کوالکام Veoneer را با 4.5 میلیارد دلار خریداری می کند و قرارداد خود را با Magna – TechCrunch لغو می کند

کوالکام خرید شرکت سوئدی فن آوری خودرو Veoneer را به دست آورد و مگنا اینترنشنال را با پیشنهاد بالاتر از خود خارج کرد.

کوالکام و گروه سرمایه گذاری SSW Partners روز دوشنبه اعلام کردند Veoneer را به ازای هر سهم 37 دلار در معامله تمام نقدی خریداری می کنند. در پایان ، SSW گفت که فناوری Veoneer Arriver – یک سیستم پیشرفته سیستم کمک راننده که شامل حسگرها و نرم افزار است – را به کوالکام می فروشد و سایر مشاغل تأمین کننده Tier 1 شرکت سوئدی را حفظ می کند.

وونیر قبلاً موافقت کرده بود که خود را به مگنا بفروشد. به نظر می رسید تا زمانی که کوالکام پیشنهاد 800 میلیون دلاری یا 18 درصد بیشتر را ارائه ندهد ، این قرارداد پیش خواهد رفت. مگنا ، که دارای سرمایه بازار 25.3 میلیارد دلار در مقایسه با 164.8 میلیارد دلار کوالکام است ، هیچگونه پیش پرداختی ارائه نکرد.

این اولین خرید بزرگ کوالکام در سال جاری نیست. این شرکت که عمدتا برای طراحی و تولید نیمه هادی ها و تجهیزات مخابراتی شناخته می شود ، در حال توسعه است. در ماه ژانویه ، کوالکام موافقت کرد که استارتاپ محاسباتی با عملکرد بالا Nuvia را به مبلغ 1.4 میلیارد دلار خریداری کند ، زیرا به دنبال بازارهای فراتر از مخابرات بود. این آخرین خرید به ویژه برای فناوری ADAS اخباری صعودی است که خودروسازان به طور طبیعی شروع به عرضه آن در خودروهای جدید کرده اند.

وقتی کوالکام پیشنهاد خود را برای خرید Veoneer – تقریبا یک ماه پس از پیشنهاد Magna – ارائه کرد ، کاملاً غافلگیر کننده نبود. این دو شرکت در ابتدای سال جاری یک قرارداد مشترک برای توسعه نرم افزار و تراشه های سیستم های کمک راننده امضا کردند.

وونیر 110 میلیون دلار “هزینه جدایی” به مگنا می پردازد. انتظار می رود این قرارداد سال آینده بسته شود.