کیمیاگری «AWS for blockchain» با افزایش 250 میلیون دلاری، ارزش گذاری را به 3.5 میلیارد دلار افزایش می دهد – TechCrunch

درست شش ماه پس از جمع‌آوری 80 میلیون دلاری با ارزش‌گذاری 505 میلیون دلاری، استارت‌آپ SaaS Alchemy توسعه بلاک چین و وب 3، 250 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری C جمع‌آوری کرده است که ارزش شرکت را 3.5 میلیارد دلار می‌کند.

آندرسن هوروویتز (a16z) تامین مالی را رهبری کرد، که به گفته منابع آشنا با این معامله، بسیار رقابتی با تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ بود که فریاد می‌زدند نه تنها از شرکت حمایت کنند، بلکه سرمایه‌گذاری را نیز رهبری کنند.

علاوه بر این واقعیت که کیمیا در یک دوره شش ماهه ارزش خود را به میزان خیره کننده 7 برابر افزایش داد (این افزایش بیش از 1 میلیارد دلار در ماه است)، این دور به چند دلیل دیگر قابل توجه است. برای یک، این نشان دهنده یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های Web3/blockchain a16z تا به امروز است. در ماه ژوئن، این شرکت صندوق رمزنگاری 2.2 میلیارد دلاری خود را فاش کرد که نشان دهنده تعهد جدی آن به فضا است. (برای افراد ناآشنا، Web3 به الف اشاره دارد مجموعه‌ای از پروتکل‌هایی که توسط بلاک چین هدایت می‌شوند، که قصد دارند نحوه اتصال اینترنت را در backend دوباره اختراع کنند).

نکته جالب این است که Alchemy توانسته به چیزی دست یابد که برای اکثر استارتاپ ها گریزان باقی مانده است: سودآوری.

به گفته نیکیل ویسواناتان، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، این شرکت در واقع “بسیار سودآور” است. او گفت که در طول چند ماه گذشته، به دلیل افزایش تقاضا برای عرضه آن و افزایش 15 برابری درآمد از آخرین افزایش آن در آوریل، این روند در چند ماه گذشته تغییر کرد. به گفته جو لائو مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران Alchemy، این استارتاپ آنقدر خوب عمل کرده است که حتی به 80 میلیون دلاری که در سری B خود به دست آورده است، دست نزده است.

او گفت: «همه آن پول هنوز در بانک است. ما به پول نیاز نداشتیم، اما ارزش را در آوردن شرکای بزرگی مانند Andreessen دیدیم که تیمی باورنکردنی با تخصص فنی عمیق در فضای بلاک چین دارد.

به زبان ساده، Alchemy می خواهد همان کاری را که AWS (سرویس وب آمازون) برای اینترنت انجام داد، برای بلاک چین و Web3 انجام دهد. استهدف این استارت آپ این است که محل شروع توسعه دهندگانی باشد که قصد دارند محصولی را بر روی بلاک چین یا برنامه های بلاک چین اصلی بسازند. هدف ابزار توسعه‌دهنده آن حذف پیچیدگی و هزینه‌های ساخت زیرساخت و در عین حال بهبود برنامه‌ها از طریق ابزارهای توسعه‌دهنده «ضروری» است. این پیشنهاد خود را در آگوست 2020 راه اندازی کرد.

امروزه، کیمیاگری طیف وسیعی از تراکنش‌ها را در تقریباً هر زنجیره بلوکی، از جمله مؤسسات مالی، صرافی‌ها، پروژه‌های مالی غیرمتمرکز میلیارد دلاری و سازمان‌های چندملیتی مانند یونیسف قدرت می‌دهد. همچنین به سرعت به فناوری پشت هر پلتفرم اصلی NFT، از جمله MakersPlace، OpenSea، Nifty Gateway، SuperRare و CryptoPunks تبدیل شده است. سایر مشتریان عبارتند از Dapper Labs، Axie Infinity، Fortune 500s بر روی بلاکچینی مانند Adobe که اخیراً امضا شده است، PricewaterhouseCoopers. همچنین “اکثریت DeFi” را ارائه می دهد.

کیمیاگری بیش از 45 میلیارد دلار حجم معاملات را برای شرکت‌های سراسر جهان تامین می‌کند. این در حالی است که در ماه آوریل 30 میلیارد دلار افزایش یافته است. از آن زمان، این شرکت تعداد بلاک چین‌هایی را که قدرت می‌دهد را نیز افزایش داده است.

لاو گفت: «پلتفرم ما کم و بیش بر روی اتریوم بود، اما تقاضای زیادی را شاهد بودیم و از آن زمان به بعد گسترش یافتیم تا Polygon، Optimism و Flow را در بر بگیرد.

اعتبار تصویر: کیمیاگری

Alchemy همچنین توسعه دهندگان جدید زیادی را دیده است ویسواناتان

او افزود: «ما تیم‌ها و شرکت‌های بیشتری به کیمیاگری پیوسته‌ایم، و توسعه‌دهندگان بیشتری در هر تیم یا هر شرکت از پلتفرم ما استفاده می‌کنند. بنابراین ما شاهد رشد در همه محورها هستیم.»

علیرغم رشد انفجاری خود، کیمیاگر همچنان یک تیم لاغر است. در حال حاضر 37 کارمند دارد که در ماه آوریل 22 کارمند افزایش یافته است. این شرکت در سانفرانسیسکو، با دفتری در نیویورک و کارمندان از راه دور در سراسر جهان مستقر است.

این شرکت قصد دارد از سرمایه جدید خود بیشتر برای سرمایه گذاری در ایجاد یک جامعه پیرامون بلاک چین استفاده کند. کیمیاگری در زمان مناسب شروع شد، از نظر مدیران – در سال 2017، زمانی که بازار بسیار کوچک بود و بسیاری هنوز به فرصت در این فضا شک داشتند.

“ما لاو گفت: هدف نهایی این است که وعده بلاک چین را زنده کنیم. “ما می خواهیم پتانسیل خود را با ایجاد منابع بیشتر برای توسعه دهندگان برای ورود به فضا و ساخت سریعتر و موثرتر محصولات بلاک چین.”

ویسواناتان معتقد است که کیمیاگری نقش مهمی در افزایش اخیر و محبوبیت بلاک چین ایفا می کند.

او به TechCrunch گفت: «همانطور که بلاک چین در حال رشد بوده است، نه تنها کیمیاگری رشد کرده است، بلکه به رشد اکوسیستم بلاک چین کمک کرده ایم. «این نوعی از چرخه فضیلت‌آمیز است – هر چه ابزارهای بهتری ارائه کنیم، ساخت محصولات برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌شود، و سپس کاربران بیشتری می‌آیند، بنابراین توسعه‌دهندگان بیشتری می‌آیند تا ابزارسازی را بهتر کنیم، و غیره و غیره. . بنابراین ما دوست داریم خودمان را به چرخش چرخ طیار کمک کنیم.”

اعتبار تصویر: کیمیاگری

علی یحیی، شریک عمومی در Andreessen Horowitz (16z)، کیمیاگری را به عنوان “محرک اصلی” رشد بلاک چین و وب 3 توصیف کرد و گفت که این استارتاپ در حال حاضر “پلت فرم توسعه دهنده واقعی” برای Web3 است.

او از طریق ایمیل نوشت: «همانطور که مایکروسافت و AWS پلتفرم‌هایی ساختند که صنایع کامپیوتر و اینترنت را تقویت می‌کردند، پلتفرم Alchemy به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا محصولات بلاک چینی بسازند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌کنند.» رشد کیمیاگری در تمام معیارهای مربوطه “تعجب آور” بوده است.

رئیس گوگل و جان ال. هنسی رئیس دانشگاه استنفورد – که در آخرین دور شرکت سرمایه گذاری کرد – احساسات یحیی را تکرار کرد. اما او همچنین مقایسه قابل توجه دیگری را انجام داد:

او از طریق ایمیل نوشت: «کیمیا به رشد صنعت بلاک چین کمک می‌کند، همانطور که خدمات وب آمازون برای ابر انجام داد. “هیجان در مورد فناوری آنها مرا به یاد روزهای اولیه Google می اندازد.”

تامین مالی سری C همچنین شامل مشارکت سرمایه گذاران جدید Lightspeed Venture Partners و Redpoint بود. حامیان فعلی Coatue، Lee Fixel’s Addition، DFJ و Pantera Capital سرمایه‌گذاری‌های خود را در Alchemy دو برابر کردند، که اکنون از زمان آغاز به کار خود در سال 2017 در مجموع 345 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

سایر سرمایه گذاران قبلی در شرکت شاملو مانتیس Chainsmokers، بازیگر جرد لتو و خانواده گلیزر (صاحبان Tampa Bay Buccaneers و منچستر یونایتد)، یکی از بنیانگذاران یاهو و مدیر عامل سابق جری یانگ، Coinbase، SignalFire، سامسونگ، دانشگاه استنفورد، چارلز شواب، لینکدین مشارکت کنندگان بنیانگذار رید هافمن و دیگران.