راه اندازی حمل و نقل دانشجویی Zūm برای اضافه کردن 10،000 EV به پلت فرم خود – TechCrunch

Zūm ، استارتاپی که خدمات حمل و نقل بهینه ای را برای کودکان سنین مدرسه ارائه می دهد ، اعلام کرد که 130 میلیون دلار افزایش سری D انجام داده است و مجموع بودجه آن را به بیش از 200 میلیون دلار می رساند. این شرکت قصد دارد از این بودجه برای افزودن 10 هزار خودروی برقی جدید به پلت فرم خود با هدف نهایی دستیابی به 100 درصد خودروهای برقی تا سال 2025 استفاده کند.

با پیش بینی اینکه تعداد زیادی باتری در ساعات غیرعادی پارک شده است ، Zūm اخیراً با AutoGrid ، که نرم افزار مدیریت و توزیع انرژی را ارائه می دهد ، همکاری کرد تا ناوگان خود را به یک نیروگاه مجازی عظیم تبدیل کند که انرژی را به شبکه باز می گرداند.

بودجه سری D ، که توسط Softbank Vision Fund 2 با مشارکت سرمایه گذاران فعلی از جمله Sequoia و BMW i Ventures هدایت می شود ، تنها چند ماه پس از آن است که Zūm یک قرارداد 150 میلیون دلاری برای مدرن سازی حمل و نقل منطقه مدارس سانفرانسیسکو (SFUSD) به وی اعطا کرد. سرویس. به گفته این شرکت ، Zūm همچنین امیدوار است از این سرمایه برای توسعه بیشتر به بازارها و مناطق جدید استفاده کند.

حمل و نقل مدارس در قرن گذشته تغییر چندانی نکرده است ، علیرغم این واقعیت که اغلب از آن به عنوان بزرگترین سیستم حمل و نقل عمومی کشور یاد می شود. بیش از 26 میلیون کودک در ایالات متحده هر روز سوار اتوبوس می شوند و احتمالاً هنوز یک اتوبوس زرد قدیمی است که هنگام حرکت در مسیرهای ناکارآمد و بدون ردیابی ، سوخت دیزل را سرفه می کند. هدف سرویس Zūm این است که این سیستم را با توزیع اتوبوس ، ون و اتومبیل در مناطق مدارس به نحوی که در زمان ترانزیت صرفه جویی کرده و دانش آموزان با نیازهای ویژه را مورد توجه قرار دهد و همچنین از برنامه پیشرفته مدیریت ناوگان خود برای بهینه سازی تدارکات ، به سیستم 2021 و پس از آن برساند.

ریتو نارایان ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ، در بیانیه ای گفت: “ما به عنوان شرکتی برای والدین برای برنامه ریزی مستقیم سواری برای فرزندان خود شروع کردیم ، اما می دانستیم که فرصتی برای موفقیت ما و گسترش خدمات خود در کل سیستم وجود دارد.” به وی گفت: امروز ما گامی بزرگ در جهت حل مسائل سیستمیک که حمل و نقل مدارس را درگیر کرده است ، برمی داریم. ما در حال نوسازی کل سیستم هستیم زیرا معتقدیم مدارس ، والدین ، ​​بچه ها و رانندگان همه شایستگی بهتری دارند. “

حمل و نقل یکی از بزرگترین هزینه های یک منطقه مدرسه است. به گفته این شرکت ، Zūm با تصحیح ناکارآمدی هایی مانند مسیرهای پرپیچ و خم و برنامه های سخت ، توانسته است به طور متوسط ​​سالانه 3 میلیون دلار در مناطق مدرسه مانند SFUSD صرفه جویی کند. این دانشگاه قبلاً با 4000 مدرسه در سراسر کالیفرنیا ، سیاتل ، شیکاگو و دالاس همکاری کرده است و قصد دارد خدمات خود را در 12 ایالت در سالهای آینده گسترش دهد و چشم خود را به واشنگتن دی سی ، به عنوان هدف بعدی خود ، اعلام کند.

اندرو استروب ، مدیر سرمایه گذاری در Softbank Investment Advisers ، در بیانیه ای گفت: “با استفاده از داده ها و فناوری ، ما معتقدیم که Zūm با ارائه خدمات بهتر ، کارآیی و پایداری – ضمن افزایش ایمنی برای کودکان ، حمل و نقل مدارس را مدرن می کند.” “ما تحت تأثیر فوری Zūm برای مناطق مدرسه ای قرار گرفته ایم که خدمات خود را در کل شبکه مدارس خود در طول سال گذشته ، از جمله صرفه جویی قابل توجه در هزینه ، به کار گرفته اند.”