گوگل اندروید 12L را معرفی کرد، یک ویژگی کاهش برای دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ – TechCrunch

گوگل امروز پیش نمایشی از اندروید 12 ال را اعلام کرد که شبیه نسخه جدید اندروید است، اما گوگل آن را “کاهش ویژگی خاصی که اندروید 12 را در صفحه نمایش های بزرگ حتی بهتر می کند.

ایده در اینجا این است که به کاربران تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌های تاشو و لپ‌تاپ‌های Chrome OS – هر چیزی که صفحه‌نمایش بالاتر از 600 dp دارد – رابط کاربری بهبودیافته‌ای ارائه دهیم.

پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 12 ال اکنون برای توسعه دهندگانی که می خواهند آن را امتحان کنند و همچنین شبیه ساز جدید اندروید 12 ال و پشتیبانی از آن در اندروید استودیو در دسترس است.

اما گوگل می‌گوید 12L برای گوشی‌ها نیز مناسب است و هیچ‌کس را گیج نمی‌کند. از آنجایی که شما واقعاً اکثر ویژگی‌های جدید را در آنجا نخواهید دید، تمرکز در حال حاضر روی دستگاه‌های دیگر است، با ثبت‌نام بتا برای دستگاه‌های Pixel که بعداً در پیش‌نمایش راه‌اندازی می‌شود.

از آنجایی که گوگل در اطلاعیه امروز خود آن را «کاهش ویژگی» و «به‌روزرسانی ویژگی» می‌نامد، ما به دنبال یک فورک کامل اندروید برای این دستگاه‌ها نیستیم که اپل iOS و iPadOS را تقسیم کرد. در عوض، این به‌روزرسانی برای دستگاه‌های صفحه‌نمایش بزرگ است که ابزارهای چندوظیفه‌ای اضافی و یک رابط کاربری بهینه‌شده را معرفی می‌کند. به‌طور پیش‌فرض، اندروید 12L نیز باید برنامه‌ها را در این دستگاه‌ها بهتر جلوه دهد.

اعتبار تصویر: گوگل

به طور خاص، این بدان معنی است که گوگل چگونه را اصلاح کرده است اعلان ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، نمای کلی و نمایش صفحه اصلی در صفحه نمایش های بزرگ. برنامه های سیستم در اندروید 12L نیز بهینه شده اند.

آنچه در اینجا احتمالاً جالب‌ترین است، ویژگی‌های چندوظیفه‌ای جدید است، با نوار وظیفه جدید که کمی یادآور iPadOS است. اندروید قبلاً از حالت تقسیم صفحه در تبلت‌ها پشتیبانی می‌کرد، اما گوگل اشاره می‌کند که اکنون قابل شناسایی‌تر است. شما به سادگی یک نماد را از نوار وظیفه روی صفحه بکشید و رها کنید تا آن را فراخوانی کنید. این همچنین به این معنی است که هر برنامه در Android اکنون برای پشتیبانی از حالت تقسیم صفحه (چیزی که توسعه‌دهنده قبلاً مجبور به انتخاب آن بود) فعال است.

گوگل قصد دارد 12 لیتر را در اوایل سال آینده، «در زمان موج بعدی تبلت های اندروید 12 و تاشو» عرضه کند. احتمالاً باید انتظار داشته باشیم که در MWC چیزهای زیادی در مورد تبلت های اندرویدی و تاشو بشنویم.

علاوه بر اندروید 12L، گوگل نیز امروز ویژگی های جدیدی را در سیستم عامل و Play برای توسعه دهندگان برای پشتیبانی بهتر از این دستگاه ها اعلام کرد. اینها شامل به‌روزرسانی‌های راهنمای طراحی مواد آن برای دستگاه‌های با صفحه‌نمایش بزرگ، اما همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای Jetpack Compose برای آسان‌تر ساختن این دستگاه‌ها و اطمینان از اینکه برنامه‌ها می‌توانند راحت‌تر با جهت‌گیری‌ها و اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شوند، می‌شوند. اندروید استودیو همچنین یک شبیه‌ساز قابل تغییر اندازه دریافت می‌کند تا به توسعه‌دهندگان کمک کند برنامه‌هایشان را در اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش آزمایش کنند و یک ابزار جدید بصری برای نشان دادن هشدارها و پیشنهادات رابط کاربری زمانی که چیدمان با مشکل مواجه می‌شود.

در مورد Google Play، این شرکت اکنون برنامه ها را بر اساس دستورالعمل های کیفیت برنامه های صفحه نمایش بزرگ بررسی می کند و رتبه بندی جستجوی آن نتایج این مورد را در نظر می گیرد. “گوگل می‌گوید برای برنامه‌هایی که برای نمایشگرهای بزرگ بهینه‌سازی نشده‌اند، با اعلامیه‌ای در صفحه فهرست‌بندی فروشگاه Play به کاربران صفحه نمایش بزرگ هشدار می‌دهیم.