گوگل به کاربران “پرخطر” که توسط هکرهای دولتی هدف قرار گرفته اند کلید امنیتی می دهد – TechCrunch

گوگل اعلام کرده است که به 10000 کاربر “در معرض خطر” کلید امنیتی سخت افزاری رایگان ارائه می دهد ، چند روز پس از آنکه این شرکت به هزاران کاربر Gmail هشدار داد که توسط هکرهای تحت حمایت دولت هدف قرار گرفته اند.

این هشدار که توسط گروه تجزیه و تحلیل تهدید Google (TAG) ارسال شد ، به بیش از 14000 کاربر Gmail هشدار داد که آنها در یک کمپین فیشینگ تحت حمایت دولت از APT28 ، که به خرس فانتزی نیز معروف است ، هدف قرار گرفته اند که از عوامل گروه GRU روسیه تشکیل شده است. آژانس اطلاعاتی. Fancy Bear بیش از یک دهه است که فعالیت می کند ، اما به دلیل هک کردن کمیته ملی دموکرات ها و اطلاعات غلط و تبلیغات انتخاباتی آن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مشهور است.

“این هشدارها نشان می دهد هدف گذاری نه سازش. اگر ما به شما هشدار می دهیم که احتمال مسدود شدن آن بسیار زیاد است ، ”شین هانتلی ، مدیر TAG گوگل در تاپیک توییتر نوشت پنجشنبه. “تعداد افزایش یافته در این ماه ناشی از تعداد کمی از کمپین های هدفمند گسترده است که مسدود شده اند.”

هانتلی افزود که این هشدارها برای افرادی مانند فعالان ، روزنامه نگاران و مقامات دولتی عادی است زیرا اینها نهادهای مورد حمایت دولت هستند. “اگر شما فعال/روزنامه نگار/مقام دولتی هستید یا در آنجا کار می کنید [national security]، این هشدار صادقانه نباید تعجب آور باشد. در برهه ای برخی [government] شخص پشتیبانی شده احتمالاً سعی خواهد کرد چیزی برای شما ارسال کند. “

گوگل در یک پست وبلاگ خود اعلام کرد که کلیدهای امنیتی را در سراسر سال 2021 ارسال می کند تا کاربران را تشویق به ثبت نام در برنامه حفاظت پیشرفته (APP) کند ، که از کاربران با دید بالا و اطلاعات حساس که در معرض حملات هدفمند آنلاین هستند محافظت می کند. کلیدهای امنیتی کارکرد حملات فیشینگ را دشوارتر می کند زیرا کلیدهای امنیتی تنها می توانند برای باز کردن حساب ها در وب سایت های مجاز استفاده شوند.

علاوه بر این ، گوگل همچنین همکاری های جدید و گسترده ای را با بنیاد بین المللی سیستم های انتخاباتی (IFES) ، سازمان ملل متحد زنان و کمپین های غیرانتفاعی دفاع از دیجیتال (DDC) اعلام کرد تا امنیت کاربران در معرض خطر را افزایش دهد.

گوگل با همکاری خود با دومی ، گفت که قبلاً کلیدهای امنیتی Titan را برای بیش از 180 کمپین فدرال واجد شرایط در فصل انتخابات 2020 آمریکا ارائه کرده است ، و افزود که اکنون در حال همکاری با این سازمان برای حفاظت بیشتر از کمپین های دولتی و سیاسی است. احزاب ، کمیته ها و سازمان های مرتبط شامل کارگاه ها و آموزش نحوه حفاظت در برابر حملات سایبری.