یک صندوق 9 رقمی برای JPG ها؟ – TechCrunch

هوس NFT در سال گذشته باعث ایجاد بهمن سرمایه های رمزنگاری شده در هنر ، بازی های کارت ورودی ، آواتارهای لوکس و اشیاء دیجیتالی شده است ، اما تا کنون ، شرکت های سرمایه گذاری نهادی تا حد زیادی مراقب کالاهای مبتنی بر بلاک چین بوده اند در حالی که رزرو خود را انجام می دهند. مجموعه سرمایه برای شرط بندی سهام در بسترهای پشت سر آنها.

Meta4 Capital مستقر در میامی می خواهد این روند را از بین ببرد و دلارهای LP را وارد پروژه ها کند ، وزغ های پیکسلی ، اسب های دیجیتالی و میمون های خسته متوسط ​​را با سرمایه سرمایه گذار خریداری کند. این یک پیشنهاد جسورانه است که بسیاری از سرمایه گذاران استارتاپی سنتی ممکن است آن را به سخره بگیرند ، اما تیم قبلاً از تأییدیه اصلی برخوردار شده است – سرمایه گذاری اصلی از شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz (a16z). Meta4 در نهایت 100 میلیون دلار را هدف قرار می دهد که توسط a16z مهار شده است.

بنیانگذاران براندون بوکانان و نبیل چارانیا امیدوارند بتوانند دنباله ای از وجوه حمایتی شرکت های مشهور را وارد بازار کنند که عمدتا به دلیل عدم پیش بینی بودن شناخته شده است. Meta4 بیشتر به خرید اقلام کمیاب پروژه های NFT “چیپ آبی” علاقه مند است تا تمرکز بر مقدار. در اوایل سال جاری ، این تیم یک میلیون دلار سرمایه آزمایشی اختصاص داد ، با استفاده از سرمایه تنها 31 NFT خریداری کرد که شامل یک جفت CryptoPunks، آ CrypToad، و مشتی از زد اجرا اسب ها آنها می گویند سرمایه گذاری های آنها در حال حاضر 500 تا 600 درصد در مجموع افزایش یافته است در حالی که بازار در ماه های اخیر دوباره احیا شده است.

در حالی که NFT ها اولین بار پس از خرید 69 میلیون دلاری کولاژ Beeple در ماه آوریل در رادارهای بسیاری از سرمایه گذاران ظاهر شدند ، فضا از آن زمان شاهد هجوم چشمگیر سرمایه است. در ماه اوت ، پلتفرم NFT OpenSea رکورد 3.4 میلیارد دلار حجم معاملات را ثبت کرد. یکی از کاتالیزورهای این افزایش چشمگیر سرمایه گذاری ، گری واینرچوک ، تأثیرگذار تجاری ، خرید یک میمون نادر CryptoPunk به قیمت 3.76 میلیون دلار بود. سرعت معاملات گران قیمت همچنان ادامه دارد. این هفته ، نادر است میمون بی حوصله 2.7 میلیون دلار فروخته شد (به طور خاص 696.969 ETH فروخته شد).

“من به سرمایه گذاران می گویم که سونامی حتی هنوز رخ نداده است. ما به این چیزها نیاز داریم و اکنون به آن نیاز داریم – ما به یک بیگانه و یک میمون نیاز داریم. “بوکانان در مصاحبه ای با TechCrunch گفت.

آنچه فضای NFT در هیجان دارد ، فاقد وضوح نظارتی و اغلب پایبندی به قوانین شناخته شده است. در حالی که به نظر می رسد نهادهای نظارتی در حال حاضر عمدتا بر مبادلات اصلی مانند Coinbase متمرکز شده اند ، بوکانان ، که پیش از این وکیل اوراق بهادار قبل از مشارکت در دنیای سرمایه گذاری رمزنگاری بود ، می گوید که تعدادی از پروژه های NFT محبوب در حال تردد در قلمرو تاریک هستند. بسیاری از پروژه های NFT در حال توسعه مکانیزم های پیچیده ای برای بازگشت سرمایه سرمایه گذاران هستند ، بوکانان به طور خاص تعداد انگشت شماری از پروژه ها را که به صاحبان NFT پاداش های اختصاصی در طول زمان پاداش می دهند ، برجسته می کند ، چیزی که به گفته وی رفتار بسیار وحشتناکی مانند یک اوراق بهادار دارد.

او می گوید: “دلایلی وجود دارد که برخی دارایی ها هنوز خریداری نکرده ایم.”

پروژه های جدید هر روز در حال ظهور هستند و انفجار سرمایه تعدادی از استارتاپ های NFT تک شاخ را که به سرعت در حال رشد هستند ایجاد کرده است ، بسیاری از آنها توسط an16 ankaor Meta4 ساخته شده اند ، از جمله OpenSea ، NBA Top Shot-maker Dapper Labs و Axie Infinity- سازنده Sky Mavis. تابستان امسال ، a16z صندوق 2.2 میلیارد دلاری مخصوص رمزنگاری راه اندازی کرد. با استفاده از این صندوق ، Meta4 می گوید که آنها روی هنر و کلکسیون ها تمرکز می کنند و از سرمایه گذاری در سهام در استارتاپ های NFT خودداری می کنند.

“من فکر می کنم [a16z] بوکانان می گوید که آن طرف آن پوشانده شده است.