کیف پول اپل در حال دریافت کارت های واکسیناسیون COVID-19 قابل تایید است-TechCrunch

به احتمال زیاد برای ورود به مکانهای خاص به اثبات واکسیناسیون COVID-19 احتیاج دارید و اپل امیدوار است بتواند از دردسر حفر ایمیل یا حمل کارت فیزیکی در جیب شما جلوگیری کند. این شرکت کارتهای واکسیناسیون قابل بررسی کووید -19 را به عنوان بخشی از به روز رسانی نرم افزار آیفون در آینده به Wallet می آورد. این ویژگی از استاندارد بین المللی کارت های هوشمند SMART (که قبلاً در چندین ایالت استفاده می شود) برای تهیه مدرک واکسیناسیون ، امضای آن با یک کلید خصوصی و ایجاد یک کلید عمومی برای تأیید اطلاعات شما استفاده می کند.

iOS 15 که به تازگی منتشر شده است به شما امکان می دهد واکسیناسیون و نتایج آزمایش قابل اطمینان را با استفاده از همان استاندارد در برنامه Health ذخیره کنید. شما سوابق خود را از طریق کدهای QR ، فایل های قابل بارگیری یا ارائه دهندگان خدمات درمانی که از Health Records در iPhone استفاده می کنند دریافت خواهید کرد.

اپل وعده داده است که برای همه داده های شما حریم خصوصی سختگیرانه ای دارد. این شرکت به پرونده های وارد شده یا اشتراکی شما دسترسی نخواهد داشت و همه اطلاعات باید هنگام انتقال به جای دیگر رمزگذاری شده و ایمن ذخیره شوند. غول فناوری همچنین نمی تواند کارت واکسیناسیون شما و نحوه استفاده از آن را ببیند. می توانید اطلاعات را با برنامه های شخص ثالث “تأیید شده” به اشتراک بگذارید ، اما فقط به صورت یکبار مصرف.

اپل اعلام نکرده که چه زمانی ممکن است بروزرسانی کارت را منتشر کند. اگر نگران مفهوم به اشتراک گذاری وضعیت واکسیناسیون خود با یک مکان کنسرت یا رستوران هستید ، این شما را هیجان زده نمی کند. با این حال ، این باید حداقل روند را ساده کند – مهم زمانی که شما در حال تاخیر در یک نمایش هستید.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.