خرید 20 میلیارد دلاری Adobe Figma در رادار ضد انحصار بریتانیا قرار دارد

خرید 20 میلیارد دلاری Adobe Figma در رادار ضد انحصار بریتانیا قرار دارد

مقام رقابت بریتانیا پیشنهاد 20 میلیارد دلاری ادوبی برای رقیب طراحی دیجیتال Figma را به لیست کارهای رو به رشد خود اضافه می کند.

سازمان رقابت و بازار (CMA) امروز تأیید کرد که در حال راه‌اندازی یک تحقیق اولیه برای ادغام «فاز 1» است و به ذینفعان مربوطه مهلت دو هفته‌ای برای ارائه نظر داده می‌شود.

ادوبی برای اولین بار تایید کرد که در سپتامبر گذشته پیشنهادی 20 میلیارد دلاری برای Figma ارائه کرده است و همیشه انتظار می رفت که حداقل برخی از نظارت های نظارتی را مورد بررسی قرار دهد. در ماه فوریه، کمیسیون اروپا (EC) فاش کرد که در حال ارزیابی این خرید بر اساس دلایل رقابتی است و خاطرنشان کرد که این معامله “به‌طور قابل‌توجهی بر رقابت در بازار برای طراحی محصول تعاملی و نرم‌افزار تخته سفید تاثیر می‌گذارد.”

اتحادیه اروپا پس از دریافت درخواست از بیش از دوازده کشور تشکیل دهنده اتحادیه اروپا از جمله فرانسه و آلمان وارد عمل شد.

در جاهای دیگر، وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) نیز ظاهراً در حال آماده‌سازی شکایتی برای جلوگیری از این معامله است، اگرچه هنوز چیزی تأیید نشده است.

یک بشقاب پر

خرید Adobe-Figma آخرین مورد از یک سری معاملات M&A است که بریتانیا تصمیم گرفته است به آن نگاه کند. CMA اخیراً تأیید کرده است که به دنبال خرید VMware پیشنهادی Broadcom به ارزش 61 میلیارد دلار است، در حالی که هفته گذشته با مسدود کردن رسمی برنامه‌های مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard به مبلغ 68.7 میلیارد دلار، 9 یارد را طی کرد.

CMA همچنین به دنبال بررسی “دو قطبی تلفن همراه” اپل و گوگل در مورد مرورگرها و بازی های ابری بود، با این حال اپل توانست آن را به دلیل یک جنبه فنی قانونی نادیده بگیرد. CMA علیه این حکم اعتراض کرده بود، اما اوایل امروز اخباری مبنی بر رد درخواست تجدیدنظر آنها منتشر شد.

در جای دیگر، تنظیم‌کننده صنعت ارتباطات بریتانیا آفکام در حال ارزیابی است که آیا باید بازار خدمات زیرساخت ابری محلی را به CMA ارجاع دهد یا خیر.

پس از دوره اطلاعیه اولیه تحقیق درباره ادغام Adobe-Figma که در 18 مه به پایان می رسد، CMA تا 30 ژوئن فرصت خواهد داشت تا یافته های خود را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد که آیا به تحقیقات عمیق “فاز 2” ادامه دهد یا خیر.