استارت آپ تیم برنرز لی در حال مذاکره برای جمع آوری بیش از 30 میلیون دلار – TechCrunch

تیم برنرز لی استانداردهای شبکه جهانی وب را سه دهه پیش ایجاد کرد و مسیری را برای شرکت های بی شماری برای شکوفایی در مقیاس غیرقابل تصور ایجاد کرد. سرمایه‌گذاری جدید او، به نام Inrupt، می‌خواهد برخی از آشفتگی‌هایی که بسیاری از آن شرکت‌ها ایجاد کرده‌اند را برطرف کند – و برای جمع‌آوری پول در بازار است.

به گفته دو نفر آشنا با موضوع و یک سرمایه گذار که توسط من به دست آمده است، Inrupt در حال مذاکره با تعدادی از سرمایه گذاران برای جمع آوری بین 30 تا 50 میلیون دلار با ارزش گذاری پیش از پول 140 میلیون دلاری است. مردم گفتند که دور – سری A – بسته نشده است، بنابراین شرایط ممکن است تغییر کند، مردم خواستند نامشان فاش نشود زیرا موضوع خصوصی است.

یک سخنگوی Inrupt از اظهار نظر خودداری کرد.

این استارت‌آپ که Akamai Technologies و Glasswing Ventures را در میان سرمایه‌گذاران خود به حساب می‌آورد، می‌گوید با ساختن پلتفرمی که به کاربران امکان کنترل داده‌هایشان را می‌دهد، سعی در تغییر شکل اینترنت دارد. Inrupt پلتفرمی ساخته است که در آن کاربران می توانند اطلاعات شخصی خود را در چیزی به نام POD (Personal Online Datastores) ذخیره کنند. مشتریان آن شامل دولت ها و شرکت ها هستند.

«دولت‌ها و شرکت‌ها می‌خواهند به مدیریت داده‌های کاربران خود کمک کنند، اما متأسفانه، آنها بستری برای انجام این کار ندارند. شرکت‌ها می‌خواهند به داده‌های مصرف‌کننده دسترسی داشته باشند بدون اینکه لزوماً آن‌ها را ذخیره کنند، اما باز هم، هیچ پروتکل باز جهانی برای انجام این کار وجود ندارد.»

ما اکنون در حال ایجاد یک پلتفرم و زیرساخت جدید هستیم که به جمعیت جهانی کنترل داده‌هایشان را می‌دهد، دولت‌ها این توانایی را دارند که برنامه‌های داده را برای ذخیره ایمن آن داده‌ها قرار دهند و شرکت‌ها سهولت استفاده را برای دسترسی به آن داده‌ها بدون ترس از ناامنی یا سوء استفاده دارند. “، با اشاره به محصول این استارت آپ به نام Solid، می گوید.

Inrupt معتقد است که بازار آدرس پذیر آن “کل بازار داده” است، زیرا تلاش می کند از شرکت های زیرساخت اصلی مانند Visa برای پردازش کارت اعتباری و Verisign که استاندارد DNS را تجاری می کند، تقلید کند.

این استارت آپ با دولت های سوئد، آرژانتین و باسک قرارداد امضا کرده است. این مشارکت ها قبلا گزارش نشده بود. طبق گفته سرمایه گذاران، سال گذشته 225000 دلار درآمد و در ماه گذشته 200000 دلار درآمد ایجاد کرد.

در بیانیه سرمایه گذاران آمده است: «تیم مدیریت و هیئت مدیره Inrupt متعهد به سیستم حاکمیتی هستند که تضمین می کند شرکت با نهایت صداقت، شفافیت و با بالاترین استانداردهای اخلاقی و حریم خصوصی کار می کند.