گوگل و تماسک با جمع آوری 100 میلیون دلار از neobank هند باز می کنند – TechCrunch

گوگل در Open باز مستقر در بنگلور سرمایه گذاری کرده است و به آخرین سرمایه گذار معروف تبدیل شده است که از یک پلت فرم بانکداری جدید پشتیبانی می کند.

اوپن روز سه شنبه اعلام کرد که 100 میلیون دلار در دور تامین مالی سری C جمع آوری کرده است. صندوق سرمایه گذاری دولتی سنگاپور Temasek پیشرو بود و Google و SBI Investment ژاپن (نباید با SoftBank یا بانک SBI هند اشتباه گرفته شود) و همچنین سرمایه گذاران موجود Tiger Global و 3one4 Capital در آن شرکت کردند.

به گفته یک منبع آگاه ، دور جدید ، که باعث افزایش همه ساله این استارتاپ چهار ساله به 137 میلیون دلار می شود ، ارزش آن 500 میلیون دلار است. TechCrunch در ماه ژوئن گزارش داد که Open در حال مذاکره با Temasek و Google برای جمع آوری 100 میلیون دلار است.

یک منبع دیگر که با این موضوع آشنا است ، گفت که دور دیگری در حال انجام است و احتمالاً سرمایه گذاران مانند ویزا نیز به آن ملحق می شوند.

Open دارای یک بانک نو است که مشاغل کوچک و متوسط ​​و همچنین تقریبا تمام ویژگی های بانک را با ابزارهای اضافی برای پاسخگویی به نیازهای یک تجارت ارائه می دهد. میلیون ها کسب و کار کوچک و متوسط ​​در هند با حفظ حساب های بانکی متعدد ، دفترداری هزینه های روزانه خود و تسهیل پرداخت به کارکنان دست و پنجه نرم می کنند.

این استارتاپ که با بیش از دوازده بانک برتر در هند مشارکت دارد ، می گوید بیش از 2 میلیون کسب و کار از پلتفرم آن استفاده می کنند.

در سه ماهه اخیر ، Open پیشنهادات خود را گسترش داده است. آنیش آچوتان ، بنیانگذار و مدیر عامل Open در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: این استارتاپ در حال حاضر فناوری بانکداری نوین خود را در قالب مجوز با برچسب سفید در اختیار بانک ها قرار می دهد و آنها آن را به مشتریان خود می فروشند.

وی گفت: “ما به بانک ها کمک می کنیم تا سیستم عامل های بانکداری دیجیتالی جدید خود را بسازند.” به گفته وی ، این استارتاپ در حال حاضر به سایر استارتاپ های فین تک کمک می کند تا منابع مالی جاسازی شده خود یا سایر راه حل های فن آوری را ایجاد کنند.

وی گفت: “ما متوجه شدیم که زیرساخت های مورد نیاز برای کمک به سایر مشاغل fintech برای صدور کارت خود و سایر خدمات بانک دیجیتال را داریم.” Open این بخش از مشاغل خود را با ارائه Zwitch فراخوانی می کند.

پیشنهادات کلیدی نوبانک ها داده ها: RBI ، Jefferies. اعتبار تصویر: جفری

رشد Open در سالهای اخیر ، که منجر به گسترش و راه اندازی چندین استارتاپ دیگر در این زمینه شده است ، رابطه بانک ها و فن آوری ها را به طرز چشمگیری تغییر داده است. موسسان fintech به TechCrunch گفته اند که چند سال پیش ، اکثر بانک ها در هند به بانک های نوبین شک داشتند و متقاعد کردن هر یک از آنها برای مشارکت بسیار دشوار بود.

وی ادامه داد: بانک های نوپای به عنوان بسترهای دیجیتالی شدن خدمات بانکی یا بانکی برای هزاره ها و بنگاه های کوچک و متوسط ​​شناخته می شوند. چهار بانک برتر نوبنک جهانی 100 میلیارد دلار ارزش دارند و فن آوری های هندی شروع خود را از طریق Open ، RazorpayX ، Fi و Jupiter آغاز کرده اند. “تحلیلگران Jefferies در گزارشی در ماه گذشته نوشتند.

“در حقیقت ، بسیاری از فن آوری های هندی قصد دارند از 3-5 پلت فرم در حال حاضر به بانک های جدید در 3-5 سال گسترش دهند. بانکهای فعلی/NBFC با آنها همکاری می کنند. آنها افزودند که درآمدزایی مدتی است. “

این قسمت آخر هنوز یک س bigال بزرگ برای صنعت است. در کنفرانسی مجازی که سال گذشته توسط Razorpay سازماندهی شد ، Amrish Rau ، مدیرعامل آزمایشگاه Pine به شوخی اظهار داشت که بین او و بنیانگذار CRED ، Kunal Shah ، آنها از همه استارتاپ های نوین بانک در کشور حمایت کرده اند به این امید که این شرکت ها راهی برای کسب درآمد پیدا کنند. در این دسته روزی

“چالش اینجاست [for neobanks aimed at millennials] این است که هزینه های پرداخت در هند ناچیز است ، BNPL هنوز کوچک است و بیشتر مشتریان غیر اصلی را دریافت می کند. کیفیت رابطه و استفاده از مشارکت برای فروش متقابل ، موفقیت را به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر ، بانک های نوپا با تمرکز بر بنگاه های کوچک و متوسط ​​از طریق توانایی آنها در ارائه راه حل هایی مانند صورتحساب خودکار ، جمع آوری/پرداخت ها ، حسابداری ، موجودی و فروش میلیاردها ، مالیات و در برخی موارد سود سپرده های جاری نیز مشارکت می کنند ( بانک ها نمی توانند بهره پرداخت کنند) این ممکن است به افزایش و پیش بینی چشم انداز درآمد آنها کمک کند. “

آچوتان گفت ، Open که حدود 500 نفر در آن مشغول به کار هستند ، گفت که قصد دارد پایتخت را برای گسترش پیشنهادات خود و همچنین گسترش آن به بازارهای بین المللی مانند آسیای جنوب شرقی ، اروپا و ایالات متحده مستقر کند. به وی گفت: “ما قبلاً با یک بانک در ویتنام و یک بانک در فیلیپین همکاری کرده ایم.” “در آنجا نقطه ورود کسب و کار سازمانی است.”

او گفت که این استارتاپ همچنین به دنبال ادغام استراتژیک و فرصت های خرید در هند و سایر بازارها است و به دنبال استخدام استعدادهای بیشتری است.

“تیم Open با تخصص دامنه عمیق و دقت بر محصول تمرکز کرده است تا راه حلی کامل ارائه دهد که SME ها را در مرکز جهان نوآوری قرار دهد. این پلتفرم استاندارد بانکداری تجاری را تعیین کرده است و این رویکرد کامل را در مجاورت ها و جغرافیای جدید به کار می گیرد. ما بسیار هیجان زده هستیم که مشارکت خود را به عنوان مقیاس Open در یک موتور نوآوری جهانی fintech ادامه دهیم. “

Open آخرین سری سرمایه گذاری های گوگل در هند در یک سال گذشته است. این شرکت که متعهد شده است 10 میلیارد دلار در چند سال آینده سرمایه گذاری کند ، از استارتاپ های هندی Glance و DailyHunt نیز حمایت کرده است. یوتیوب در جولای امسال استارتاپ تجارت اجتماعی SimSim را خریداری کرد.