گوگورو پس از معامله 2.35 میلیارد دلاری SPAC در Nasdaq در معرض دید عموم قرار می گیرد – TechCrunch

گوگورو می رود عمومی. این شرکت که بیشتر بخاطر اسمارت اسکوترهای برقی و زیرساخت های قابل تعویض باتری شناخته می شود ، امروز اعلام کرد که از طریق ادغام با Poema Global ، SPAC وابسته به Princeville Capital ، در Nasdaq قرار می گیرد. این قرارداد ارزش شرکت Gogoro را 2.35 میلیارد دلار تعیین می کند و در سه ماهه اول سال 2022 بسته می شود. شرکت ترکیبی با نام Gogoro Inc شناخته می شود و تحت نماد GGR معامله می شود.

گوگورو بدون در نظر گرفتن هیچ گونه رستگاری ، پیش بینی می کند که 550 میلیون دلار از جمله درآمد PIPE (سرمایه گذاری خصوصی در حقوق صاحبان سهام عمومی) بیش از 250 میلیون دلار و 345 میلیون دلار که پوما گلوبال آن را در امانت نگه داشته است به دست آورد. سرمایه گذاران PIPE شامل شرکای استراتژیکی مانند Hon Hai (Foxconn) Group Technology و GoTo ، غول فناوری اندونزیایی است که از ادغام Gojek و Tokopedia ایجاد شده است ، و سرمایه گذاران جدید و فعلی مانند Generation Investment Management ، صندوق توسعه ملی تایوان ، Temasek و Dr. ساموئل یین از گروه Ruentex ، سرمایه گذار موسس گوگورو.

این سرمایه برای توسعه گوگورو در چین ، هند و آسیای جنوب شرقی و توسعه بیشتر اکوسیستم فناوری آن مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری Gogoro که ده سال پیش در تایوان تاسیس شد ، شامل باتری های قابل تعویض هوشمند و زیرساخت های شارژ آنها و نرم افزار ابری است که وضعیت و عملکرد خودروها و باتری ها را کنترل می کند. علاوه بر مارک های خود ، از جمله Smartscooters و دوچرخه های برقی Eeyo ، Gogoro همچنین پلت فرم خود را از طریق برنامه Powered by Gogoro Network (PBGN) در دسترس قرار می دهد ، که شرکا را قادر می سازد خودروهایی را ایجاد کنند که از باتری و ایستگاه های تعویض گوگورو استفاده می کنند.

قرارداد SPAC گوگورو چند ماه پس از اعلام همکاری بزرگ در چین و هند صورت می گیرد. در چین ، این شرکت با Yadea و DCJ در حال ساخت یک شبکه تعویض باتری است و در هند ، Hero MotoCorp ، یکی از بزرگترین سازندگان وسایل نقلیه دو چرخ در جهان ، اسکوترهایی را بر اساس فناوری Gogoro راه اندازی می کند. همچنین با تولیدکنندگان مانند یاماها ، سوزوکی ، AeonMotor ، PGO و CMC eMOVING معامله می کند.

هوراس لوک ، بنیانگذار و مدیر اجرایی ، به TechCrunch گفت: “با وجود این مشارکت ها ،” ما واقعاً اکنون باید شرکت خود را به سطح بعدی برسانیم. ” گوگورو تصمیم گرفت راه SPAC را طی کند زیرا “شما می توانید در مورد فرصت های تجاری ، ساختار ، مشارکت ها و ساختار آنها ، بسیار عمیق تر صحبت کنید ، بنابراین می توانید به جای یک نمایش سریع جاده ، به درستی برای یک شرکت ارزش قائل شوید. با توجه به برنامه های تجاری ما ، این فرصتی عالی به ما می دهد تا بر توسعه تمرکز کنیم. “

بروس آیتکن ، مدیر ارشد مالی گوگورو گفت: یکی از دلایلی که گوگورو تصمیم گرفت با پوما همکاری کند این است که “پایان نامه آنها کاملاً با نظریه ما مطابقت دارد.” “آنها برای مثال صندوق پایداری دارند ، بنابراین اشتیاق ما برای سبز و پایداری به خوبی با آن ادغام می شود.”

گوگورو می گوید در کمتر از پنج سال ، بیش از 1 میلیارد دلار درآمد و بیش از 400000 مشترک برای زیرساخت های تعویض باتری جمع آوری کرده است. این شرکت برنامه آزمایشی خود را در چین در سه ماهه چهارم سال جاری در هانگژو راه اندازی می کند ، و در سال آینده حدود شش شهر دیگر دنبال می شود. در هند ، Hero MotoCorp در حال توسعه اولین خودروی خود با موتور Gogoro است و استقرار زیرساخت های تعویض باتری خود را در دهلی نو در سال 2022 آغاز می کند.

وی افزود: “ما تقاضا در چین را بسیار بیشتر از آنچه که پیش بینی می کردیم می بینیم ، بنابراین این همه خبر خوبی برای ما است و این یکی از دلایل اساسی است که ما باید علنی شویم زیرا ما باید سرمایه و منابع مورد نیاز خود را جمع آوری کنیم. لوک گفت: “در واقع کمک بزرگی به این بازارها می کند.”

در پاسخ به این سوال که آیا گوگورو قصد دارد مشارکت مشابهی با GoTo برای گسترش در جنوب شرقی آسیا داشته باشد ، لوک گفت: “مهم این است که بدانیم جنوب شرقی آسیا سومین بازار بزرگ خارج از چین و هند برای دوچرخه است. گوگورو همیشه این چشم انداز را داشت که به دنبال این بازارهای بزرگ برود. GoTo ، با موفقیت بزرگی در اندونزی ، سرمایه گذاری آنها در گوگورو گفتگوها را آغاز می کند ، اما در حال حاضر هیچ چیزی برای اعلام وجود ندارد جز اینکه آنها به PIPE می پیوندند. “

هومر سان ، مدیرعامل Poema Global ، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: “ما معتقدیم که تمایز فناوری Gogoro در ترکیب با مشارکت های کلاس جهانی که ایجاد کرده است ، فرصت های رشد قابل توجهی را در دو بزرگترین بازار دوچرخه در جهان ایجاد می کند. ما متعهد هستیم که در کنار تیم مدیریت برجسته گوگورو برای حمایت از برنامه های توسعه جغرافیایی و انتقال آن به یک شرکت فهرست شده در نزدک همکاری کنیم. “