها ، نوشته های افراد را افزایش می دهد.

مطالب افراد همچنین نحوه آشنایی شما با فرد را توضیح می دهد – چیزی که مردم به مرور زمان فراموش می کنند. به عنوان مثال ، ممکن است به عنوان ارتباطی که در LinkedIn ایجاد کرده اید یا شخصی که شخصاً یا در یک جلسه آنلاین ملاقات کرده اید ، اشاره شود.

از طریق برنامه رومیزی Clay ، همچنین می توانید Clay را با iMessage متصل کنید ، که به آن اجازه می دهد تا نوشته های افراد خود را با شماره تلفن و جزئیات آخرین باری که ارتباط برقرار کرده اید ، افزایش دهد. با این حال ، این ویژگی باید با احتیاط انجام شود. در حالی که Clay محتوای پیام های شما را وارد نمی کند ، این شرکت می گوید ، برای انجام این یکپارچگی باید در فقدان API یا SDK رسمی کار کند. این بدان معناست که این ویژگی برای عملکرد نیاز به دسترسی کامل به دیسک دارد. این یک مجوز امنیتی بالا است که برخی از آنها با استفاده از آن احساس راحتی نمی کنند.

با این حال ، بنیانگذاران می گویند که Clay را برای احترام به حریم خصوصی و امنیت مردم ساخته اند. سیاست حفظ حریم خصوصی این شرکت برای انسان قابل خواندن است و هر یکپارچه سازی بر اساس اینکه چه داده هایی کشیده می شود ، چه چیزی کشیده نمی شود و چگونه از داده ها استفاده می شود توضیح داده می شود. در حال حاضر ، داده ها روی سرورهای Clay و در حال انتقال رمزگذاری می شوند ، اما هدف – و بخشی از آنچه که منابع مالی به دنبال آن است – این است که Clay به طور کامل در دستگاه های کاربران به صورت محلی کار کند.

“ما می خواهیم به طور کامل بر روی دستگاه شما کار کند. ما اصلا نمی خواهیم هیچ داده ای ذخیره کنیم. ”حامد می گوید. “انجام این کار از لحاظ فنی بسیار پیچیده است ، بنابراین برای مت و من در ابتدا که در حال ساخت Clay بودیم ، دور از دسترس نبود. اما اکنون که منابع داریم ، هدف نهایی ما این است. “

با این حال ، کلی ممکن است با مشکلاتی روبرو شود که کاربران را متقاعد کند که این دستگاه ایمن است ، به این دلیل که چند بار در گذشته مردم به دلیل کتابهای آدرس “هوشمند” که از داده های خصوصی کاربران سوء استفاده می کردند ، سوخته اند. تنها در سال گذشته ، یک استارتاپ جدید در این فضا ، Sunshine Contacts ، پیدا شد که آدرس خانه افراد را توزیع می کند ، حتی اگر این افراد برای این برنامه ثبت نام نکرده باشند. بسیاری دیگر از تلاشهای قبلی نیز شکست خورده اند زیرا از نگرانی های مربوط به حریم خصوصی کاربران برای ایجاد درآمد فراتر رفته اند.

آچاریام معتقد است که مشکل این محصولات اولیه اغلب مدل تجاری آنها بود.

“این یکی از مواردی بود که ما واقعاً هنگام شروع به رفتن در فضا به آن فکر می کردیم – زیرا ما خودمان چنین چیزی را می خواستیم – و هر محصولی که می دیدیم به اشتباه ما را مالش می داد یا به همین دلایل منفجر می شد ، ”Achariam ، از تاریخچه بازار آدرس های هوشمند یادداشت می کند. “بسیاری از این موارد با تبدیل کاربر به محصول آغاز شد. و سپس شما هزینه آن را پرداخت نمی کردید. هیچ مدل تجاری پایداری وجود نداشت و در مقطعی ، آنها مجبور بودند این توازن را متعادل کنند. “

اعتبار تصویر: خاک رس

کلی کارها را متفاوت انجام می دهد. این کار از روز اول با یک برنامه قیمت گذاری شروع می شود که به خود اجازه می دهد خود را حفظ کند. در حال حاضر ، این مبلغ تقریباً 20 دلار در ماه است ، اما هدف این است که با گذشت زمان آن را کاهش داده و یک برنامه رایگان معرفی کنید. (همچنین در صورت ارسال درخواست به گروه های خاص ، مانند دانشجویان و غیرانتفاعی ، دسترسی ارزان تری را ارائه می دهد.)

در طول آزمایش ، Clay توسط تعدادی از انواع مختلف کاربران ، از جمله معلمانی که می خواستند دانش آموزان و والدین آنها را به خاطر بسپارند ، پذیرفته شد. یک نامزد کنگره که می خواست رای دهندگان خود را ردیابی کند. و یک دامپزشک که می خواست مشتریان و حیوانات خانگی آنها را به خاطر بسپارد.

وی افزود: “ما عمداً آن را به صورت بین رشته ای و بین رشته ای تبدیل کردیم. ما فکر نمی کردیم که این یک مشکل فنی یا مشکل سرمایه گذاران باشد. ما گسترده تر رفتیم ، “حامد خاطرنشان می کند.

این استارتاپ در مجموع 8 میلیون دلار از سال 2019 تا 2020 سرمایه گذاری کرده است. این بودجه توسط Forerunner Ventures و با مشارکت General Catalyst هدایت شد.

از جمله سرمایه گذاران فرشته می توان به Shannon Brayton ، مدیر ارشد اجرایی سابق LinkedIn اشاره کرد. کوین هارتز ، مدیرعامل سابق Eventbrite ؛ کلوین بیچوم ، بازیکن NFL ، نیکوکار و سرمایه گذار ؛ لیندسی کاپلان ، بنیانگذار رئیس و معاون سابق ارتباطات و برند در Casper ؛ Zoelle Egner ، رهبر سابق بازاریابی در Airtable. آدام ایوانز ، CTO سابق RelateIQ ؛ چارلی Songhurst ، رئیس سابق استراتژی شرکت در مایکروسافت ؛ سام لسین ، معاون سابق مدیریت محصول در فیس بوک ؛ یوناس گودارت ، مدیرعامل سابق Moat و SVP در Oracle ؛ جف موریس جونیور ، Chapter One Ventures و دیگران.

“با بیرون آمدن از کووید ، مردم آنچه را که قبلاً حقیقت یافته بود تشخیص می دهند. روابط به طور فزاینده ای دیجیتالی است ، از طریق تعامل آنلاین شکل می گیرد و از طریق برنامه های پیام رسانی تقویت می شود. بنابراین ، چگونه می توانیم پیوسته به هم متصل باشیم ، در عین حال به طور فزاینده ای تنهایی؟ ” در مورد سرمایه گذاری شرکت خود ، برایان اومالی ، پزشک عمومی پیشین اظهار داشت. “مشکل این است که محصولات اجتماعی موجود به شما به عنوان کاربر نهایی خدمت نمی کنند. شما فقط یک سرباز برای برخی از مشتریان دیگر هستید ، مانند یک استخدام کننده یا تبلیغ کننده ناشناس. Clay اولین شرکت نرم افزاری ارتباطی است که برای درک تمام سیگنال هایی که ارتباطات شما را هدایت می کند ساخته شده است ، و به شما کمک می کند تا با مجموعه وسیع تری از افراد ارتباطات بهتری ایجاد کنید. کلی می فهمد که شبکه شما متعلق به شما است ، بنابراین شما باید صاحب آن باشید. “

Clay در حال حاضر برای ثبت نام از طریق وب سایت خود باز است.