کودیاک رباتیک بار را به صورت مستقل برای تایسون فودز حمل خواهد کرد

استارت‌آپ حمل‌ونقل خودکار Kodiak Robotics با شرکت حمل بار کامیون CR England برای ارسال مستقل محصولات تایسون فودز بین دالاس و سن آنتونیو، تگزاس، همکاری می‌کند.

یک اپراتور ایمنی انسانی در کامیون اختصاصی کودیاک که به این خلبان اختصاص داده است، حضور خواهد داشت. طبق گفته این شرکت، تحویل از این ماه آغاز خواهد شد.

این برنامه آزمایشی جدیدترین برنامه در مجموعه رو به رشد مشارکت های پولی کودیاک با اپراتورهای بزرگ است و مسیر بالقوه استارتاپ را به سمت پایداری و حتی سودآوری پس از حذف محرک ایمنی انسانی از عملیات، بیشتر نشان می دهد.

سخنگوی Kodiak گفت که این شرکت قصد دارد اپراتور ایمنی را در چند سال آینده حذف کند.

خلبان با تایسون شاهد حمل سه تا پنج بار کودیاک در هفته خواهد بود. CR England از یکی از رانندگان انسانی خود می خواهد که یک تریلر یخچال دار از پیش بارگیری شده با محصولات پروتئینی تایسون را به تأسیسات کودیاک در لنکستر، درست خارج از دالاس، بیاورد. سپس یکی از کامیون‌های خودمختار کودیاک بار را به یک یارد CR انگلستان در سن آنتونیو تحویل می‌دهد. از آنجا، یک کامیون و راننده CR انگلستان تریلر را به مقصد نهایی خود در لاردو تحویل می دهد.

کودیاک می‌گوید که این مشارکت نه تنها نمادی از چگونگی کارکرد کامیون‌های انسان‌مدار و کامیون‌های خودران است، بلکه یک مورد استفاده برای خودمختاری به عنوان راه‌حلی برای جابجایی محصولات فاسد شدنی به موقع ارائه می‌دهد.

چاد انگلند، مدیرعامل CR England در بیانیه ای گفت: «یکی از دسته بندی هایی که CR England در آن پیشرو است، غذاهای فاسد شدنی است که به ایمن ترین، قابل اطمینان ترین و تحویل به موقع ممکن نیاز دارند. “کدهاعملکرد ثابت شده و تعهد به موفقیت مشتری، آن را به یک شریک عالی برای کمک به ما در ارائه خدمات مستقل در عملیات خود تبدیل می کند.

به عنوان بخشی از این مشارکت، CR England همچنین به برنامه توسعه شرکای Kodiak می‌پیوندد، که روش کودیاک برای همکاری با شرکت‌های حمل‌ونقل برای کمک به ایجاد عملیات حمل‌ونقل مستقل و، امیدواریم، ادغام سیستم خودران کودیاک در ناوگان آنها است.

انگلستان گفت: “هدف ما این است که یک “فروشگاه یکجا” برای مشتریان باشیم، خواه آنها نیاز دارند که بار خود به طور مستقل جابجا شود یا خیر.”

شرکت های دیگری که بخشی از این برنامه توسعه هستند عبارتند از 10 Roads Express، Werner Enterprises و US Xpress. هر یک از این مشارکت‌ها شامل یک خلبان حمل و نقل کوتاه بود که اطلاعاتی را در مورد اینکه اگر در مقیاس اجرا شود، عملیات حمل و نقل خودران چگونه می‌تواند باشد، ارائه می‌دهد.

مایکل ویزینگر، معاون تجاری سازی در Kodiak، به TechCrunch گفت: «برای مثال، با برخی از آنها، ما در حال حاضر در حال تصمیم گیری در مورد خط بعدی هستیم که با آنها بار حمل کنیم. برخی از آنها می گویند که می خواهند خطوط طولانی تری داشته باشند. ما اخیراً دالاس را به آتلانتا اعلام کردیم و کارهای بیشتری را با آن انجام خواهیم داد، بنابراین اکنون فقط این است که با هم بفهمیم زمان مناسب برای شروع دوباره آن عملیات حمل و نقل چه زمانی است. و از منظر ظرفیت ما چگونه کار می کند، زیرا ما نیز ظرفیت محدودی داریم.”

کودیاک در مجموع حدود 30 کامیون در ناوگان خود دارد که بیش از 50 بار در هفته انجام می دهند که همه آنها تحویل تجاری پولی هستند. به گفته Wiesinger، کودیاک خلبان‌های باربری در حال انجام را با Ceva Logistics، Ikea و Forward Air و همچنین چند شرکت دیگر که این استارت‌آپ هنوز به صورت عمومی اعلام نکرده است، حفظ کرده است.