گوگل بخش های تحقیقاتی هوش مصنوعی را در Google DeepMind ادغام می کند

از آنجایی که گوگل به دنبال حفظ سرعت هوش مصنوعی با بقیه غول های فناوری است، در حال تثبیت بخش های تحقیقاتی هوش مصنوعی خود است.

گوگل امروز Google DeepMind را معرفی کرد، واحد جدیدی متشکل از تیم DeepMind و تیم Google Brain از Google Research. در یک پست وبلاگی، دمیس حسابیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت DeepMind، گفت که Google DeepMind “با همکاری نزدیک … در زمینه محصولات Google” برای “ارائه تحقیقات و محصولات هوش مصنوعی” کار خواهد کرد.

به عنوان بخشی از تشکیل Google DeepMind، گوگل می گوید که یک هیئت علمی جدید برای نظارت بر پیشرفت تحقیقات و جهت گیری واحد ایجاد خواهد کرد که توسط Koray Kavukcuoglu، معاون تحقیقات DeepMind رهبری خواهد شد. الی کالینز، معاون محصول در Google Research، به عنوان معاون محصول به Google DeepMind می‌پیوندد، در حالی که زوبین قهرمانی، سرپرست Google Brain، عضو تیم رهبری تحقیقاتی خواهد شد که به Kavukcuoglu گزارش می‌دهد.

از طریق Google DeepMind، ما استعدادهای کلاس جهانی خود را در هوش مصنوعی با قدرت محاسباتی، زیرساخت و منابع گرد هم می‌آوریم تا نسل بعدی پیشرفت‌ها و محصولات هوش مصنوعی را در سراسر Google و Alphabet ایجاد کنیم و این کار را به روشی جسورانه و مسئولانه انجام دهیم. حسابیس نوشت. کاری که ما اکنون به عنوان بخشی از این واحد ترکیبی جدید انجام خواهیم داد، موج بعدی پیشرفت های جهانی را ایجاد خواهد کرد.

گوگل DeepMind را که Hassabis با همکاری Shane Legg و مصطفی سلیمان در سال 2010 بنیانگذاری کردند، به مبلغ 500 میلیون دلار در سال 2014 خریداری کرد. این آزمایشگاه بارها در سال های بعد به تیتر اخبار تبدیل شد و هوش مصنوعی را توسعه داد که بتواند بازیکنان حرفه ای Go را شکست دهد و پیش بینی کند. ساختار پروتئین های پیچیده

Google Brain یک سال پس از DeepMind، در سال 2011، به عنوان یک همکاری تحقیقاتی پاره وقت بین جف دین، محقق گوگل، گرگ کورادو، و پروفسور دانشگاه استنفورد، اندرو انگ تشکیل شد.