کند شدن پیشرفت غول های فناوری در حذف سخنان نفرت انگیز نیاز به قانون را تأکید می کند ، EC – TechCrunch

بر اساس آخرین ارزیابی کمیسیون ، غول های فناوری در حذف سخنان نفرت انگیز غیرقانونی از پلتفرم خود تحت توافق داوطلبانه در اتحادیه اروپا بدتر شده اند.

ششمین گزارش ارزیابی آیین نامه رفتار اتحادیه اروپا در مورد حذف سخنان نفرت انگیز غیرقانونی نشان داد که مدیران اتحادیه آن را “تصویر مختلط” می نامند و سیستم عامل ها 81 درصد از اعلانات را در 24 ساعت بررسی کرده و به طور متوسط ​​62.5 درصد محتوای پرچم دار را حذف می کنند.

این کمیسیون خاطرنشان می کند که این نتایج کمتر از میانگین ثبت شده در هر دو سال 2019 و 2020 است.

ابتکار خودتنظیمی در سال 2016 آغاز شد ، زمانی که فیس بوک ، مایکروسافت ، توییتر و یوتیوب موافقت کردند تا در کمتر از 24 ساعت سخنان نفرت انگیز را که از دستورالعمل های جامعه آنها مغایر است حذف کنند.

از آن زمان اینستاگرام ، Google+ ، Snapchat ، Dailymotion ، Jeuxvideo.com ، TikTok و LinkedIn نیز در کد ثبت نام کرده اند.

در حالی که وعده های اصلی جسورانه بود ، واقعیت عملکرد پلتفرم ها اغلب از آنچه وعده داده شده بود ، کمتر است. و در حالی که روند بهبود عملکرد وجود داشت ، اکنون این امر توسط کمیسیون متوقف شده یا متوقف شده است – با فیس بوک و یوتیوب در میان سیستم عامل هایی که عملکرد بدتری نسبت به دورهای قبلی نظارت داشته اند.

صفحه نمایشی از نمودار که میزان متفاوت حذف ها در هر شرکت را نشان می دهد ، از یک برگه اطلاعات کمیسیون اروپا در مورد کد حذف سخنان نفرت (اعتبار تصویر: کمیسیون اروپا)

یکی از عوامل محرک اصلی اتحادیه اروپا برای ایجاد کد پنج سال پیش ، نگرانی در مورد انتشار محتوای تروریستی به صورت آنلاین بود ، زیرا قانونگذاران به دنبال راه هایی برای اعمال فشار سریع بر سیستم عامل ها برای تسریع در حذف محتوای موعظه نفرت بودند.

اما اتحادیه اروپا در حال حاضر مقرراتی را برای آن در نظر گرفته است: در آوریل اتحادیه اروپا قانونی مبنی بر حذف محتوای تروریستی تصویب کرد که یک ساعت را به عنوان زمان پیش فرض برای حذف ها تعیین کرد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا همچنین یک به روز رسانی گسترده برای مقررات دیجیتالی را پیشنهاد کرده اند که الزامات بسترها و خدمات دیجیتال را در طیف وسیعی از زمینه ها در زمینه مدیریت محتوا و/یا کالاهای غیرقانونی افزایش می دهد.

این قانون خدمات دیجیتال (DSA) هنوز تصویب نشده است ، بنابراین کد خودتنظیمی هنوز در حال اجرا است-فعلاً.

کمیسیون امروز گفت که می خواهد درباره تکامل کد با امضاکنندگان ، از جمله با توجه به “تعهدات آینده و چارچوب همکاری در پیشنهاد قانون خدمات دیجیتال” ، بحث کند. بنابراین مشخص می شود که آیا این کد به طور کامل بازنشسته می شود یا به عنوان مکمل چارچوب قانونی ورودی تقویت می شود.

در مورد اطلاعات نادرست ، که در آن اتحادیه اروپا همچنین یک کد داوطلبانه برای تحت فشار قرار دادن صنعت فناوری برای مبارزه با انتشار محتوای مضر غیرواقعی ارائه می دهد ، کمیسیون گفته است که قصد دارد تعهدات خود را داوطلبانه حفظ کند ، در حالی که همزمان اقدامات را تقویت می کند و رعایت آن را پیوند می دهد-حداقل برای بزرگترین سیستم عامل – به DSA قانونی که الزام آور است.

بهبود متوقف شده در حذف سخنان نفرت از سیستم عامل ها تحت کد داوطلبانه نشان می دهد که این روش ممکن است مسیر خود را طی کرده باشد. یا اینکه سکوها پای خود را از گاز بر می دارند در حالی که منتظرند ببینند چه الزامات قانونی خاصی را خواهند داشت.

کمیسیون خاطرنشان می کند که در حالی که نتایج برخی از شرکت ها “به وضوح بدتر شده است” ، برخی دیگر در طول دوره تحت نظارت “بهبود” یافته اند. اما چنین نتایج تکه تکه شاید محدودیت اصلی یک کد غیر الزام آور باشد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند که “بازخورد ناکافی” به کاربران (از طریق اعلان ها) “ضعف اصلی” کد است ، مانند دورهای قبلی نظارت. بنابراین ، دوباره ، نیروی حقوقی ضروری به نظر می رسد – و DSA قوانین استانداردی را برای عناصری مانند روش های گزارش ارائه می دهد.

وارا ژورووا ، معاون ارزش و شفافیت کمیسیون در مورد آخرین گزارش درباره کد زبان نفرت در بیانیه ای اظهار نظر کرد و گفت: “کد منحصر به فرد ما نتایج خوبی را به ارمغان آورده است ، اما سیستم عامل ها نمی توانند نگهبان را زیر پا بگذارند. و باید شکاف ها را برطرف کرد. و توافق آقایان به تنهایی در اینجا کافی نیست. قانون خدمات دیجیتالی ابزارهای قانونی قوی برای مبارزه با سخنان غیرقانونی نفرت آنلاین به صورت آنلاین ارائه می دهد. “

دیدیه ریندرز ، کمیسر دادگستری در بیانیه ای دیگر می افزاید: “نتایج نشان می دهد که شرکت های فناوری اطلاعات نمی توانند خود راضی باشند: فقط به دلیل اینکه نتایج در سال های گذشته بسیار خوب بوده است ، نمی توانند وظیفه خود را کمتر جدی بگیرند.” وی گفت: “آنها باید هرگونه روند نزولی را بدون تأخیر حل کنند. موضوع حفاظت از یک فضای دموکراتیک و حقوق اساسی همه کاربران است. من اطمینان دارم که تصویب سریع قانون خدمات دیجیتال به حل برخی از شکاف های مداوم مانند شفافیت و بازخورد کافی برای کاربران نیز کمک می کند. “

یافته های دیگر از تمرین نظارت بر حذف نفرت غیرقانونی شامل موارد زیر است:

  • میزان حذف بسته به شدت محتوای نفرت انگیز متفاوت است. 69٪ محتوای خواستار قتل یا خشونت علیه گروههای خاص حذف شد ، در حالی که 55٪ محتوا با استفاده از کلمات افتراآمیز یا تصاویر با هدف گروه های خاص حذف شد. برعکس ، در سال 2020 ، نتایج مربوطه بود 83.5 و 57.8٪به
  • شرکت های فناوری اطلاعات به آن بازخورد دادند 60،3 از اعلان های دریافتی ، که کمتر از تمرین نظارتی قبلی است (67.1))به
  • در این تمرین نظارتی ، گرایش جنسی رایج ترین دلیل اظهار نفرت است (18.2 درصد) به دنبال بیگانه هراسی (18 درصد) و کولی ستیزی (12.5))به

کمیسیون همچنین گفت که امضاکنندگان برای اولین بار “اطلاعات دقیق” در مورد اقدامات انجام شده برای مقابله با سخنان نفرت انگیز در خارج از مانیتورینگ ، از جمله اقدامات برای تشخیص و حذف خودکار محتوا را گزارش کردند.