تسلا باید 137 میلیون دلار در دادخواست تبعیض بپردازد – TechCrunch

تسلا به پرداخت 137 میلیون دلار غرامت به کارگر سابق سیاه پوست که شرکت را متهم کرده است که در کارخانه EV شرکت در Fremont California ، در تبعیض و سوء استفاده نژادی چشم می بندد ، پرداخت می کند. واشنگتن پست گزارش داده است هیئت منصفه دادگاه فدرال سان فرانسیسکو این حکم را – که گفته می شود یکی از بزرگترین پرونده های استخدامی تبعیض نژادی است – به اوون دیاز ، اپراتور آسانسور که در 2015 و 2016 به عنوان کارمند قراردادی کار می کرد ، اعطا کرد.

دیاز در دادخواست ادعا کرد که “مستقیماً از دوران جیم کرو” با تبعیض روبرو شده است و در آن مورد اهانت های نژادی قرار گرفته است. او ادعا کرد که کارکنان تسلا نقاشی هایی از سواستیکا ، نقاشی های نژادپرستانه و کارتون های توهین آمیز در اطراف کارخانه گذاشته اند ، در حالی که سرپرستان از توقف سوء استفاده غافل شده اند. بر اساس این شکایت ، “تصویر مترقی تسلا نمایی از نمای رفتاری رفتاری تحقیرآمیز و تحقیرآمیز آن با کارکنان آفریقایی-آمریکایی بود.”

هیئت منصفه به دیاز 6.9 میلیون دلار برای ناراحتی احساسی اهدا کرد ، اما اکثریت ، 130 میلیون دلار ، خسارت تنبیهی علیه تسلا بود. وکیل دیاز ، لارنس ارگان ، می گوید: “وقتی یکی از ثروتمندترین شرکت های آمریکایی مجبور است شرایط ناخوشایندی را در کارخانه خود برای افراد سیاه پوست محاسبه کند ، بسیار عالی است.”

دیاز در این باره گفت: “رسیدن به این نقطه چهار سال طول کشید.” نیویورک تایمزبه “انگار وزنه بزرگی از روی دوشم برداشته شده است.”

در پاسخ به حکم ، تسلا ادعاها را در وبلاگی که توسط منابع انسانی Valerie Capers Workman نوشته شده است ، کوچک شمرد. او نوشت: “علاوه بر آقای دیاز ، سه شاهد دیگر (که همگی از کارکنان قراردادی غیر تسلا بودند) در محاکمه شهادت دادند که آنها مرتباً در طبقه کارخانه Fremont به ناسازگاری های نژادی (از جمله کلمه N) گوش می دهند.” “در حالی که همه آنها قبول داشتند که استفاده از کلمه N در محل کار مناسب نیست ، آنها همچنین توافق کردند که بیشتر اوقات فکر می کردند که این زبان به صورت” دوستانه “و معمولاً توسط همکاران آفریقایی-آمریکایی استفاده می شود.”

تسلا افزود که به شکایات آقای دیاز پاسخ می دهد و دو پیمانکار را اخراج و دیگری را تعلیق می کند. او گفت که در حالی که حقایق حکم را توجیه نمی کند ، این شرکت در سالهای 2015 و 2016 “کامل” نبود ، “اما ما راه طولانی را طی کرده ایم.” این شرکت هنوز اعلام نکرده که آیا قصد تجدیدنظر دارد یا خیر.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.