گرینگو 8 میلیون دلار جمع آوری می کند تا به برزیلی ها کمک کند تا اسناد مربوط به خودکار را با برنامه خود مدیریت کنند – TechCrunch

گرینگویک استارت آپ برزیلی که اپلیکیشنی را با هدف حمایت از رانندگان به طرق مختلف ساخته است، در دور جدیدی از بودجه 8 میلیون دلاری جمع آوری کرده است.

Kaszek تامین مالی را رهبری کرد که شامل مشارکت GFC و OneVC نیز بود. Kaszek همچنین در سال 2020 دور اولیه این شرکت را رهبری کرد. آخرین سرمایه گذاری کل آن را از زمان آغاز به کار در سال 2019 به 10 میلیون دلار می رساند.

ماموریت خودخوانده گرینگو مستقر در سائوپائولو این است که “بهترین دوست راننده برزیلی” باشد. این بدان معناست که برنامه ای ساخته است – که در اوایل سال 2020 راه اندازی شد – برای کمک به رانندگان برای نظارت و انجام خدمات مربوط به اسناد و وسایل نقلیه خود. به عنوان مثال، کاربران می توانند از این برنامه برای نظارت، مدیریت و پرداخت اسناد (مانند گواهینامه رانندگی و ثبت نام وسیله نقلیه خود) استفاده کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند مالیات و جریمه‌ها را از طریق این اپلیکیشن بپردازند که امروزه حدود 2.5 میلیون کاربر دارد (2 میلیون نفر از آنها در سائوپائولو هستند).

رودریگو کولمونرو، بنیانگذار و مدیر عامل گرینگو، گفت: «ما با مستندسازی شروع کردیم زیرا متوجه شدیم که این نقطه درد اصلی رانندگان برزیلی است. “همه چیز با مستندسازی شروع می شود و به پایان می رسد. وقتی یک راننده نیاز به خرید یا فروش یا تامین مالی یک وسیله نقلیه یا دریافت بیمه قراردادی دارد، برای او بسیار دردناک است.

او گفت که در نهایت، هدف این استارتاپ تبدیل شدن به یک «ابزار برنامه» برای رانندگان است. امروز، این برنامه هشدارهای بلادرنگ در مورد جریمه ها، مالیات سالانه، امتیازات و انقضای مجوز ارائه می دهد.

کولمونرو به TechCrunch گفت: “بسیاری از رقبای ما بر فروش محصولات تمرکز می کنند، در حالی که ما در حال ایجاد یک شرکت متمرکز بر مشتری هستیم و در نتیجه در حال حل مشکلات آنها در حین کسب درآمد هستیم.”

گرینگو باید کاری را درست انجام دهد. را دیده است طبق گفته‌ها، تعداد درایورهای پلتفرم آن سال به سال 10 برابر افزایش می‌یابد کولمونرو GMV آن سال به سال 100 برابر رشد کرد، در حالی که درآمد سالانه 150 برابر شد. (البته ما پایه را نمی دانیم، اما مضرب ها چشمگیر هستند).

اعتبار تصویر: گرینگو

گرینگو علاوه بر ایجاد خدمات اپلیکیشن خود، قصد دارد جامعه ای را پیرامون مسائلی که از طریق واتس اپ و شبکه های اجتماعی به آن می پردازد، ایجاد کند. محتوا را در مورد موضوعات مرتبط با خودکار مانند اعلامیه های قانون جدید یا هر چیز دیگری به اشتراک می گذارد.رانندگان باید بدانند که یک روال عملی در ترافیک داشته باشند.»

بدون شک همه‌گیری کووید-19 و تغییر به سمت دیجیتالی‌تر شدن همه چیز به تلاش‌های گرینگو کمک کرده است.

کولمونرو خاطرنشان کرد: “گواهینامه رانندگی و وسیله نقلیه در برزیل دیجیتالی شد.” رانندگان در حال دیجیتال شدن هستند و دیگر نیازی نیست که مشکلات خود را با کارگزاران و مکان های فیزیکی حل کنند.

Gringo خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می دهد و با شارژ کردن درآمد کسب می کند هزینه خدمات برای صدور یا تمدید ثبت نام دیجیتال خودرو. همچنین اعتباری را برای پرداخت جریمه و مالیات ارائه می دهد.

این استارت آپ قصد دارد از سرمایه جدید خود به طور عمده برای توسعه در آن استفاده کند خدمات جدید برای رانندگان، به سمت استخدام و ادامه گسترش در داخل برزیل، و در نهایت به آمریکای لاتین. در حقیقت، به گفته کولمونرو، این شرکت دوباره تمام سود خود را در “رشد در برزیل و بعداً در آمریکای لاتین” سرمایه گذاری می کند. امروزه 100 کارمند دارد که 5 برابر بیشتر از یک سال پیش است.

Santiago Fossatti، شریک Kaszek گفت که او از هدف گرینگو برای کمک به رانندگان برای مدیریت “همه چیز در مورد اسناد مربوط به خودرو” از جمله گواهینامه رانندگی، جریمه و ثبت نام سالانه تحت تاثیر قرار گرفته است.

او از طریق ایمیل نوشت: “این موقعیت منحصر به فرد برای تبدیل شدن به یک مرکز قابل اعتماد است که رانندگان از طریق آن هر مرحله از سفر خود را به عنوان مالک خودرو مدیریت می کنند.”

او همچنین متوجه این واقعیت شد که تیم موسس قبلاً تجربه خوبی در رشد شرکت های دیگر داشته است. کولمونرو یک صندوق سهام به نام NEO Future Fund را تأسیس کرد و در چندین شرکت دولتی سرمایه گذاری کرد. جولیانو دوترا شریک ifood و یکی از بنیانگذاران Rapiddo، استارت آپ لجستیکی بود که به Ifood فروخته شد. و Caique Carvalho یکی از بنیانگذاران بازار تاتو جوهر من است.