کمونیداد ، یک پلت فرم اطلاعات زیست محیطی مستقر در فیلیپین ، به دور هم می نشیند-TechCrunch

فیلیپین یکی از مستعدترین بلایای طبیعی در جهان است که دارای موقعیت جغرافیایی است و در برابر طوفان ، سیل ، آتشفشان ، زلزله و خشکسالی آسیب پذیر است. در حالی که در IT کار می کرد ، فلیکس Ayque شروع به جمع آوری گزارش های گردباد و ارسال آنها به عنوان هشدار ایمیل به جوامع کرد. کار او به پلتفرم اطلاعات محیطی Komunidad تبدیل شد ، که داده ها را از منابع دولتی و خصوصی جمع آوری می کند و آنها را به تجزیه و تحلیل قابل تنظیم برای کمک به مشتریان در واکنش سریع در برابر بلایای احتمالی تبدیل می کند.

این استارتاپ مستقر در مانیل و سنگاپور اعلام کرد که 1 میلیون دلار بودجه به رهبری Wavemaker Partners با مشارکت ADB Ventures ، بازوی سرمایه گذاری بانک توسعه آسیایی ، برای توسعه در آسیا و افزودن ویژگی هایی به پلتفرم خود ، از جمله خدمات شخصی ارائه کرده است. نسخه ای که قرار است در ژانویه 2022 منتشر شود.

کمونییداد که در سال 2019 تأسیس شد ، مشتریانی در فیلیپین ، هند ، کامبوج و ویتنام دارد و به بخش های مختلفی از جمله خدمات آب و برق ، کشاورزی ، معدن ، آموزش ، دولت های محلی و مراکز برون سپاری مشاغل خدمات ارائه می دهد. قبل از راه اندازی استارتاپ ، Ayque به عنوان توسعه دهنده فناوری اطلاعات در چندین آژانس هواشناسی ، از جمله MetService دولتی نیوزلند ، فعالیت می کرد. او پس از طوفان هایان در سال 2013 به عنوان مشاور به عنوان مشاور خود شروع به ایجاد گزارش های گردباد کرد ، همچنین به عنوان Super Typhoon Yolanda شناخته می شود ، که منجر به کشته شدن حداقل 6300 نفر در فیلیپین شد.

این گزارش ها به منظور کمک به مشاغل برای پاسخ سریعتر به بلایای طبیعی بود. طوفان هایان در زمانی رخ داد که بخش برون سپاری مشاغل به سرعت در فیلیپین رشد می کرد و بسیاری از شرکت های خارجی دفاتر متعددی در این کشور ایجاد کردند. در طول طوفان ، مشاغل معمولاً حجم کار را به دفاتر مناطقی منتقل می کنند که تحت تأثیر قرار نمی گیرند. اولین ایمیل های Ayque شامل تجزیه و تحلیل دستی چرخه های احتمالی بود.

تقاضا برای گزارش های او در حالی افزایش یافت که شرکت ها ، از جمله ارائه دهندگان انرژی ، نیاز به واکنش به تغییرات آب و هوایی داشتند. کمونیداد درآمد کافی برای توسعه و استخدام Ayque برای استخدام کارکنان ، از جمله هواشناسان ، دانشمندان داده ، توسعه دهندگان نرم افزار و تیم های توسعه کسب و کار مستقر در هند و آسیای جنوب شرقی را آغاز کرد. سرمایه گذاری جدید آن برای ساخت یک پلت فرم مقیاس پذیر استفاده خواهد شد.

منابع داده های کمونیداد شامل بازیگران اصلی مانند The Weather Company است که توسط IBM در سال 2015 خریداری شده است ، پلت فرم اطلاعات آب و هوا Tomorrow.io و چندین ارائه دهنده کوچکتر داده های محیطی و آب و هوا.

نمونه ای از داشبوردهای Komunidad ، که برای پروژه ای در شهر Mandaluyong ، فیلیپین ایجاد شده است

نمونه ای از داشبوردهای Komunidad ، که برای پروژه ای در شهر Mandaluyong ، فیلیپین ایجاد شده است

این پلت فرم داده ها را به داشبورد مربوط به نیازهای مشتریان خود مانند آب و هوای شدید ، خورشید ، دریایی ، رطوبت خاک یا کیفیت هوا تبدیل می کند. Ayque می گوید: “ما به عنوان یکپارچه کننده سیستم عمل می کنیم که فقط داده های مربوطه را آورده و به مشتریان می گوید که این مهمترین داده است.” کمونیداد همچنین مشتریان خود را قادر می سازد تا سیستم های هشدار خود را بسازند. به عنوان مثال ، در فیلیپین ، بسیاری از مشتریان هشدارهایی را از طریق Viber ، یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان این کشور یا پیامک برای ارسال به مناطقی با اتصالات ناپایدار اینترنت ارسال می کنند.

برای مشتریان بخش انرژی ، ابزارهای کمونیداد به آنها در پیش بینی مواردی مانند مصرف برق بر اساس دما کمک می کند. همچنین توسط دولت های محلی برای تصمیم گیری در مورد لغو مدارس استفاده شده است. در طول همه گیری همه گیر ، کمونیداد به شهرها کمک کرد تا تراکم مردم را زیر نظر بگیرند تا بتوانند تصمیم بگیرند چه مناطقی به کنترل جمعیت بیشتری احتیاج دارند.

یکی از مزایای رقابتی کمونیداد درک این است که چه داده هایی در زمینه های مختلف مهم هستند. به عنوان مثال ، اخیراً قراردادی با آژانس مدیریت بلایای ایالت آسام (ASDMA) بسته شد تا بر هشدارهای روشنایی و رعد و برق متمرکز شود ، زیرا آسام یکی از مستعدترین رعد و برق در ایالت های هند است.

Ayque گفت: “هر کشوری مشخصات متفاوتی دارد و ما درک می کنیم که رویکرد ما باید واقعاً بر جامعه متمرکز باشد و سپس به تجارت گسترش یابد.”

از آنجایی که مشتریان کمونیداد مجبورند سریع واکنش نشان دهند ، تصورات قابل فهم برای گزارش های خام داده ایجاد می شود ، که اغلب برای افراد بدون سوابق فنی قابل درک نیست. به عنوان مثال ، ممکن است یک نمودار ساده نواری باشد ، هشدارهایی به رنگ سبز ، زرد و قرمز یا نقشه هایی که در صورت وقوع یک رویداد مهم آب و هوایی یا محیطی در شش ساعت آینده ، قرمز می شوند.

بخشی از بودجه کمونیداد برای راه اندازی داشبورد های سفارشی سفارشی در سال آینده استفاده می شود که به مشتریان امکان می دهد ویدجت ها را بکشید و رها کنید ، مشابه ایجاد وب سایت در Wix یا وردپرس. دور بعدی همچنین به کمونیداد کمک می کند تا فرصت های تجاری جدیدی را در هند ، تایلند ، کامبوج و دیگر بازارها به دست آورد ، تیم های فروش خود را افزایش داده و منابع داده بیشتری را پرداخت کند.