گروه تحت رهبری بازاریابی بریتانیا شکایت ضد تراست را علیه Sandbox حریم خصوصی Google به اتحادیه اروپا می برد-TechCrunch

ائتلافی از شرکت های بازاریابی دیجیتال و سایرین از لابی خود علیه برنامه گوگل برای حذف مرحله ای ردیابی کوکی ها استفاده کرده اند – با جایگزینی آنها با فناوری های جایگزین که غول فناوری ادعا می کند از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند – به اتحادیه اروپا و شکایت رسمی از آنتی تراست اتحادیه. تنظیم کننده.

“جنبش برای وب باز” (MOW) ، همانطور که گروه مبهم که این شکایت را مطرح می کنند (RIP “بازاریابان برای یک وب باز”) نامیده می شود ، امروز با انتشار بیانیه ای این حرکت را اعلام کرد-و ادعا می کند که “شواهدی از تغییرات فناوری Google ، نحوه تأثیر آنها بر انتخاب و رقابت” به کمیسیون ارائه کرد و “راه حل های احتمالی” را ارائه کرد.

برای اظهار نظر در مورد شکایت با Google و کمیسیون تماس گرفته شده است.

قانونگذاران اتحادیه اروپا سرانجام در تابستان امسال تحقیقات خود را در مورد افزونه گوگل آغاز کردند و در ژوئن یک تحقیق عمیق را اعلام کردند که به گفته آنها شامل پیشنهاد سندباکس حریم خصوصی می شود.

تحقیقات انگلیس در مورد آن ماه ها زودتر ، در ژانویه اعلام شد ، و این مسئله همچنان روی میز رقابت مقامات بازار (CMA) – که گوگل پیشنهاد امتیازاتی در تابستان امسال می کند – باقی می ماند.

راهکارهای پیشنهادی MOW برای تنظیم کننده های اتحادیه اروپا شامل الزاماتی است که Google باید قبل از هرگونه تغییر در مرورگر خود (Chrome/Chromium) به اتحادیه اروپا اطلاع دهد – به منظور “فعال کردن[e] حریم خصوصی و رقابت باید توسط اتحادیه اروپا و مقامات حفاظت از داده ها مطابق با راه حل پیشنهادی Google برای دفتر رقابت و بازار بریتانیا و دفتر کمیسیون اطلاعات انجام شود.

بنابراین در اینجا می توانید منظره عجیبی از یک کمپین را مشاهده کنید که توسط تعدادی از بازاریابان به ظاهر لابی شده بود برای “حریم خصوصی” کاربر ؛ اما مطمئناً آنها می گویند که این کار را نمی کنند – با توجه به اینکه اتحادیه اروپا قبلاً “حریم خصوصی کاربران” را به عنوان یکی از زمینه هایی که تحقیقات ضد تراست آن مورد توجه قرار خواهد داد ، مشخص کرده است. (علاوه بر این ، دفتر CMA انگلیس و کمیسر اطلاعات در حال همکاری مشترک در خصوص شکایت Sandbox حریم خصوصی هستند.)

وب سایت MOW هنوز به طور دقیق فاش نمی کند که اعضای این گروه ضد کوکی-Google- Privacy-Sandbox/pro-tracking-cookie-جدا از نام مدیر آن ، جیمز روزول (بنیانگذار شرکت بازاریابی تلفن همراه بریتانیا ، 51) درجه).

در عوض می نویسد: “MOW توسط مشاغل پشتیبانی می شود که بین آنها درآمد سالانه 40 میلیارد دلار+دارد. این نام تغییر کرده است زیرا مشاغل بیشتری ، نه فقط شرکت های بازاریابی ، متوجه تهدید ناشی از Privacy Sandbox و مزایای پیوستن به کمپین MOW هستند. “

ممکن است اینگونه باشد که MOW در واقع عضویت خود را به گونه ای تغییر داده است که شامل نهادهایی است که نگرانی واقعی (و نه فرصت طلبانه) حریم خصوصی کاربران را شامل می شوند. اما با توجه به اینکه عضویت خود را فاش نمی کند ، دانستن آن غیرممکن است…

در مورد شکایت در بیانیه ای ، روزول می گوید: “اینترنت در ابتدا به عنوان محیطی باز و خارج از کنترل هر ارگان واحد در نظر گرفته شده بود. گوگل معتقد است که این تغییرات را برای حفاظت از حریم خصوصی انجام می دهد اما اگر به درستی کنترل نشود ، این حرکت رسانه های دیجیتال ، حریم خصوصی آنلاین و نوآوری را تهدید می کند.

“راه حل های منطبق با قوانین-نه سوء استفاده شخصی از معماری وب توسط اعضای Big Tech مانند Google-مورد نیاز است. افراد بیشتری ، تسلیم داده های شخصی بیشتر به شرکت های کمتر ، حریم خصوصی هیچ کس را بهبود نمی بخشد ، در حالی که رقابت را خفه می کند و سود هنگفت آنها را حتی بیشتر افزایش می دهد. “

وکیل تیم کاون ، که به عنوان مشاور حقوقی MOW و رئیس بخش ضد انحصار در Preiskel & Co LLP ذکر شده است ، افزود: “ما از کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهیم که برای همه مشاغل دیجیتالی شرایط مساوی ایجاد کند تا از آن محافظت و محافظت کند. یک وب باز گوگل می گوید که آنها “حریم خصوصی” را برای کاربران نهایی تقویت می کنند اما اینطور نیست ، آنچه آنها واقعاً پیشنهاد می کنند یک مهمانی ترسناک داده کاوی است. “

گوگل در حال حاضر زمان بندی خود را برای اجرای Privacy Sandbox به تعویق انداخته است – در ماه ژوئن اعلام کرد که در نتیجه تعامل مداوم با تنظیم کننده ضد انحصار بریتانیا ، فاصله گرفتن از ردیابی کوکی ها بیشتر طول می کشد.

همچنین ارائه کرده است نه حذف کوکی ها تا زمانی که اداره رقابت و بازار بریتانیا خوشحال نباشد که انتقال به فناوری های جایگزین می تواند به گونه ای انجام شود که از رقابت و حریم خصوصی محافظت کند.

بنابراین ، MOW ، احتمالاً ، بوی خون می دهد-جاسوسی فرصتی برای فشار آوردن به پرونده برای یخ زدگی گسترده تر و همه جانبه اروپا در بازی Sandbox حریم خصوصی گوگل ، به جای دریافت برخی از بازرسی ها و موازنه های خاص انگلستان.

در پاسخ به این س ifال که آیا معتقد است کمیسیون با شکایت MOW همدردی می کند یا خیر ، دکتر لوکاس اولجنیکیک محقق و مشاور حفظ حریم خصوصی ، به TechCrunch گفت: “کمیسیون در حال حاضر تحقیقات خود را انجام داده است ، بنابراین من می توانم تصور کنم که این شکایت اضافی می تواند مورد مثالی باشد. روندهای مبارزه با فناوری به کندی پیش می رود ، بنابراین تحقیقات به سادگی می تواند چیزها را به شکل گلوله برفی جمع کند. “

“مدتها پیش ، سرپرست حفاظت از داده های اروپایی پیوندهای احتمالی بین حریم خصوصی و رقابت را شناسایی کرد. در ادامه نظرات و فعالیتها مطرح شد. با این حال ، این درست است که تنظیم کننده های رقابت اتحادیه اروپا به جای تمرکز بر حریم خصوصی ، اصول خود را در اولویت قرار می دهند. “

“در واقع ، من شک دارم که چنین باشد [world] تنظیم کننده رقابت رقابت را با حریم خصوصی متعادل می کند. من معتقدم که آنها باید آن را یک جنبه داخلی جامعه و فناوری بدانند. شاید تا حدی اتفاق بیفتد؟ اما در حالی که ما می دانیم که CMA و ICO بریتانیا در تماس هستند ، مشخص نیست که آیا EC و EDPS نیز در رابطه با آخرین تحقیقات همگام هستند یا خیر. “

با توجه به اینکه گوگل قبلاً تعدادی تعهدات الزام آور قانونی به CMA انگلستان در مورد Privacy Sandbox پیشنهاد کرده است ، چندین نهاد علاقمند در این داستان وجود دارند که اگر بتوانند بلاک را متقاعد کنند که سریعاً همان چارچوب را ترغیب کند ، “برنده سریع” خواهند بود. با فرض اینکه CMA نیز با آن موافقت کند.

“من فکر می کنم که بی زحمت ترین اقدام این است که تعهدات صادر شده به CMA را گرفته ، آنها را کپی و جایگذاری کنید ، شاید کمی اصلاح شده و به اتحادیه اروپا واگذار شود. من مطمئن نیستم که آیا این کار به این راحتی انجام می شود یا خیر. با این حال ، واضح است که گوگل می خواهد این مانع احتمالی را در اسرع وقت حذف کند. “

“کاملاً واضح است که زیان مصرف کننده نه تنها از رفتار بازار بلکه از جنبه های دیگر قابل توجه است. به عنوان مثال استانداردهای حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها ، “او افزود.