گوگل خط تلفن هوشمند خود را با Pixel 6 – TechCrunch تجدید می کند

مه سال 2020 پایان دوران پیکسل را مشخص کرد. تیم گوگل چند بازیکن اصلی خود را از دست داد ، زیرا به آینده ای دگرگون کننده چشم دوخته بود. قابل درک است. پیکسل هرگز گوشی بدی نبوده است (هرچند در طول سالها سختی هایی کشیده است) ، به همان اندازه که یک گوشی غیر قابل توجه بود. اما در دورانی که خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار بد کار سختی است ، بسیار خوب به اندازه کافی خوب نیست.

تلاش های گوگل برای متمایز کردن خود از سیب ها و سامسونگ های جهان تا حدود زیادی کوتاه آمده است. این شرکت با محدوده بودجه سری A موفقیت های شایسته ای کسب کرده است ، اما رویاهای مبنی بر رویارویی با تولیدکنندگان برتر تا کنون ناکام مانده است. پیکسل 5 سال گذشته همان چیزی نبود که طرفداران امیدوار بودند ، زیرا اصلاح خط تولید محصول زمان بر است.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

صبح امروز ، در رویداد سخت افزاری مجازی این شرکت ، گوگل سرانجام به ما نشان می دهد که انتخاب کردن و شروع مجدد به چه معناست. از بسیاری جهات ، پیکسل 6 رادیکال ترین تغییر در تاریخ دستگاه های شاخص گوگل را نشان می دهد – و جدی ترین تلاش آن برای مبارزه با سامسونگ و اپل است.

این شرکت اولین نگاه اجمالی خود به دستگاه را در ماه آگوست به ما ارائه کرد. این یک نگاه شگفت آور کامل به دستگاهی بود که اعلام آن سه ماه و نیم دیگر طول می کشید. ریک استرلو ، سرپرست سخت افزار ، عمدتا بر تراشه ها ، طراحی و این واقعیت تمرکز داشت که گوگل با ساخت تراشه داخلی خود ، Tensor ، به جدیدترین شرکتی تبدیل شد که به کوالکام وابستگی داشت.

مدیر عامل می نویسد: “هوش مصنوعی آینده کار نوآوری ما است ، اما مشکل این است که ما با محدودیت های محاسباتی روبرو شده ایم که مانع از انجام کامل ماموریت مان شده است.” “بنابراین ما در حال ایجاد یک پلت فرم فناوری ساخته شده برای تلفن همراه هستیم که به ما امکان می دهد جدیدترین هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) خود را برای کاربران Pixel خود به ارمغان بیاوریم. ما قصد داریم سیستم خود را بر روی تراشه (SoC) برای تأمین انرژی Pixel 6 بسازیم و اکنون ، سالها بعد ، تقریباً اینجا است. “

تصویر Google Tensor

اعتبار تصویر: گوگل (در پنجره جدیدی باز می شود) (تصویر اصلاح شده است)

و در حال حاضر است. Tensor در کنار Pixel 6 و 6 Pro قدرت خود را فرود آورد. من مورد دوم را در اختیار دارم (به زودی بررسی کنید) ، و بلافاصله مشخص می شود که این مسیر کاملاً جدیدی برای خط Pixel است. گوگل به وضوح با دستگاه جدید به سمت جلو حرکت کرده است ، که DNA مشترک بیشتری با دستگاه های سامسونگ نسبت به هر پیکسلی که تا به امروز دیده ایم ، دارد.

Pixel 6 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی FHD+ OLED با 411 ppi است-حداقل این مقدار با مشخصات میان رده مطابقت دارد. Pro آن را تا 6.7 اینچ QHD+ با 512 پیکسل در هر اینچ به نمایش می گذارد. این نمایشگرها دارای نرخ تازه سازی به ترتیب 90 و 120 هرتز هستند که توسط یک پوشش گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شوند ، که در لبه ها خم می شود.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

درعین حال ، قسمت پشتی با شیشه Gorilla Glass 6 پوشانده شده است ، با یک نوار دوربین بزرگ و متمایز که در امتداد یک سوم بالا قرار دارد. این یک برآمدگی به اندازه کافی بزرگ است که تلفن به صورت زاویه دار در پشت خود قرار می گیرد ، مگر اینکه گوشی در کیف باشد [seen above]، که باعث می شود همه چیز بیشتر (اما نه کاملاً) هم سطح شود. تفاوت کمی در رنگ های بالا و پایین نوار دوربین وجود دارد ، در تلاش برای تزریق رنگ بیشتر به دستگاه ، اکنون که پیکسل دیگر از دکمه پاور پاپ رنگی استفاده نمی کند. تمرکز بر سخت افزار دوربین به خودی خود یک خروج برای شرکت است. گوگل مدت هاست که در زمینه عکاسی محاسباتی آنقدر سرسخت بوده است که به این معنی است که سخت افزار تقریباً یک موضوع بحث برانگیز است. شاید روزی در آینده ، کسی بتواند نسخه قانع کننده ای از این بحث ارائه دهد ، جایی که هوش مصنوعی و ML بیشتر یا همه کارهای سنگین را در اینجا انجام می دهند. در حال حاضر ، سخت افزار دوربین هنوز مهم است.

به دنبال راه اندازی پیکسل های جدید نباشید. 6 از دو لنز پشتیبانی می کند: یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده و 12 مگاپیکسلی در 6 ، به علاوه یک تله فوتو 48 مگاپیکسلی در 6 Pro. آخرین مورد 4 برابر نوری یا حداکثر 20 برابر Super Res انجام می دهد ، اگرچه حتی با عکاسی محاسباتی ، همه چیز به سرعت رو به زوال می رود. در همین حال ، دوربین جلویی هشت مگاپیکسل در 6 و 11 مگاپیکسل در 6 پرو است که به ترتیب دارای میدان دید 84 و 94 درجه هستند.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی های مختلف دوربین در برخی از پست های برک آوت ما وجود دارد ، اما در اینجا لیستی از کارهایی است که می توانید در هر دو سیستم انجام دهید:

  • پاک کن جادویی
  • حالت حرکت
  • تن واقعی
  • تار شدن چهره
  • پانوراما
  • پوشه قفل شده متعادل کننده سفید
  • دید در شب
  • عکس بالا
  • پرتره مد
  • نور پرتره
  • Super Res Zoom Motion فوکوس خودکار چهره های مکرر
  • نوردهی دوگانه Live HDR+ را کنترل می کند
  • تابلوی سینمایی

جالب ترین افزودنی های جدید Real Tone ، Motion Mode ، Magic Eraser و Face Unblur هستند. دومی تقریباً همان چیزی است که به نظر می رسد ، صورت سوژه را پس از عکاسی تیز می کند. حالت حرکت شبیه حالت پرتره است و باعث ایجاد تاری حرکت در اطراف یک سوژه متحرک می شود. Magic Eraser از ابزاری شبیه به فتوشاپ برای حذف سوژه های ناخواسته از پس زمینه عکس استفاده می کند و هوش مصنوعی فاصله ها را پر می کند. در همین حال ، Real Tone تلاشی است برای گرفتن عکس های بهتر از سوژه ها ، صرف نظر از رنگ پوست – چیزی که تا به امروز در گوشی های هوشمند فاجعه آمیز نبوده است.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

این سیستم دارای یک خواننده سریع اثر انگشت در صفحه نمایش و انواع نرم افزارهای شخص اول است که در دستگاه Pixel انتظار دارید. این شامل Live Translate ، Recorder و Android جدید Material You است که قوام زیبایی را در تصویر زمینه و برنامه ها ایجاد می کند. به این ترتیب شرکت در آخرین ورودی/خروجی آن را توصیف کرد ،

متریال شما رویکردی انسان دوستانه تر برای طراحی را بررسی می کنید. یکی که تنش بین حساسیت طراحی و ترجیحات شخصی را جشن می گیرد و از احساسات دریغ نمی کند. Material You بدون به خطر انداختن پایه های کاربردی برنامه های ما ، به دنبال ایجاد طرح هایی است که برای هر سبک شخصی باشد ، برای هر نیازی قابل دسترسی باشد ، برای هر صفحه ای زنده و سازگار باشد.

همچنین Calling Assistance جدید است ، ویژگی جدیدی که مانند Duplex برای سهولت در تعامل بین اپراتورهای انسان و ربات طراحی شده است. در اینجا ، بر اساس روز و ساعت ، زمان انتظار برای تماس های رایگان را برای شماره های رایگان ارائه می دهد. Direct My Call ، در همین حال ، از ویژگی رونویسی Google برای نمایش نسخه های متنی منوهای صوتی که مستقیماً به صفحه شماره گیری منتقل می شوند ، استفاده می کند. در همین حال ، Hold For Me ، منتظر تماس شما خواهد بود و هنگامی که انسانی به زمین می رسد ، به شما اطلاع می دهد.

همچنین تایپ صوتی دستیار بهبود یافته است. گفتن “Hey Google، Type” از دستیار برای دیکته کردن متن استفاده می کند. “Stop” ویژگی را خاموش می کند و “Send” پیامی را خاموش می کند. همچنین می توانید کلمات سخت را حرف به حرف بیان کنید و ایموجی ها را دیکته کنید.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

این شرکت به برخی از مشکلات باتری که در مدلهای قبلی دچار مشکل شده بود ، پرداخته است. 6 و 6 پرو به ترتیب دارای 4،614 و 5،003mAh باتری هستند – این یک جهش خوب از 4080 میلی آمپر ساعت Pixel 5 است (که به نوبه خود ، جهش خوبی از Pixel 4 بود). گوگل می گوید که این حالت باید به 24 ساعت عمر برسد یا تقریباً دو برابر اگر در حالت Extreme Battery Saver قرار بگیرید. شارژ سریع از طریق پریز USB-C 30 واتی (جداگانه فروخته می شود) باید نیم ساعت در نیم ساعت شارژ شود. هر دو سیستم همچنین از شارژ بی سیم از طریق Qi پشتیبانی می کنند.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

پیکسل 6 با 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس است و Pro با 12 گیگابایت رم و 128 ، 256 یا 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می شود. این شرکت هنوز موفق شده است قیمت پایین را حفظ کند ، با قیمت اولیه 599 دلار برای پیکسل 6 و 899 دلار برای پیکسل 6 پرو. آنها در حال حاضر برای پیش خرید آماده شده اند و قرار است 28 اکتبر راه اندازی شوند.

رویداد Google Pixel 2021 در TechCrunch