میکروچیپ های “پرواز” می توانند باد را برای ردیابی آلودگی هوا سوار کنند – TechCrunch

محققان یک ریزتراشه بالدار به اندازه یک دانه شن ایجاد کردند که ممکن است کوچکترین وسیله پرنده ای باشد که تاکنون ساخته شده است. معاون گزارش داده است بر اساس مقاله منتشر شده توسط طبیعتبه در عین حال ، آنها می توانند از مواد تجزیه پذیر برای جلوگیری از آلودگی محیطی ساخته شوند.

طراحی آگهی ها از چرخش دانه های چوب پنبه و سایر درختان الهام گرفته شده است. آنها با چرخش مانند هلیکوپتر به آرامی سقوط می کنند تا بتوانند توسط باد بلند شوند و مسافت زیادی از درخت پخش شوند و دامنه گونه ها را افزایش دهند.

گروهی از دانشگاه نورث وست با این ایده همکاری کردند اما آن را بهتر و کوچکتر کردند. پروفسور جان A. Rogers می گوید: “ما فکر می کنیم که ما زیست شناسی را شکست داده ایم … ما توانسته ایم ساختارهایی را بسازیم که در یک مسیر پایدارتر با سرعت پایینی کندتر از دانه های معادل قرار می گیرند.” “نکته دیگر … این بود که ما توانستیم این ساختارهای بالگرد هلیکوپتر را بسازیم که بسیار کوچکتر از دانه هایی است که در دنیای طبیعی می بینید.”

https://www.youtube.com/watch؟v=3me68t6Kh0I

آنها آنقدرها کوچک نیستند که ایرودینامیک شروع به خراب شدن کند. راجرز گفت: “همه مزایای طراحی هلیکوپتر در مقیاس طولی مشخصی ناپدید می شوند ، بنابراین ما آن را تا آنجا که می توانید پیش ببرید یا تا آنجا که فیزیک اجازه می دهد ، پیش رفتیم.” معاونبه “در زیر آن مقیاس اندازه ، همه چیز شبیه یک کره است و می افتد.”

دستگاهها همچنین به اندازه کافی بزرگ هستند که می توانند لوازم الکترونیکی ، سنسورها و منابع قدرت را حمل کنند. این تیم چندین نسخه را آزمایش کردند که می توانند بارهای زیادی مانند آنتن را حمل کنند تا بتوانند با تلفن هوشمند یا یکدیگر ارتباط بی سیم برقرار کنند. سنسورهای دیگر می توانند مواردی مانند اسیدیته هوا ، کیفیت آب و تابش خورشید را کنترل کنند.

بروشورها هنوز مفاهیمی هستند و آماده استفاده در جو نیستند ، اما تیم قصد دارد یافته های خود را با طرح های مختلف گسترش دهد. کلید آن استفاده از مواد تجزیه پذیر زیستی است تا در محیط باقی نمانند.

راجرز گفت: “ما در مورد این دستگاهها … به عنوان یک جزء دائمی نظارت ، اما موقت که نیاز خاصی را برطرف می کند ، فکر نمی کنیم.” “ما در حال حاضر چنین چیزی را تصور می کنیم: شما به مدت یک ماه نظارت می کنید و سپس دستگاه ها از بین می روند ، حل می شوند و ناپدید می شوند و شاید مجبور شوید آنها را مجدداً مستقر کنید.”

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.