یوتیوب همچنان شاهد کاهش درآمد تبلیغاتی است، کاهش 2.6 درصدی در سال

آلفابت روز سه‌شنبه آخرین درآمد خود را گزارش کرد و اشاره کرد که یوتیوب شاهد کاهش 2.6 درصدی درآمد تبلیغات در سال نسبت به سال گذشته بود زیرا تبلیغ‌کنندگان به دلیل عدم اطمینان اقتصادی از این پلتفرم عقب‌نشینی کردند. یوتیوب در سه ماهه اول مالی سال 2023 تنها 6.69 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 6.87 میلیارد دلار درآمد داشت.

علیرغم این رقم ناامیدکننده، یوتیوب توانست انتظارات 6.6 میلیارد دلاری تحلیلگران را کمی پشت سر بگذارد.

این سومین سه ماهه متوالی است که درآمد تبلیغات YouTube کاهش می یابد. ارقام نزولی باعث نگرانی سازندگان محتوا است که به دنبال درآمد تبلیغاتی برای کسب درآمد هستند.

این شرکت سعی کرد در طول تماس روز سه‌شنبه، اطمینان خاطر ارائه کند و تصمیم گرفت بر موفقیت خود با ویژگی ویدیوی کوتاه Shorts تمرکز کند.

سال گذشته تعداد کانال هایی که روزانه در Shorts آپلود می شدند بیش از 80 درصد افزایش یافت. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت گفت: کسانی که به صورت هفتگی در Shorts پست می‌گذارند، اکثر مشترکین جدید کانال را از پست‌های Shorts خود می‌بینند.

از آنجایی که این پلتفرم رقابت شدیدی را از سوی رقبایی مانند TikTok تجربه می کند، این شرکت همچنان بر روی Shorts تمرکز می کند تا رشد خود را افزایش دهد. در نوامبر 2022، YouTube Shorts را برای تلویزیون های هوشمند عرضه کرد. گوگل در ماه فوریه اعلام کرد که Shorts به 50 میلیارد بازدید روزانه رسیده است.

ما شاهد زمان تماشای قوی، رشد هستیم… درآمدزایی نیز به خوبی در حال پیشرفت است. فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل، اضافه کرد: مردم در تبلیغات در سراسر شورت با نرخ‌های فزاینده تعامل و تبدیل می‌کنند.

یوتیوب همچنین برنامه‌های خود را برای افزایش تلاش‌های خود برای خرید بیشتر یوتیوب تکرار کرد. این شرکت سال گذشته با Shopify همکاری کرد تا یوتیوب‌برها و بازرگانان را قادر سازد تا محصولات خود را در کانال‌های خود به نمایش بگذارند.

«خرید از یوتیوب… هنوز روزهای اولیه است. یکی از نکات برجسته در سال گذشته، ما با همکاری با پلتفرم‌های تجاری مانند Shopify، خرید را برای سازندگان و برندهای بیشتری به ارمغان آوردیم. اکنون بیش از 100000 خالق، هنرمند و برند فروشگاه های خود را به کانال های یوتیوب خود متصل کرده اند تا محصولات خود را بفروشند. شیندلر گفت: ما در مورد پتانسیل پیش رو هیجان زده هستیم.

این شرکت در نوامبر به TechCrunch تأیید کرد که قصد دارد ویژگی‌های خرید را به Shorts اضافه کند.

به طور کلی، شرکت مادر آلفابت 69.8 میلیارد دلار درآمد برای سه ماهه اول سال 2023 گزارش کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

اخیرا، سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب، در ماه فوریه از سمت خود کناره‌گیری کرد و در گوگل و آلفابت نقش مشاوره‌ای را به عهده گرفت. نیل موهان، مدیر ارشد محصولات، مدیرعامل جدید است.

در ژانویه، آلفابت 6 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد که بر 12000 کارمند تأثیر گذاشت.