اپلیکیشن خبری Artifact اکنون از هوش مصنوعی برای بازنویسی عنوان یک مقاله کلیک طعمه استفاده می کند

ماه گذشته، اپلیکیشن خبری Artifact گزینه‌ای را برای کاربران معرفی کرد تا بتوانند مقاله‌ای را به‌عنوان طعمه کلیک کنند. اکنون، اپلیکیشنی که توسط کوین سیستروم و مایک کریگر تأسیس شده است، ویژگی جدیدی را راه‌اندازی کرده است تا در صورت برخورد با چنین مقاله‌ای، هوش مصنوعی یک عنوان را برای شما بازنویسی کند.

سازندگان اپلیکیشن می‌گویند که اگر کاربر عنوانی را به‌عنوان طعمه کلیک علامت‌گذاری کند، برنامه از مدل GPT-4 برای بازنویسی تیتر استفاده می‌کند.

در زمان راه‌اندازی ویژگی علامت‌گذاری کلیک طعمه، Artifact گفت که یک فرآیند دستی برای بررسی مقالات دارد تا پس از گزارش چندین کاربر، آنها را به‌عنوان کلیک طعمه علامت‌گذاری کند.

با به‌روزرسانی جدید، اگر مقاله‌ای توسط تیم Arificat به عنوان clickbait علامت‌گذاری شود، هوش مصنوعی عنوان را برای همه کاربران بازنویسی می‌کند. مردم یک نماد ستاره را در کنار عنوان می بینند که نشان می دهد هوش مصنوعی آن را بازنویسی کرده است.

اعتبار تصویر: غیرواقعی، ساختگی

علاوه بر این، این استارت‌آپ در حال حاضر روی فناوری کار می‌کند تا بدون اتکا به گزارش‌دهی دستی، مقالات مربوط به کلیک طعمه‌ها را شناسایی کند. گفته شده است که به محض اینکه این سیستم در جای خود قرار گیرد، برنامه به طور خودکار عناوین را شناسایی و بازنویسی می کند.

با این ویژگی‌ها، برنامه مسئولیت‌های ویرایشی زیادی را بر عهده می‌گیرد، از شناسایی درست مقالات کلیک‌ها و استفاده از هوش مصنوعی تا بازنویسی سرفصل‌هایی که خودشان گمراه‌کننده نباشند. اما این شرکت از انجام این اقدامات خجالتی نیست.

در مصاحبه ای با TechCrunch در ماه مارس، Systrom اعتراف کرد که اجرای یک اپلیکیشن خبری به نوعی مستلزم اتخاذ تصمیمات سرمقاله است.

«در واقع، ساخت الگوریتم بسیار ویرایشی است. زیرا آنچه را که برای آموزش الگوریتم خود انتخاب می‌کنید – تابع هدف، داده‌هایی که وارد می‌کنید، داده‌هایی که وارد می‌کنید، داده‌هایی که شامل نمی‌شوید – همه در قضاوت تحریریه است. روشی که شما اهداف مختلف را می سنجید.» او گفت.