گوگل از مذاکرات “نامتناسب” حق نسخه برداری فرانسه جریمه می کند – TechCrunch

گوگل از جریمه بیش از نیم میلیارد دلاری که توسط مقامات رقابتی فرانسه در ماه جولای دریافت کرده است ، درخواست تجدیدنظر می کند.

مجازات مربوط به رویکرد غول فناوری در پرداخت حقوق ناشران خبری برای استفاده مجدد از محتوا است.

در بیانیه ای امروز ، سباستین میسوفه ، معاون Google France و مدیر کشور ، این جریمه را “نامتناسب” توصیف کرد – مدعی شد که جریمه 592 میلیون دلاری با توجه به “تلاش” گوگل برای قطع قرارداد با ناشران خبری و رعایت آن توجیه نمی شود. قوانین کپی رایت به روز شده است همانطور که گفته های دفاعی می گویند مانند سس نسبتاً ضعیفی است.

“ما از تصمیم اداره رقابت فرانسه که مربوط به مذاکرات ما بین آوریل و آگوست 2020 است ، تجدید نظر می کنیم. ما با تعدادی از عناصر حقوقی موافق نیستیم و معتقدیم که این جریمه با تلاش های ما برای دستیابی به توافق و مطابقت با قانون جدید متناسب نیست. میسافه نوشت: “صرف نظر از این ، ما حقوق همسایگان را به رسمیت می شناسیم و به سختی کار می کنیم تا این پرونده را حل کرده و معاملات را انجام دهیم. این شامل گسترش پیشنهادات به 1200 ناشر ، روشن شدن جنبه های قرارداد ما است و ما داده های بیشتری را در صورت درخواست مقامات فرانسوی رقابت در تصمیم ژوئیه خود به اشتراک می گذاریم. “

در سال 2019 ، اتحادیه اروپا در مورد به روزرسانی قوانین حق نسخه برداری دیجیتالی موافقت کرد که شامل موارد زیادی از اخبار می شود – قطعاتی که مجموعه هایی مانند Google News سالها به طور معمول آن را حذف و نمایش می دادند.

سپس کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اصلاحات جدید اتحادیه اروپا را به قوانین ملی خود منتقل کنند-در این بین فرانسه پیشرو در این زمینه است.

ناظر رقابت این کشور همچنین در اجرای قوانین به روز شده علیه گوگل پیشرو بوده است – سال گذشته به غول فناوری دستور داد با ناشران مذاکره کند و پس از آن وقتی ناشران در مورد نحوه برخورد گوگل با این مذاکرات به آن شکایت کردند ، جریمه شدیدی در پی داشت.

اعلام مجازات در تابستان امسال ، مرجع رقابت غول فناوری را متهم کرد که تلاش می کند یک محصول مجوز اخبار جهانی را که توسط ناشران محلی اجرا می شود ، به منظور جلوگیری از ایجاد ارزش مالی جداگانه برای حقوق حقوق همسایگان – در مواردی که الزام قانونی (طبق قوانین اتحادیه اروپا و فرانسه) وجود دارد ، اعمال کند. مذاکره با ناشران مذکور…

فهرست کامل شکایات سازمان دیده بان علیه گوگل modus operandi بسیار طولانی بود – گزارش قبلی ما را اینجا ببینید – بنابراین مشخص نیست که این درخواست تجدید نظر توسط Google تا چه حد حمایتی است.

به نقل از رویترز ، قدرت گفته است که درخواست تجدیدنظر مجازات را به تعویق نمی اندازد و مانع زمان بندی دستور قبلی نمی شود – که در اواسط ژوئیه به گوگل مهلت دو ماهه ای داد تا پیشنهاد خود را بازبینی کند و با تهدید ، همه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ناشران قرار دهد. اگر تا آن زمان نتواند تمام الزامات خود را برآورده کند جریمه روزانه (900000 یورو). بنابراین در حال حاضر تنها چند هفته تا پایان این مهلت باقی مانده است.

بنابراین ممکن است گوگل امیدوار باشد که با اعلام درخواست تجدیدنظر در حال حاضر به “تمرکز” ذهن ناشران کمک کند – و آنها را تشویق به پذیرش کند – هرگونه پیشنهاد اصلاح شده را ارائه دهد ، از این رو بیانیه آن به یک پیشنهاد “گسترده” (در حال حاضر 1200 ناشر را پوشش می دهد) اشاره می کند. ، و صحبت درباره “روشن شدن جنبه های قراردادهای ما” و “به اشتراک گذاری داده های بیشتر” ، که همه آنها مناطقی بودند که Google به طور گسترده مورد حمله قرار گرفت قدرت.