کودیاک رباتیک در سال آینده یک کامیون نیمه خودکار الکتریکی و خودکار را به ناوگان خود اضافه می کند

شرکت حمل و نقل خودران Kodiak Robotics قصد دارد در سال 2024 یک کامیون الکتریکی خودران کلاس 8 را به ناوگان خود معرفی کند. این خبر در حالی منتشر می شود که کالیفرنیا، یکی از ایالت هایی که کودیاک امیدوار است در آن تجارت کند، اخیرا منتشر شده است. رای به ممنوعیت فروش کامیون های سنگین دیزلی جدید داد تا سال 2036 و مستلزم آن است که همه کامیون ها تا سال 2042 آلایندگی صفر داشته باشند.

به استثنای شرکت سوئدی Einride و غلاف های خودمختار الکتریکی آن، اکثر شرکت های حمل و نقل خودران هنوز در حال آزمایش و استقرار کامیون های موتور دیزل هستند. این عمدتا به این دلیل است که صنعت حمل و نقل الکتریکی هنوز به خوبی توسعه نیافته است، همانطور که در محدوده های کمتر از مطلوب در نیمه برقی امروز به بازار می آید. به عنوان مثال، پیتربیلت مدل 579EV کودیاک، فقط 150 مایل برد دارد که حتی یک سفر یک طرفه را در بیشتر مسیرهایی که کودیاک می‌برد را پوشش نمی‌دهد.

کودیاک می گوید در حالی که معتقد است خودروهای بدون آلایندگی آینده ای در سرتاسر آمریکا دارند، اما کاربرد مورد نظر برای این خودرو در کالیفرنیا است. کالیفرنیا مدت‌ها قهرمان وسایل نقلیه سبزتر بوده است، اما نمی‌توان این را در مورد تمایل این ایالت به پذیرش فناوری حمل‌ونقل خودکار نیز گفت.

در حال حاضر آزمایش یا استقرار AV های سنگین در ایالت و در ژانویه، تنظیم کننده ها غیرقانونی است لایحه ای ارائه کرد این امر مستلزم حضور یک اپراتور ایمنی انسانی آموزش دیده در هر زمانی است که یک کامیون خودران در جاده های عمومی کالیفرنیا کار می کند. در صورت تصویب، این لایحه از آزمایش کامیون‌های بدون راننده که قرار بود استفاده شوند، جلوگیری می‌کند و مشکلات را پیچیده می‌کند. حمل و نقل بین ایالتی که کودیاک و دیگران در حال محاکمه هستند.

این لایحه هنوز در حال حاضر در مجلس کالیفرنیا است و باید قبل از عبور از طیف وسیعی از کمیته ها در سنای ایالت، در مجلس سفلی تصویب شود. دان برنت، بنیانگذار و مدیر عامل کودیاک، گفت که این شرکت از اینکه مجمع در حال بررسی این ممنوعیت است ناامید شده است، اما توضیح نداد که در صورت تصویب این لایحه، استراتژی کودیاک چگونه تغییر خواهد کرد.

صرف نظر از محیط نظارتی کالیفرنیا، کودیاک می‌گوید که معرفی 579EV که با فناوری خودران کودیاک و آخرین نسل از سنسورها تجهیز خواهد شد، به شرکت کمک می‌کند تا ادغام‌های الکتریکی آینده را آزمایش کند.

امروزه برد و زیرساخت شارژ برای نیمه برقی وجود ندارد. اما با کار با فناوری EV در حال حاضر – بیشتر برای استقرار در مسافت های کوتاه و درایاژ، به جای مسافت های طولانی – کودیاک می گوید زمانی که محدوده به نیازهای بازار برسد، آماده استقرار سریع تر خواهد بود.

برنت در بیانیه ای گفت: ما معتقدیم که آینده حمل و نقل کامیون ترکیبی از وسایل نقلیه الکتریکی و خودران است. با توجه به پیشرفت‌ها در فن‌آوری‌های باتری و سلول‌های سوختی، دستیابی به حمل و نقل با آلایندگی صفر به زودی در دسترس خواهد بود. کار کودیاک بر روی Peterbilt Model 579EV به ما کمک می کند تا تجربیات ارزشمندی را در نحوه ساخت وسایل نقلیه الکتریکی خودمختار به دست آوریم و به ما کمک کند تا این چشم انداز را درک کنیم. مشتریان مدت‌هاست که درخواست یک وسیله نقلیه الکتریکی خودران کرده‌اند و ما این نیاز را برآورده می‌کنیم.»

مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های فناوری خودمختار، سیستم خودکار کودیاک از نوع خودرو و سیستم انتقال قدرت است که به شرکت اجازه می‌دهد تا فناوری خود را در پلت‌فرم‌های کامیون‌های جدید به محض در دسترس قرار گرفتن، ادغام کند. کودیاک می گوید که سایر پلت فرم های خودروهای پایدار مانند سلول های سوختی را با ورود به بازار بررسی خواهد کرد.