2150 VC مبلغ 312 میلیون دلار برای تأمین بودجه برای ساخت و شهرهای سبزتر و انتشار CO2 بسیار کمتر – TechCrunch

در ماه فوریه ، VC 2150 جدید اروپایی اولین 240 میلیون دلار از بودجه خود را برای حمایت از فناوریهای کاهش انتشار کربن از طریق شهرها ، که CO2 را با سرعت و سرعت رشد خود تولید می کند ، راه اندازی کرد.

این “صندوق فناوری پایداری شهری” ، همانطور که لقب گرفته است ، اکنون بسته نهایی صندوق خود را 312 میلیون دلار اعلام می کند ، که نشان می دهد LP ها اشتیاق فزاینده ای برای این موضوع دارند. بعلاوه ، صندوق می گوید که 33. بیش از حد اشتراک داشته است.

سرمایه گذاران جدید از جمله Credit Suisse و یک مشتری که توسط AIMS Imprint of Goldman Sachs Asset Management ، شرکت سرمایه گذاری اقلیمی نروژی ، Nysnø و همچنین بنیاد BMW و Woven Capital ، بازوی سرمایه گذاری گروه بافته شده تویوتا ، مشاوره گرفته اند.

کلید اصلی همه اینها وسواس 2150 نسبت به محیط ساخته شده است زیرا معادله ساده است: کشورها قصد توسعه شهرها را ندارند ، حتی در شرایطی که بحران آب و هوا در حال حاضر با تمام توان خود در حال انجام است. بنابراین توسعه فناوری هایی که انتشار CO2 ناشی از آن را کاهش داده یا حتی کاهش می دهد ، کلیدی است.

بنابراین ، 2150 سرمایه گذاری های متعددی از زمان راه اندازی ، در استارتاپ هایی مانند CarbonCure Technologies انجام داده است ، که میزان CO2 بتن را کاهش می دهد. این نوع سرمایه گذاری ها است که باعث شده است صندوق ادعا کند که کل املاک توسعه یافته ، ساخته شده یا مدیریت شده توسط سرمایه گذاران آن بیش از سه برابر شده و به 430 میلیون فوت مربع یا 25 برابر اندازه قناری اسکله در لندن رسیده است.

سرمایه گذاری های دیگر شامل Normative است که ردپای کامل کربن زنجیره های تأمین را دنبال می کند و این ماه 10 میلیون یورو در یک دور تا حدودی تا سال 2150 جمع آوری کرد.

یکی دیگر از شرکت های 2150 Aeroseal است (که صمغی تولید می کند که مجاری هوا را می بندد و پاکت های ساختمان را به طور قابل توجهی مصرف انرژی آنها را افزایش می دهد) و Nodes & Links (که دارای یک نرم افزار برای اجرای پروژه های زیرساختی در زمان و صرفه جویی در انرژی است) که 11 دلار جمع آوری کرد. میلیون سری A

2150 ادعا می کند که این سبد تا به امروز می تواند بیش از 1.6 گیگاتن CO2 یا بیشتر از انتشار سالانه آلمان ، انگلستان و فرانسه را کاهش دهد. برای بیان این موضوع ، ما سالانه 51 گیگاتن CO2 منتشر می کنیم ، بنابراین اگر بخواهیم از گرم شدن 1.5 درجه جلوگیری کنیم ، باید سالانه 18 تا 32GT صرفه جویی کنیم.

نظریه این است که اگر 2150 یا تعداد دیگری از VC ها بتوانند سرمایه گذاری خود را برای دستیابی به این گونه اعداد افزایش دهند ، ممکن است پروژه های مهتابی کافی داشته باشیم تا بتوانیم بدترین تأثیرات تغییرات آب و هوا را کاهش دهیم. البته ، این چیزی نیست ، اما ممکن است فقط ممکن باشد.

اگر چنین باشد ، متفکرانی مانند جورج مونبیوت ممکن است مجبور شوند در نظریه خود مبنی بر عدم وجود رشد سبز تجدید نظر کنند.

کریستین یولک ، شریک و بنیانگذار در 2150 ، گفت: “در سال 2150 ما می خواهیم مشارکت قابل توجهی در دستیابی به توافقنامه پاریس داشته باشیم و بر محیط شهری تمرکز کنیم ، که 70 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را نشان می دهد. ما به دنبال این هستیم که نه تنها سرمایه گذار باشیم ، بلکه از طریق بستر خود با سرمایه گذاران استراتژیک ، تسهیل کننده تحول شهری باشیم. “

کریستین هرناندز ، شریک 2150 ، طی یک تماس در مورد افزایش این مبلغ گفت: “ما 200 میلیون یورو را هدف گرفته بودیم که از قبل جاه طلبانه بود ، و سپس ، همه چیز به طرز خوبی شروع شد. ما یکی از بزرگترین صندوق های فناوری آب و هوا در اروپا را جمع آوری کردیم. و این پول های کلان ، مانند مشتریان Credit Suisse گلدمن ساکس و برخی از بزرگترین صندوق های دولتی جهان است. “

به نظر او چه چیزی این LP های بزرگ را جذب می کند؟

“یکی بستری است که می تواند یک چک به اندازه موسسه را جذب کند. و این واقعیت که ما بر این جهان ساخته شده متمرکز شده ایم که عمودی است ، اما عمودی عظیم است. و همانطور که یک LP به من گفت: “می دانید که ما منابع مالی خود را انجام داده ایم ، ما بودجه Foodtech خود را انجام داده ایم و به دنبال یک صندوق ساخته شده در سطح سازمانی هستیم”.

هرناندز اضافه کرد که صندوق در حال حاضر به گرمایش و سرمایش می پردازد: “همه روی گرمایش تمرکز می کنند ، اما خنک کننده انرژی بیشتری مصرف می کند و رشد خواهد کرد زیرا افراد بیشتری در سراسر جهان فقط برای زنده ماندن و نه برای راحت ماندن نیاز به خونسردی دارند. ما همچنین به زباله ها در مورد چگونگی به حداقل رساندن زباله ها و همچنین نحوه تجزیه آنها توجه می کنیم. و ما در حال بررسی مواد جدید هستیم: چگونه می توانید از طبیعت یا زیست شناسی مصنوعی یا فناوری های دیگر برای ایجاد مواد پایدارتر استفاده کنید. “

او همچنین به این نکته اشاره کرد که Carbon Offsetting در حال حاضر راه حلی نیست زیرا قیمت در نوسانات شدید است و هنوز هم نسبتاً مات است. بنابراین ، منطقی است که مشکل CO2 را نه با جبران بلکه با محیط ساخته شده مقابله کنیم.

زمینه این افزایش 2150 این است که آب و هوا به تدریج از سرمایه گذاری VC حتی در هوش مصنوعی فراتر می رود. بر اساس گزارشی از PwC در سال گذشته ، علی رغم اینکه 6 درصد از بازار سرمایه خطرپذیر را تشکیل می دهد ، مبلغ سرمایه گذاری شده در استارتاپ های فناوری آب و هوا از 418 میلیون دلار در سال 2013 به 16.3 میلیارد دلار در سال 2019 افزایش یافته است. این میزان سه برابر میزان افزایش سرمایه گذاری در هوش مصنوعی در مدت مشابه بوده است.

هرناندز همچنین مایل است ارزش های آب و هوایی را در رفتار شرکت و تیم وارد کند: “ما حساب کربن خود را برای خود صندوق انجام می دهیم ، ما رد پای کربن خود را جبران می کنیم. هریک از ما تعهدات جداگانه ای از اقدامات خود را انجام داده ایم. مال من این است که گوشت کمتری بخورم ، بنابراین من تقریباً هفته ای یک بار دوست دارم – دیگر نمی توانم شام استیک بخورم ، بدن من عادت نکرده است. تلاش برای انجام اقدامات خرد و اقدامات کلان با صندوق چگونه بود-من فکر می کنم هر دو باید بخشی از فرهنگ تیم باشند. “

2150 همچنین اعلام کرد که برای رتبه بندی Diversity VC “Level One” ، بالاترین ، واجد شرایط است: “ما در حال حاضر یک تیم متنوع هستیم و این همچنان ادامه خواهد داشت و این بخشی از نوع تیمی است که ما می خواهیم بسازیم. بنابراین ما در اواخر سال برخی از اخبار را در مورد نحوه ساختن تیم خواهیم داشت. “

2150 توسط پلت فرم سرمایه گذاری خصوصی املاک شمال اروپا NREP و همچنین توسط Chr مهار شده است. آگوستینوس فابریککر ، Novo Holdings و صندوق آینده سبز دانمارک در فوریه سال جاری.